وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بدترین فرزندان رهبران جهان

بدترین فرزندان رهبران جهان
 

مجله فارین پالیسی ( Foreign Policy) اسامی پنج تن از بدترین فرزندان رهبران جهان را منتشر كرد كه دو فرزند دو رهبر عرب در راس آن قرار دارند.
 

به گزارش ایسنا، این مجله بر اساس معیارهای خود فهرستی پنج نفره از اسامی بدترین فرزندان مسوولان جهان منتشر كرد كه شیخ عیسی بن زاید بن سلطان آل نهیان، فرزند شیخ زاید بن سلطان آل نهیان ، امیر سابق دولت امارات و شیخ خلیفه بن زاید برادر حاكم كنونی ابوظبی در راس آن قرار دارد.

به نوشته فارین پالیسی به رغم پست دولتی و رسمی، شیخ عیسی از مهمترین كسانی است كه در زمینه خرید زمین و ملك شهرت دارد. اما به لطف انتشار یك نوار ویدیویی از وی و ضرب و شتم یك تاجر افغان از سوی شیخ عیسی وی اكنون به عنوان كسی كه از قدرت سوء استفاده كرده، شهره شده است. وزیر كشور امارات كه برادر عیسی نیز هست اعتراف كرده فردی كه در نوار ویدیویی دیده می‌شود عیسی است و وی اكنون تحت بازداشت خانگی قرار دارد.

در رتبه دوم نام كیم یونگ نام، یكی از فرزندان كیم جونگ ایل، رییس‌جمهور كره شمالی است.

این مجله نوشته است: شرایطی كه وی در آن رشد یافته از وی فردی بسیار سختگیر ساخته است؛ پدرش یكی از دیكتاتور‌ترین رهبران جهان و مادرش یك هنرپیشه بود كه پدرش وی را وادار به طلاق از همسر نخستش كرد تا با وی ازدواج كند. در سال 2001 كیم یونگ نام، همسر و فرزندش در فرودگاه نارینا توكیو در پایتخت ژاپن به اتهام تلاش برای سفر به این كشور با ویزای تقلبی جمهوری دومنیكن و با نام مستعار "بانگ چیونگ" دستگیر شد.

این مجله نوشته است: این حادثه برای پدر كیم یونگ نام بسیار دردناك بود چرا كه وی با موج حمایت‌های مطبوعاتی بعد از سفرش به اروپا و دیدارش با مادلین آلبرایت، وزیر امور خارجه اسبق آمریكا روبه‌رو شده بود.  هانیبال پسر معمر قذافی، رهبر لیبی در رتبه‌ی سوم این لیست قرار دارد.

 

نام هانیبال برای نخستین بار در سال 2004 در این لیست درج شد. در آن زمان وی در پاریس با سرعت 135 كیلومتر در ساعت در حالیكه الكل مصرف كرده بود و در خیابان یك طرفه رانندگی می‌كرد، دستگیر شد. دو ماه بعد از این حادثه هانیبال با دوست خود در یكی از هتل‌های پلیس درگیری فیزیكی پیدا كرد و پلیس وی را که یک کلت با خود داشت؛ خلع سلاح و آن را مصادره کرد. سال گذشته نیز زمانی كه از فرانسه به سوییس سفر می‌كرد به علت درگیری فیزیكی با دو خدمتكار یكی از هتل‌ها در سوئیس دستگیر شد كه این امر موجب بحران سیاسی شدید میان لیبی و سوئیس شد.

 

در رتبه چهارم هو هایفنگ قرار دارد كه چندان برای رسانه‌ها آشنا نیست، او پسر هوجین تائو، رییس‌جمهور چین است. هایفنگ ریاست یكی از شركت‌های تولیدی را برعهده دارد اما از قدرت و اختیارات پدرش در راستای افزایش ثروت استفاده می‌كند.در ژوئیهی جاری مسوولان كشور نامیبیا اعلام كردند كه هایفنگ به علت فساد عظیم مالی در این كشور بازپرسی می‌شود.

 

مسوولان دادستانی نامیبیا گفتند: هایفنگ و شركتش رشوه‌های عظیمی به مسوولان نامیبیا به منظور پیروزی در عقد قرارداد واردات برخی سیستم‌ها در فرودگاه چین داده بودند.

 

در این مجله مارك تاچر، پسر مارگارت تاچر، نخست وزیر اسبق انگلیس در رتبه پنجم قرار دارد. وی نیز از طریق سوء استفاده از نام مادرش با بستن چندین قرارداد مهم در كشور‌های آفریقایی و خاورمیانه و آسیا مبالغ هنگفتی را به دست آورده بود.

 

در سال 2004 مارك تاجر در شهر كیپ تاون در جنوب آفریقا به اتهام حمایت مالی از كودتای نظامی در گینه دستگیر شد و بعد از اعتراضش به دست داشتن به كودتای گینه بیسائو از سفرش به آمریكا ممانعت شد و موناكو نیز مانع سفر وی به این كشور شد.