وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

واکنش دولت آلمان به اظهارنظر احمدی نژاد درباره «شهید حجاب»

واکنش دولت آلمان به اظهارنظر احمدی نژاد درباره «شهید حجاب»
دولت آلمان به اظهارات اخیر محمود احمدی نژاد در رابطه با قتل یک زن مسلمان مصری واکنش نشان داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از دویچه وله، سخنگوی دولت آلمان، این اتهام رئیس جمهور ایران که قتل «مروه شربینی» در دادگاهی در شهر درسدن آلمان نشانه قساوت و سنگدلی دولت این کشور بوده است را رد کرد.

«الریش ویلهلم» که در یک کنفرانس خبری در شهر برلین سخن می گفت مدعی شد: "اسلام ستیزی یا تنفر نژادی هیچ جایگاهی در آلمان ندارد."

این سخنان پس از آن عنوان شد که محمود احمدی نژاد با انتقاد از سیستم قضایی آلمان از سازمان ملل خواست به خاطر قتل این زن مصری تبار، تحریم هایی علیه دولت برلین اعمال کند.

سخنگوی دولت آلمان گفت: "ما چنین اقداماتی را در هر نقطه ای که رخ داده باشد محکوم می کنیم."

«ویلهلم» خاطرنشان کرد: از اظهارات رئیس جمهور ایران در رابطه با این پرونده اطلاع دارد اما تاکید کرد آلمان بارها و از زبان مقام‌های مختلف موضع خود را به روشنی بیان داشته و تأکید کرده است برلین پذیرای خارجی‌ستیزی و اسلام‌ستیزی نیست.

سخنگوی دولت آلمان افزود: "در حال حاضر برعهده دستگاه قضایی آلمان است که به این پرونده رسیدگی کند و کسانی که مرتکب این اقدامات شدند را مجازات نماید."

«مروه شربینی»، زن باردار و مادر یک فرزند سه ساله که از سوی مطبوعات مصر لقب «شهید حجاب» گرفته است روز یکم جولای با 18 ضربه چاقو توسط یک نژادپرست روسی تبار در دادگاهی در شهر درسدن آلمان به قتل رسید.

این زن مصری در دادگاه حاضر شده بود تا از ضارب خود به دلیل توهین به حجاب اسلامی او شکایت کند. «آلکس دابلیو» پیش از این در سال 2008، خانم شربینی را به خاطر سر کردن «روسری» تروریست خوانده بود.

حادثه قتل این زن در حالی رخ داد که شوهر مروه نیز به اشتباه از سوی نیروهای امنیتی در دادگاه هدف قرار گرفت و به شدت مجروح شد.

این ماجرا بازتاب وسیعی در مصر و سایر کشورهای اسلامی داشته و آلمان به تبعیض نژادی علیه مسلمانان متهم شده است.

احمدی نژاد در جلسه اخیر هیات دولت خواهان تحریم آلمان از سوی شورای امنیت شد. او قتل مروه شربینی را نشانه وجود فساد در دستگاه قضایی آلمان دانست و از مقام های غربی پرسید: چرا در مقابل «حرکت مشکوک و هماهنگ عده‌ای» در تهران که اقدام به «آتش زدن» اموال عمومی کردند، واکنش نشان داده‌اند، اما در خصوص قتل این زن مصری سکوت اختیار کرده‌اند.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز