وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خوردن میوه با پوست در كنترل قند خون موثراست

خوردن میوه با پوست در كنترل قند خون افراد دیابتی بسیار موثر است.

 دیابت دو نوع است كه دیابت نوع یك وابسته به انسولین بوده و به آن دیابت جوانی گفته می شود، چون بیشتر در سنین شش تا یازده سالگی شایع بوده و نوع دوم دیابت غیروابسته به انسولین است كه در میانسالی و سن 40 تا 45 سالگی بیشتر شایع است.

براساس تحقیقات انجام شده، دیابت نوع اول بیشتر به دلیل بیماری های ویروسی دوران كودكی و بیماری های ایمونولوژیكی كه سیستم دفاعی را تحت تاثیر قرار می دهند، ایجاد می شود. ولی عامل دیابت نوع دوم چاقی و كم تحركی است.

محققان، استرس را هم ازعوامل ایجاد كننده دیابت نوع دوم می دانند البته تغذیه درمانی در دیابت نقش به سزایی دارد، مخصوصا در دیابت نوع اول كه مبتلایان به آن كودك هستند و در سن رشد قرار دارند برای عدم ایجاد اختلال در رشد آنها باید در مصرف مواد مغذی تعادل برقرار باشد.

گفتنی است، خوردن میوه با پوست به خصوص سیب برای افراد دیابتی به علت فیبر موجود در پوست میوه ها و كنترل قند خون توسط آن بسیار مفید بوده وباعث كاهش چربی خون می شود؛ چرا كه هرچه فیبر بیشتر باشد ماندگاری آن در روده كمتر بوده وگلوكز آزاد شده از آن كمتر خواهد بود پس در افراد دیابتی مصرف فیبرفراوان كه در میوه ها موجود است، توصیه می شود.


 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز