وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تولید این خودروها در سال 2019 متوقف میشود (عکس)

تولید این خودروها در سال 2019 متوقف میشود (عکس)

تولید این خودروها در سال 2019 متوقف میشود (عکس)

 

عمر خودروها نیز همانند تمامی محصولات ساخت دست بشر پس از مدتی به پایان می‌رسد، سلاطین خودروسازی نیز علاقه زیادی دارند تا هر سال خودروهای جدیدی را با آخرین دستاوردها راهی بازار کنند.

 

به همین منظور در هر سال مدل‌های جدیدی عرضه می‌شوند که نسبت به مدل‌های قبلی بهینه‌سازی‌های زیادی را شاهد بوده‌اند. اما گاهی اوقات دیگر یک مدل به‌خصوص از خودرو در بازار طرفدار ندارد و به هر اندازه هم که در این مدل شاهد تغییرات جدید باشیم باز هم قادر نیست توقع مشتریان مشکل‌پسند را برآورده کند.

 

این امر باعث شده تا سلاطین خودروساز هر ساله خط تولید بعضی از خودروهایی که تاکنون تولید می‌کرده‌‌اند را متوقف کنند. با در نظر گرفتن این موارد قصد داریم با هم به خودروهایی اشاره کنیم که شرکت‌های سازنده در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفته‌اند به جای بهینه‌سازی و ساخت مدلی جدید، عطای این مدل‌ها را به لقایشان ببخشند و تولید آنها را برای همیشه متوقف کنند.

 

آلفا رومئو ۴ سی کوپه

 

تولید این خودروها در سال 2019 متوقف میشود (عکس)

 

آلفا رومئو یک شرکت خودروسازی ایتالیایی است که همیشه سودای حضور در بازارهای جهانی را در سال داشته است و آلفا رومئو ۳ سی کوپه به‌عنوان یکی از خوش‌فروش‌ترین خودورهای این برند در آمریکا به‌حساب می‌آید این خودرو ظاهر جذابی دارد و به‌لحاظ تجربه رانندگی نیز خودروی بسیار خوش فرمانی است.

 

یک پیشرانه چهارسیلندر از نوع توربوشارژ که ۲۳۷ اسب‌بخار نیرو را تولید می‌‌کند در دل آلفا رومئو ۳ سی کوپه قرار گرفته تا با یکی از پرشتاب‌ترین اسپرت‌های کوپه دنیا طرف باشیم. جالب است بدانید آلفا رومئو ۴ سی به لحاظ وزن نیز یک خودروی کوپه بسیار سبک به‌حساب می‌آید و تنها حدود یک تن وزن دارد.

 

به لطف وزن کم و پیشرانه پرقدرت، آلفا رومئو ۴ سی کوپه در عرض تنها ۴.۲ ثانیه به سرعتی حدود یک‌صد کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند.شوربختانه باید گفت تمامی این ویژگی‌ها باعث نشد تا عمر آلفا رومئو ۴ سی کوپه به دنیا باشد و چرخه تولید این خودرو پس از سه سال تولید در سال ۲۰۱۹ متوقف خواهد شد. از قرار معلوم آلفا رومئو دیگر قصد سرمایه‌گذاری روی مدل‌های اسپرت کوپه را ندارد و چنین تصمیمی باعث شد تا شاهد پایان عمر آلفا رومئو ۴ سی کوپه باشیم.

 

کادیلاک ای‌.‌تی‌.‌اس سدان

 

تولید این خودروها در سال 2019 متوقف میشود (عکس)

 

اگر اخبار دنیای خودرو را دنبال کرده باشید حتماً به خوبی می‌دانید که جی‌.‌‌ام به‌عنوان شرکت مادر کادیلاک، تغییرات زیربنایی زیادی را اعمال کرده است و در قسمت‌های مختلف جنرال موتورز شاهد این تغییرات هستیم. از قرار معلوم یکی از این تغییرات گریبان کادیلاک ای.‌تی‌.‌اس سدان را گرفته است و این خودرو پس از مدل ۲۰۱۸ دیگر تولید نخواهد شد.

 

اگر از طرفداران کادیلاک ای.‌تی‌.اس باشید حتماً به‌خوبی می‌دانید که این خودرو در کنار مدل سدان، در مدل کوپه نیز تولید می‌شود. خوشبختانه مدل کوپه کادیلاک ای.‌تی‌.‌اس همچنان به عمر خود ادامه خواهد داد و این تنها مدل سدان این خودرو است که دیگر تولید نخواهد شد.

 

شورولت سیتی اکسپرس

 

تولید این خودروها در سال 2019 متوقف میشود (عکس)

 

مرداد ماه سال جاری بود که جی‌.‌ام از تصمیم خود برای پایان دادن به چرخه تولید ون شورولت سیتی اکسپرس خبر داد، این خودرو عمر چندانی هم ندارد و از سال ۲۰۱۴ تولید می‌شد. با این حساب می‌توان گفت اصلاً نتوانسته بود نظر رانندگان را جلب کند و بعید به نظر می‌رسد کسی دلش برای این ون شورولت تنگ شود.

 

جالب است بدانید نیسان ان‌.‌وی ۲۰۰ به‌عنوان یک خودروی ون مشخصات تقریباً مشابهی با شورولت سیتی اکسپرس دارد اما این ون ژاپنی فروش بسیار بهتری را نسبت به ون شورولت تجربه می‌کند.

 

از زمان معرفی شورولت سیتی اکسپرس در سال ۲۰۱۴ تاکنون تنها ۳۰ هزار دستگاه از این خودرو تولید شده است که این امر حکایت از فروش پایین این محصول دارد و همین قضیه نیز باعث شد تا شورولت عطای ساخت ون شهری را به لقایش ببخشید.

 

شورولت کروز

 

تولید این خودروها در سال 2019 متوقف میشود (عکس)

 

اگر خاطرتان باشد خودروی شورولت کروز چیزی نزدیک به ۱۰ سال است که در بازارهای جهانی حضور دارد و در طی این چند سال شورولت کروز فروش خوبی را نیز در بازار تجربه کرده است اما سال ۲۰۱۸ آخرین سال تولید این خودرو بود و در ۲۰۱۹ دیگر شاهد مدل جدیدی از شورولت کروز نخواهیم بود.

 

دلیل این امر هم کاملاً مشخص است چرا که ۱۰ سال پیش بازار علاقه زیادی به خودروهای کامپکت نشان می‌داد، برای اثبات این امر می‌توان به هوندا سیویک اشاره کرد که ۱۰ سال پیش فروش بسیار چشمگیری در بازارهای جهانی داشت.

 

انصافاً باید گفت شورولت کروز هم فروش خوبی داشت و در سال ۲۰۱۵ چیزی حدود ۳.۵ میلیون دستگاه از این خودرو به‌فروش رسیده بود اما در این چند سال اخیر شاهد اقبال بازار به خودروهای شاسی‌‌بلند هستیم.

 

این امر باعث شده تا بزرگان خودروسازی نیز به نیاز بازار لبیک بگویند و شاهد کاهش تولید سدان‌ها و افزایش تولید شاسی‌بلند‌ها باشیم. همین قضیه بود که دامن شورولت کروز را گرفت و در سال ۲۰۱۹ دیگر شاهد تولید این سدان کامپکت نخواهیم بود.

 

شورولت وُلت

 

تولید این خودروها در سال 2019 متوقف میشود (عکس)

 

شورولت ولت نیز تقریباً عمری همانند شورلت کروز دارد و به‌عنوان یکی از اولین خودروهای هیبرید شورولت به‌حساب می‌آید که در چند سال اول تولید خود فروش خوبی را نیز تجربه کرد. این امر باعث شد تا در سال ۲۰۱۶، نسل دوم شورولت ولت را نیز شاهد باشیم. این خودرو در همان سال توانست به فروش چشمگیر ۱۰۰ هزار دستگاه دست پیدا کند.

 

اما این روزها در بازارهای جهانی دیگر کمتر کسی به‌دنبال سدان‌های کامپکت می‌گردد و شورولت ولت که خودروی هیبریدی و کم‌مصرفی است طرفداری ندارد. این موارد باعث شد تا پایان تولید شورولت ولت را در سال ۲۰۱۹ شاهد باشیم.

 

فورد سی مکس هیبرید

 

تولید این خودروها در سال 2019 متوقف میشود (عکس)

 

این خودرو نسبت به خودروهایی که تاکنون به آنها اشاره کردیم عمر بیشتری دارد و اولین بار سال ۲۰۰۳ بود که فورد سی مکس هیبرید در اروپا عرضه شد از آن زمان‌ سال‌های زیادی گذشت تا نهایتاً این خودرو در سال ۲۰۱۱ راه خود را به بازارهای آمریکا نیز باز کرد.

 

اما در چند سال بعد فورد سی مکس هیبرید هرگز نتوانست انتظارات فورد را برآورده کند و به یک خودروی هیبریدی پرفروش تبدیل شود.اگر به آمار و ارقام فروش فورد سی مکس هیبرید نگاهی داشته باشید متوجه خواهید شد که فورد چیزی حدود شش سال به این خودرو زمان داد تا شایستگی‌اش را ثابت کند اما چنین اتفاقی نیافتاد.

 

ایران ناز برای نمونه می‌توان به آمار فروش فورد سی مکس هیبرید در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد که تنها ۶۶۰۰ دستگاه فروش داشت. آمار فروش پایین این خودرو در سال ۲۰۱۸ آخرین میخ به تابوت فورد سی مکس هیبرید بود و باعث شد تا خط تولید این خودروی هیبریدی برای همیشه بسته شود.

 

فورد فیِستا

 

تولید این خودروها در سال 2019 متوقف میشود (عکس)

 

این خودروی کوچک و جمع‌جور هاچ‌بک در سال ۲۰۱۱ معرفی گردید و انصافاً هم باید گفت که در زمان ورود خود به بازار با استقبال بسیار خوبی روبرو شد. این امر باعث شد تا ۲ سال بعد فورد دستی به سر و روی فورد فیستا بکشد و این خودرو به لحاظ زیبایی نیز حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد.

 

اما اکنون که چیزی حدود ۷ سال از تولید فورد فیستا می‌گذرد، این خودرو محبوبیت گذشته را ندارد و فورد چاره‌ای نمی‌بیند به‌غیر از اینکه جلوی هزینه‌های تولید این خودرو را بگیرد و خط تولید فورد فیستا را یک بار برای همیشه جمع کند.

 

فورد فاکوس

 

تولید این خودروها در سال 2019 متوقف میشود (عکس)

 

سال ۲۰۱۹ سال بسیار تلخی برای مدل‌های زیادی از خودروهای فورد است چرا که این برند حتی دیگر تمایلی برای تولید خودروهای پرفروش خود هم ندارد. برای نمونه می‌توان به فورد فاکوس اشاره کرد که یک خودروی بسیار پرفروش در میان مدل‌های اخیر فورد به‌حساب می‌آید

 

اما این خودرو دیگر امیدی برای تولید ندارد و رد سال ۲۰۱۹ خبری از تولید آن نخواهیم شنید.البته در این بین گفته می‌شود فورد قصد دارد فورد فاکوس را به‌صورت کاملاً اختصاصی برای بازارهای اروپایی تولید کند.

 

فورد تاروس

 

تولید این خودروها در سال 2019 متوقف میشود (عکس)

 

اگر از علاقه‌مندان برند فورد باشید حتماً به خوبی فورد تاروس را می‌شناسید و می‌دانید که این خودرو زمانی یکی از محبوب‌ترین خودروهای فورد به‌حساب می‌آمد. فورد تاروس توانست در ۵ نسل دوام بیاورد و چیزی بیشتر از ۳۰ سال است که این خودروی محبوب را در بازار‌های جهانی شاهد هستیم.

 

اما فورد تاروس دیگر طرفداری ندارد و فروش این خودرو در چهار سال گذشته میلادی بیشتر از ۳۸ هزار دستگاه نبوده است. همین امر باعث شد تا فورد تاروس دیگر روی ۲۰۱۹ را نبیند و به تاریخ بپیوندد.

 

لینکلن ام‌.‌کی‌.‌تی

 

تولید این خودروها در سال 2019 متوقف میشود (عکس)

 

لینکلن نیز از آن برندهایی است که از قرار معلوم قصد دارد در سال ۲۰۱۹ تمامی خودروهای خود را با تغییرات زیادی عرضه کند و به همین منظور نیز بسیاری از این خودروها را دیگر تولید نخواهد کرد.

 

در این زمینه می‌توان به لینکلن ام‌.‌کی‌.‌تی اشاره کرد که در سال ۲۰۱۰ برای اولین بار معرفی شد و سال ۲۰۱۸ را به‌عنوان آخرین سال تولید این خودرو خواهیم شناخت.لینکلن وعده داده است تا خودروی لینکلن اَویِیتور (Lincoln Aviator) را در سال ۲۰۱۹ به‌عنوان جایگزین لینکلن ام.‌کی‌.‌تی راهی بازار کند.

 

لینکلن ام‌.‌کی‌.‌ایکس

 

تولید این خودروها در سال 2019 متوقف میشود (عکس)

 

خط تولید این خودرو کاملاً متوقف نخواهد شد اما قرار است لینکلن ام.‌کی‌.‌ایکس به لحاظ طراحی و قطعات فنی کاملاً دگرگون شود و با خودرویی جدید طرف خواهیم بود که با نام ناتیلوس در بازارهای جهانی معرفی خواهد شد.جلوپنجره این خودرو کاملاً جدید و تازه طراحی شده است و به‌لحاظ فنی و موتوری نیز پیشرانه‌های مختلفی در مدل ۲۰۱۹ لینکلن ناتیلوس تعبیه خواهد شد.

 

نیسان جوک

 

تولید این خودروها در سال 2019 متوقف میشود (عکس)

 

حتی طرفداران دوآتشه برند نیسان نیز معتقد هستند که نیسان جوک از آن دسته شاسی‌بلند‌هایی بود که از ابتدا نباید تولید میشد. این خودرو اولین بار در سال ۲۰۱۱ راهی بازار شد و از همان لحظه ورود به بازار انتظار آن را داشتیم

 

هرچه زودتر لحظه‌ای فرا برسد که نیسان به اشتباه خودش برای ساخت نیسان جوک پی ببرد و ساخت این شاسی‌بلند نه‌چندان زیبا را متوقف کند. از قرار معلوم این اتفاق دست‌آخر در سال ۲۰۱۹ خواهد افتاد و نیسان جوک دیگر تولید نمی‌شود.

 

تویوتا کرولا آی‌.‌ام

 

تولید این خودروها در سال 2019 متوقف میشود (عکس)

 

تویوتا کرولا آی‌.‌ام عمر چندانی ندارد و اولین بار در سال ۲۰۱۴ راهی بازارهای جهانی شد اما عمر این خودرو به دنیا نیست و تویوتا تصمیم گرفته است تا با متوقف کردن کرولا آی‌.‌ام، شاهد تولید یک کرولا هاچ‌بک جدید و بهینه‌سازی شده باشیم.بدون شک طرفداران تویوتا چنین تصمیمی را به فال نیک می‌گیرند چرا که تویوتا کرولا آی‌.‌ام خودروی محبوبی نبود و بعید می‌دانید کسی دلش برای این خودرو تنگ شود.

 

تویوتا یاریس آی‌‌.‌ای

 

تولید این خودروها در سال 2019 متوقف میشود (عکس)

 

تویوتا یاریس از آن دسته برند‌های معروف تویوتا است و این خودرو همچنان تولید خواهد شد اما عمر تویوتا یاریس آی‌.ای به‌دنیا نیست و این خودرو دیگر در سال ۲۰۱۹ تولید نمی‌شود. در عوض گفته می‌شود تویوتا قصد دارد یک یاریس جدید را با ظاهری نه‌چندان متفاوت عرضه کند که در گروه سدان‌های ۵ در قرار خواهد گرفت.

 

فولکس‌واگن توارگ

 

تولید این خودروها در سال 2019 متوقف میشود (عکس)

 

سال ۲۰۱۹،‌ سال مهمی برای صنعت خودروسازی است چرا که بسیاری از بزرگان این صنعت کمر همت به عرضه خودروهای جدید بسته‌اند. به همین منظور فولکس‌واگن نیز که قصد اجرای پلتفرم MQB را در خودروهای خود دارد، اعلام کرده است که فولگس‌واگن توارگ (Volkswagen Touareg)، در سال ۲۰۱۹ دیگر تولید نخواهد شد.

 

این خودرو چیزی حدود ۱۶ سال بود که تولید می‌شد و ظاهرا قرار است فولکس‌واگن تیگان، جای خالی توارگ را در بازارهای جهانی پر کند. ناگفته نماند احتمال دارد نسخه‌ای از فولکس‌واگن توارگ به‌صورت کاملاً اختصاصی با طراحی جدید راهی بازار اروپا شود.

 

در پایان پیشنهاد می‌کنیم نظر خود را در خصوص تصمیم بزرگان خودروسازی برای پایان تولید خودروهایی که به آنها اشاره کردیم در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. آیا به نظر شما پایان تولید یک مدل خودرو تصمیم مناسبی برای پیشرفت برند‌های خودروساز است یا اینکه بزرگان خودروساز باید دائماً یک مدل از خودروهای خود را با اضافه کردن تغییرات در سال‌های بعد نیز راهی بازار کنند؟