وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

زنان افغان به زور همسرانشان به دام اعتیاد می‌افتند

سوسن یزدانی، رییس شورای زنان استان غور نوشت: میزان مرگ و میر زنان در استان غور به دلیل استعمال اجباری مواد مخدر زیاد شده و بدنبال آن اطفال شیرخوار این استان نیز مبتلا به سوء‌تغذیه شده‌اند. روابط عمومی مركز امور زنان و خانواده به نقل از ایونا گزارش داد ؛
مردان معتاد در استان «غور» افغانستان زنان خود را وادار به استعمال مواد مخدر می‌كنند.

سوسن یزدانی ، رییس شورای زنان استان غور نوشت: میزان مرگ و میر زنان در استان غور به دلیل استعمال اجباری مواد مخدر زیاد شده و بدنبال آن اطفال شیرخوار این استان نیز مبتلا به سوء‌تغذیه شده‌اند.
وی دلیل عمده این امر را فقر فرهنگی، بیسوادی، خشونت علیه زنان، کشت خشخاش و نبود امکانات پزشكی در این استان ذکر كرد.
وی افزود: به تازگی سه کلینیک
پزشكی برای رفع مشکلات بهداشتی و مداوای بیماران در سه شهر استان غور راه‌اندازی شده است، اما این تعداد جوابگوی نیاز این استان نیست.
رییس شورای زنان استان غور گفت: خشونت علیه زنان، ازدواجهای اجباری و زودتر از موعد در این استان، آمار بالایی دارد و مراجع قضایی نیز در این زمینه توجه لازم را نكرده‌اند و زنان نیز با ناامیدی از دروازه‌های قضایی اقدام به خودکشی و خودسوزی می‌كنند.
وی افزود: کمیته محو خشونت، به ریاست شاه عبدالاحد افضلی، استاندار غور، اخیراً تأسیس شده و در ماه اول سال جاری، بیست مورد خانوادگی برای رسیدگی به این کمیته مراجعه كرده‌اند.
یزدانی از دولت و مراجع قضایی استان غور خواست تا در رابطه با گزارشهای زنان این استان توجه بیشتری كنند تا بعد از این از خودسوزی و خودکشی زنان استان جلوگیری شود.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز