وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گردو غبار چند تهرانی را کشت؟

ایسنا: پس از آلودگی هوا در روز های سرد زمستان و بروز وارونگی هوا که بسیاری از بیماران قلبی و تنفسی را راهی بیمارستان می کرد، این بار این گرد و غبار است که جان تهرانی ها را در دست گرفته است.

با شدت یافتن ریزگردها در چند روز گذشته، 15 شهروند تهرانی در روز چهارشنبه در کمتر از شش ساعت بر اثر ایست قلبی و مشکلات تنفسی جان باختند.

قاضی حسین روشن بازپرس کشیک قتل پایتخت گفت؛ روز چهارشنبه از ساعت 7 صبح تا ساعت 13، تعداد 15 فقره فوت بر اثر ایست قلبی و مشکلات تنفسی اعلام شد که جهت انجام تشریفات قضایی مربوط به مرگ، دستورات قضایی لازم را در این زمینه صادر کردیم.

وی افزود؛ به نظر می رسد این تعداد فوت در ظرف کمتر از شش ساعت به دلیل وضعیت خاص آلودگی هوا در این روز بوده است. از سوی دیگر در اعتراض به گرد و غبار و آلودگی هوا، اعضای جمعیت اکسیژن دیروز مقابل کنسولگری عراق در کرمانشاه تجمع کردند.

اعضای جمعیت اکسیژن کرمانشاه صبح دیروز در دفاع از حقوق شهروندی مردم و به علت به خطر افتادن سلامت هموطنان و صدمات زیست محیطی ناشی از آلودگی هوا که منشاء آن کشور عراق است مقابل کنسولگری عراق در کرمانشاه تجمع اعتراض آمیز برگزار کردند.

در این تجمع که با مجوز فرمانداری برگزار شد تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان اینکه «ما اکسیژن می خواهیم»، خواستار انجام اقدامات لازم از سوی کشور عراق جهت مقابله با وضعیت غبارآلودگی هوا شدند.

در پایان این تجمع بیانیه یی قرائت شد که در آن آمده است؛ از کشور دوست و همسایه (عراق) می خواهیم نسبت به شناسایی، ریشه کنی و رفع عوامل این گرد و غبار اقدامی اساسی و عاجل انجام داده و اقدامات صورت گرفته را به اطلاع مردم شریف و صبور ایران برساند.

همچنین در ادامه این بیانیه خطاب به دولت عراق آمده است؛ رعایت حسن همجواری ایجاب می کند تا هر چه سریع تر، اقدامات اساسی و ریشه یی نسبت به رفع دلایل این آلودگی انجام داده و به دلیل اهمال های صورت گرفته در این رابطه، از ملت بزرگوار ایران عذرخواهی کنند.

در ادامه جمعیت اکسیژن از نهادهای بین المللی به ویژه سازمان ملل خواسته با جدیت بیشتری کنوانسیون های بین المللی مرتبط با بحث بیابان زدایی را پیگیری کرده و همان گونه که در اشغال کشور عراق یک اجماع جهانی صورت گرفت، در جهت رفع این مشکل و مسائل مشابه نیز اجماعی جهانی صورت پذیرد.

در این بیانیه عنوان شده است؛ از کشور دوست و برادر می خواهیم با توجه به قدمت دیرینه در رعایت حقوق شهروندی و قانونگذاری، که قانون حمورابی نمونه بارز آن است، با رعایت کنوانسیون جهانی بیابان زدایی، معاهده UPEN و معاهده بازل، جایگاه خود را به عنوان یک کشور متمدن تقویت کند.

در ادامه بیانیه آمده است؛ از دولت جمهوری اسلامی ایران نیز می خواهیم با توجه به اصل چهل و پنجم و پنجاهم قانون اساسی مبنی بر حفاظت از محیط زیست که حیات اجتماعی روبه رشد این نسل و نسل های آتی در آن رخ می دهد، نسبت به پیگیری مصرانه تا رفع ریشه یی این معضل و جلوگیری از تبعات انسانی و زیست محیطی ناشی از آن تصمیمات و اقدامات مقتضی انجام و نتایج حاصله را به عرض ملت شریف ایران برساند.

در پایان این بیانیه از مسوولان استان نیز خواسته شده است در جهت جلوگیری از به خطر افتادن سلامت شهروندان و هم استانی ها در موارد مشابه نسبت به تعطیلی به موقع و بهنگام و همراه با اطلاع رسانی مناسب، اقدام کنن.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز