وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کفشهای شناور روی آب توسط دانشجوی کرجی ابداع شد

یک دانشجوی کرجی با طراحی و ساخت کفش هایی که قابلیت حفظ تعادل و حرکت روی آب دارد، موفق شد جایزه ویژه و نیز نشان نقره مسابقات اختراعات و ابداعات سوئیس را در سال 2008 دریافت کند.

به گزارش گروه علمی «شبکه خبر دانشجو»، محسن بهمنی، دانشجوی رشته مکانیک دانشگاه آزاد اسلامی کرج گفت: این اختراع تاکنون در سه مدل طراحی شده است که در دو مدل نخست حرکت و ایستادن روی آب عملی شد و در مدل سوم سرعت حرکت این دستگاه با افزایش وزن فرد بیشتر می شود.
محسن بهمنی با اشاره به اینکه این کفش ها از سه قسمت تشکیل شده است، افزود: در قسمت پائین دو بالشتک هوا از جنس فایبرگلاس قرار دارد که نیروی وزن را در سطح آب حفظ می کند و تعادل شخص افزایش می یابد.
وی گفت: در قسمت دوم نیز دسته های موتور و دیفرانسیل به عنوان منبع تغذیه قرار دارد و در نهایت در قسمت سوم یا دسته، پروانه قرار گرفته است.
بهمنی با اشاره به اینکه این دستگاه در قبال 4 ساعت شارژ 2 ساعت بازدهی دارد، افزود: این دستگاه قابلیت استفاده در موارد نظامی، تفریحی و همچنین کمک رسانی به افراد آسیب دیده در مواقعی مانند سیل دارد.
وی با بیان اینکه برای ساخت این دستگاه یک میلیون و 200 هزار تومان هزینه شده است، گفت: این دستگاه در سه سال طراحی و ساخته شد.




پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز