وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رقابت شانه به شانه مرگ مایکل جکسون و وقایع ایران در رسانه های آمریکا

اخبار مربوط به تحولات پس از اعلام نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران در هفته آخر ژوئن (22  تا 28 ژوئن ) نشان می دهد که وقایع ایران در صدر اخبار رسانه های امریکایی بوده است اما از 26 ژوئن به بعد و همزمان با اوج گرفتن گزارش ها و اخبار مرتبط با مرگ مایکل جکسون ستاره موسیقی آمریکا اخبار ایران از صدر به ذیل اخبار دیگر از جمله خبر مرگ جکسون منتقل شد.

به گزارش عصر ایران " آنتونی دیماجیو " استاد دانشگاه ایلینوی آمریکا و کارشناس امور رسانه در آمریکا با ارایه تحلیلی در این باره معتقد است که رسانه های آمریکایی بیشتر به دنبال سلیقه بینندگان خود بوده و سعی می کنند درباره آن چیز که مخاطبانشان  می خواهند برنامه پخش کنند.

بر اساس گزارش آماری دیماجیو 64 درصد مردم آمریکا پس از انعکاس اخبارو گزارش های مروبط به مرگ جکسون معتقد بودند که رسانه های آمریکایی در پوشش اخبار مربوط به مرگ جکسون زیاده روی کرده اند در حالی که تنها 3 درصد از مردم آمریکا معتقد هستند که رسانه های آمریکایی در این باره کم کاری کرده اند و 29 درصد از مردم این کشور نیز معتقد بودند که رسانه ها پوشش خبری متناسب و خوبی به حادثه  مرگ مایکل جکسون داده اند .

بر اساس این گزارش اخبار و گزارش های مربوط به اعتراض های خیابانی مردم به نتایج انتخابات اخیر ریاست جمهوری در ایران در صدر اخبار هفته آخر ژوئن (22 تا 28 ژوئن) بوده است و با اختصاص 19 درصد از حجم برنامه های رسانه های آمریکایی به خود در صدر توجه بینندگان قرار گرفته است.

اما خبر مرگ جکسون در حالی که در روزهای اول  انتشار خود با 18 درصد حجم اخبار از حجم 19 درصدی اخبار مربوط به تحولات ایران هم عقب بوده است اما به مرور و از 25 ژوئن به بعد، اخبار و گزارش های مربوط به مرگ جکسون با اوج گیری یک باره به 60 درصد حجم برنامه های خبری آمریکا می رسد و اخبار مربوط به تحولات ایران به 7 درصد حجم برنامه ها تنزل می یابد.

از دیگر اخبار و وقایعی که در هفته مورد بحث با اخبار ایران و مرگ جکسون رقابت داشته اند موضوع سیاست های جدید رفاه اجتماعی و خدمات بیمه درمانی باراک اوباما ، تصویب لایحه کاهش گازهای گلخانه ای از سوی کنگره آمریکا و نیز خبر حادثه در قطار واشنگتن بوده است .


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز