وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

5 سال حبس تعزیری برای محسن نامجو!!

5 سال حبس تعزیری برای محسن نامجو!!

یكی از پیشكسوتان قرآنی با اشاره به شكایت خود از خواننده‌ای كه مبادرت به خواندن تمسخرآمیز آیات قرآن كریم به صورت موزیكال كرده بود گفت: دفاع از حریم قرآن كریم یك تكلیف است.
 

«عباس سلیمی» در پاسخ به این سؤال كه علل اصلی و روند شكایت شما از «محسن نامجو» چگونه بوده است، عنوان كرد: بعد از طی مراحل حقوقی، دادگاه رسیدگی به جرم محسن نامجو خواننده‌ای كه مبادرت به خواندن تمسخرآمیز آیات قرآن كریم به صورت موزیكال كرده بود، در 17 خرداد ماه سال جاری در شعبه هزار و 83 دادگاه عمومی شهر تهران تشكیل شد.
 

وی در ادامه افزود: اگرچه بر اساس اطلاعیه‌های مندرج در جراید كثیرالانتشار و به نحو مقتضی مراتب ضرورت حضور محسن نامجو در دادگاه اعلام شده بود، ولی وی در دادگاه حضور نیافت و لایحه و دفاعیه‌ای نیز به دادگاه ارائه نكرد.
 

این كارشناس قرآن كریم اظهار كرد: بر اساس مقررات مندرج در قانون آئین دادرسی كیفری، دادگاه بعد از استماع اظهارات اینجانب و ارائه مستندات مجرمانه متعلق به محسن نامجو و دریافت توضیحات كتبی مفصل پس از چند روز مبادرت به صدور رای كرد و در 19 خرداد ماه سال جاری و قبل از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، نامبرده را به اتهام توهین به مقدسات، اجرای تمسخرآمیز آیات قرآن كریم و بی‌حرمتی نسبت به كتاب مقدس مسلمانان جهان به پنج سال حبس تعزیری محكوم كرد كه رونوشت رای صادره نیز در 13 تیر ماه به بنده ابلاغ شد.
 

معاون روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، پاسخ این سوال را كه شما به عنوان یك شخص حقیقی از «محسن نامجو» شكایت كرده‌اید یا یك شخص حقوقی، چنین بیان كرد: بنده به عنوان یك شخص حقیقی و به عنوان یك شهروند و از شاگردان قرآن كریم بر علیه این فرد اعلام جرم كرده‌ام.
 

سلیمی با اشاره به مدارك و مستندات ارائه شده به دادگاه تصریح كرد: لوح فشرده حاوی سه ترانه «محسن نامجو» متضمن آیات قرآنی كه با آلات موسیقی و به نحوی بسیار اهانت‌آمیز و تمسخرآلود اجرا كرده بود و هیچ توجیه منطقی نیز نداشت را به عنوان مدارك و مستندات به دادستان عمومی و انقلاب تهران ارائه كردم.
این فعال قرآنی تاكید كرد: این شكایت و اعلام جرم در حقیقت پیامی بسیار شفاف است برای متولیان امور فرهنگی كه در راستای انجام وظایف خود باید بدانند كه سرلوحه اولویت‌های وظایف آنان دفاع از حریم دین خداست.
 

سلیمی در پایان با اشاره به این امر كه در بسیاری از موارد نباید این مسائل به صورت رسانه‌ای بیان شود، یادآور شد: این اعلام جرم از روز آغاز در مطبوعات كشور و خبرگزاری‌‌ها انعكاس پیدا كرد و به صورت خاصی رسانه‌ای شد، اما ما مكلف به دفاع از حریم قرآن هستیم، خواه این مسائل به صورت رسانه‌ای بروز پیدا كند و یا نكند، خواه برداشت‌های نادرست سیاسی بشود و یا نشود، خواه رسیدگی عادلانه صورت گیرد و یا نگیرد، در هر صورت ما مامور به‌ ادای تكلیف هستیم و نه حصول نتیجه.

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز