وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اروپای بدون سیگار تا 2012

كمیسیون اتحادیه اروپا قصد دارد به ایده "اروپای بدون سیگار" تا سال 2012 جامه عمل بپوشاند.روزنامه ولت گزارش داد، كشورهای عضو اتحادیه اروپا باید قوانینی را برای حفاظت از شهروندان‌شان در برابر دود سیگار به تصویب برسانند.
آندرولا واسیلیو (Androulla Vassiliou)، كمیسار سلامت اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در بروكسل گفت سیگار كشیدن همانند گذشته موجب مرگ و بیماری در اتحادیه اروپا شده است.

وی به روزنامه ولت درباره یكی از پیشنهاداتش گفت "قوانین مكتوب الزام‌آور كشورهای عضو" تنها ابزاری هستند كه می‌توانند از مردم در برابر خطر در معرض دود سیگار دیگران قرار گرفتن محافظت كنند.

به گفته وی، هدف از این پیشنهاد "حذف دود سیگار از محل‌های كاری در فضاهای بسته، اماكن عمومی در فضاهای بسته، وسایل نقلیه عمومی و اماكن ویژه تفریح عموم" است.
این كمیسیون در پیشنهاد خود كه روز سه‌شنبه آن را ارایه داد، از كشورهای اتحادیه اروپا خواسته است "تصاویر هشدارآمیز را روز بسته‌های سیگار" درج كنند. علاوه بر این باید "نظام نظارتی استاندارد اتحادیه اروپا" برای تسهیل همكاری در زمینه حفاظت از كسانی كه سیگار نمی‌كشند، ایجاد شود.

اماكن عاری از دخانیات
در حال حاضر 10 كشور عضو اتحادیه اروپا مقررات جامعی درباره اماكن عاری از دخانیات دارند. شدیدترین قوانین در انگلیس و ایرلند وجود دارد كه سیگار كشیدن را در فضاهای عمومی، وسایل نقلیه عمومی و محل‌های كاری ممنوع كرده است. بلغارستان 2010 قانونی را در این خصوص به تصویب می‌رساند.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز