وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جایگزین‌هایی برای ماكسیما

ولید ماكسیما نسل جدید، ماكسیما فیس لیفت و خودروی تی‌ینا گزینه‌های در حال بررسی در شركت پارس خودرو است، چرا كه با توقف ماكسیما نسل قدیم كه تولید آن هم اكنون در كشور با چالش مواجه شده، یكی از محصولات مذكور جایگزین این خودرو در شركت پارس خودرو خواهد شد.

به گفته حامد بابایی معاونت فروش شركت پارس خودرو با حذف تولید ماكسیما در شركت نیسان تامین قطعات برای تولید این خودرو در كشور با مشكل مواجه شده به همین دلیل خروج این خودرو از خط تولید شركت در دستور كار قرار گرفته است، حال با توجه به مذاكراتی كه با شركت نیسان برای عرضه محصول جدید انجام شده این شركت تولید سه محصول ماكسیما نسل جدید، فیس لیفت و تی‌ینا را مطرح كرده كه هم اكنون شرایط تولید این سه خودرو در شركت توسط كار گروه استراتژی محصول در حال بررسی است و با خروج ماكسیما از خط تولید یكی از سه محصول فوق جایگزین ماكسیما خواهد شد.
نیسان ماكسیما كه در سال 1980 در خط تولید شركت نیسان قرار گرفت تاكنون در مدل‌های مختلفی به بازارهای جهانی عرضه و در سال 2004 نیز تولید آن در شركت پارس خودرو آغاز شد. اما هم اكنون خط تولید ماكسیما عرضه شده در نیسان متوقف و این شركت‌ تولید ماكسیمای نسل جدید را نیز به كارخانه آمریكایی خود واگذار كرده است.
این در حالی است كه این امر موجب عدم تولید ماكسیمای نسل جدید در كشور شده است.
همچنین تامین قطعات ماكسیمای قدیمی نیز به دلیل توقف تولید آن در شركت نیسان در آینده نزدیك با مشكل مواجه خواهد شد.
این در حالی است كه برخی از مسوولان شركت پارس خودرو در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص حذف تولید این خودرو می‌گویند: هنوز قرارداد این شركت با شركت نیسان برای تولید ماكسیما به اتمام نرسیده و تا زمان پایان قرارداد مونتاژ این خودرو ادامه خواهد داشت و در صورت پایان قرارداد و عدم تمایل شركت نیسان برای ادامه همكاری ماكسیما از خط تولید شركت حذف و خودروی جدیدجایگزین آن می‌شود.
كمبود قطعه تولید ماكسیما را كند كرده است
اما حامد بابایی معاونت فروش شركت پارس خودرو در خصوص توقف خط تولید ماكسیما عنوان می‌كند: تولید ماكسیما هنوز متوقف نشده و تولید این خودرو با توجه به میزان تقاضای بازار ادامه دارد.
وی در پاسخ به این پرسش كه در صورت صحت عدم توقف تولید ماكسیما چرا این خودرو از جدول كیفیت مهرماه سازمان بازرسی حذف شده است، می‌گوید: بازرسان سازمان بازرسی كیفیت روزهای خاصی را برای ارزیابی در نظر گرفته‌اند و تنها در همان روز برای ارزیابی خودرو به شركت‌های خودروساز مراجعه می‌كنند و در صورتیكه تولید محصول در آن روز به هر دلیلی متوقف باشد ارزیابی صورت نخواهد پذیرفت.
وی در ادامه عنوان می‌كند: بازرسان تنها خودرویی را مورد ارزیابی قرار می‌دهند كه از خط خارج شده باشد و از خودروهای موجود در پاركینگ برای ارزیابی استفاده نمی‌كنند.
وی در پاسخ به این پرسش نیز كه در صورت توقف یك روزه تولید یك خودرو آیا كارشناسان برای ارزیابی مجدد به شركت‌های خودروساز مراجعه نمی‌كنند،می‌گوید: حضور مجدد كارشناسان برای ارزیابی خودرو نیازمند نامه‌نگاری‌های بسیار است كه طی كردن این مراحل زمان بر بوده و شركت پارس خودرو نیز در آبان ماه برای ارزیابی مجدد ماكسیما اقدامی صورت نداد به همین دلیل این خودرو از جدول سازمان بازرسی حذف شد.
بابایی در خصوص دلایل عدم تولید ماكسیما در ماه‌های گذشته نیز عنوان می‌كند: تولید ماكسیما در مهرماه به دلیل كمبود قطعه با كندی بسیاری همراه بود، به همین دلیل در برخی از روزها تولید آن متوقف می‌شد. در آبان ماه نیز تولید مگان در شركت پارس خودرو شدت بیشتری گرفت و به دلیل اینكه تولید این دو خودرو در یك خط انجام می‌شود با توجه به نیاز بازار و انبار كارخانه روزهای تولید در خودروی مذكور تغییر می‌كرد، به همین دلیل در برخی مواقع با توقف تولید این خودرو مواجه بوده است.
وی در خصوص خبر جایگزینی‌ مگان به جای ماكسیما در صورت توقف ماكسیما در شركت پارس خودرو نیز اظهار داشت: خودرو مگان و ماكسیما در دو رنج قیمتی متفاوت قرار دارند به همین دلیل در صورت توقف تولید ماكسیما در شركت پارس خودرو این شركت، خودرویی در رده قیمتی ماكسیما را جایگزین خواهد كرد و امكان جایگزینی مگان با ماكسیما وجود ندارد.
نسل جدید ماكسیما شاید به پارس‌خودرو برسد
به گفته بابایی در شركت پارس خودرو كارگروهی به نام كارگروه استراتژی محصول شركت پارس خودرو متشكل از مدیریت استراتژیك، مدیریت بازرگانی، مدیریت بازاریابی و فروش و معاونت مهندسی محصول شركت سایپا تشكیل شده كه انتخاب خودروی جدید، فیس لیفت خودروها و حتی واردات محصولات جدید بر عهده این كارگروه است.
وی در ادامه می‌گوید،كارگروه استراتژی محصول شركت پارس خودرو هم اكنون در حال بررسی خودروی جایگزین است تا در صورت توقف تولید ماكسیما شركت با مشكل مواجه نشود.
وی در پاسخ به این پرسش كه در صورت توقف تولید ماكسیما شركت پارس خودرو چه برنامه‌ای در نظر گرفته است، عنوان می‌كند: دو برنامه در دستور كار شركت پارس خودرو قرار دارد، جایگزینی ماكسیمای جدید كه در آمریكا تولید می‌شود با ماكسیمای كنونی و فیس لیفت این خودرو با ماكسیمایی كه هم اكنون در شركت پارس خودرو تولید می‌شود.
بابایی در پاسخ به این پرسش كه آیا امكان تولید ماكسیمای نسل جدید با توجه به تولید و تامین قطعات آن در آمریكا وجود دارد یا خیر، می‌گوید: در صورت جایگزینی نسل جدید ماكسیما طرف قرارداد ما شركت نیسان است و ما هیچ ارتباطی با شركت آمریكایی نخواهیم داشت و تمام مراحل تامین قطعه و تولید از سوی شركت نیسان صورت خواهد پذیرفت كه این امر تولید این خودرو را در كشور امكان‌پذیر می‌كند. وی در خصوص فیس لیفت این خودرو نیز عنوان می‌كند: فیس لیفت این خودرو نیز توسط شركت نیسان انجام می‌شود و پس از انجام تمام مراحل، مونتاژ آن به شركت پارس خودرو سپرده می‌شود. وی در پاسخ به این پرسش كه امكان اجرای كدام گزینه بیشتر است، می‌گوید: در حال حاضر تمام برنامه‌ها پیش‌بینی شده اما هنوز تصمیم قطعی مبنی بر حضور ماكسیمای جدید یا فیس لیفت این خودرو صورت نگرفته است.
بابایی در ادامه با اشاره به اینكه علاوه بر گزینه‌های مطرح شده احتمال حضور محصولی جدید نیز در شركت پارس خودرو وجود دارد، عنوان می‌كند: طی توافقاتی كه با شركت نیسان صورت گرفته این شركت پیشنهاد جایگزینی تی‌ینا یكی از محصولات جدید این شركت را مطرح كرد كه این خودرو نیز مورد تایید بخش مهندسی پارس خودرو قرار گرفته اما مشكل بر سر قیمت این خودرو است چرا كه محصول پیشنهادی قیمت بالاتری نسبت به ماكسیما دارد و در صورتی كه بتوانیم از لحاظ قیمتی به توافق برسیم احتمال حضور آن در پارس خودرو وجود خواهد داشت.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز