وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رنگ درمانی

رنگ درمانی

هـمـه ما برای خود رنگی دلخواه داریم. رنگ خاصی در نظر مـا قشـنگ تــر از بقیه ی رنگ هاست، به طوری که سعی می کنیم همه ی لباسها و وسایلمان را از آن رنگ بخریم. گاهی اوقات خودمان را مالک آن رنگ میدانیم و اگر وسیله یا لباسی طیفی از آن رنگ در خود نداشته باشد، برایمان
هیچ زیبایی ندارد.

امـا چـــرا؟ چرا هر کدام از ما یک رنگ دلخواه داریم؟ ممکن است این به آن خاطر باشد که از آن رنگ خاطره ای خوش در ذهــــن داریم. و بعضی اوقات هم از یک رنگ تنفر داریم چون هر وقت به آن نگاه می کنیم، خاطره ای بد یا چیزی بد به یادمان می آید.

اما چه یک رنگ خاص را دوست داشته باشیم و چه نداشته باشیم، همه ی ما میدانیم که رنگ های مختلف تاثیرات متفاوتی نیز روی روحیه، جسم و احساسات ما دارند.

رنگ ها معانی مختلفی دارند و فقط نگاه کردن به هرکدام از آنها هورمون های خاصی را در بدن ما ترشح می کند، که ممکن است باعث آرام کردن و تسکین ما، پر انرژی کردن ما، بالا بردن خلاقیتمان، کمک به ما برای خوابیدن، تسکین دردهایمان، یا کاهش اضطراب و استرسمان، شود.

از این تشخیص ذاتی از تاثیرات رنگ ها بر ما بود که رنگ درمانی پدید آمد. این روزها، رنگ درمانی در جاهای مختلف برای ایجاد یک احساس یا حالت خاص در افراد، به کار می رود. برای مثال، تحقیقات نشان داده است که، وقتی رنگ ها زرد و آبی در دکوراسیون محل کار با هم تلفیق شوند، میزان بازده کار بالاتر می رود. آبی و زرد که رنگ آسمان و خورشید هستند، همیشه با آرامش و خلاقیت در ارتباط بوده اند. همچنین، این روزها می بینیم که در بیمارستان ها و مدرسه ها از رنگ هایی چون سبز استفاده می کنند. رنگ سبز حس آرامش و اطمینان را در بیماران افزایش میدهد؛ و در دانش آموزان باعث تحریک قوه ذهنی شده و آمادگی آنها را برای یادگیری بیشتر می کند. رنگ درمانی بر این قاعده استوار است که هر رنگ، نوسانات خاصی از نور ساتع می کند، که باعث ایجاد قدرت و هارمونی در میدان انرژی بدن می شود.

دوست دارید بدانید که چطور می توانید از رنگ های مختلف بهره ببرید؟ برای پاسخ به این سؤال، باید از خود یک سؤال دیگر بپرسید: دوست دارید رنگ ها چه کمکی به شما بکنند و چه حسی در شما ایجاد کنند؟ آیا می خواهید ارامش بگیرید؟ آیا می خواهید احساس جوانی و شادابی کنید؟ آیا می خواهید سطح انرژیتان را بالا نگاه دارید؟

وقتی این سؤالات را پاسخ دادید، باید رنگ مورد نظر را جایی به کار ببرید که همیشه جلو رویتان باشد، مثلاً در دکوراسیون خانه. برای کمک به شما، لیستی از رنگ های مختلف و معانی و کیفیت آنها را برای شما ذکر میکنیم:

قرمز: قدرت، پشتکار و استقامت، اشتیاق و علاقه، حس رهبری و فرماندهی. قرمز اشتها را تقویت می کند.
نارنجی: آزادی، اشتیاق، فریبندگی، جمع گرایی. نارنجی رنگی اجتماعی است و به مردم حس خوشامد می دهد.
زرد: شوخ طبعی، روشن فکری، تخیل، ابتکار. زرد رنگ خلاقیت و ارتباط است.
سبز: هارمونی، توازن، بخشندگی و سخاوت، مهربانی. سبز حس باروری و حاصلخیزی را در ذهن ایجاد می کند.
آبی: آرامش، هوش، صداقت، معنویت. آرامش، استراحت و خونسردی از ویژگی های رنگ آبی است.
نیلی: ادراک و آگاهی، پاکی، بینش و شهود. نیلی به ذهن انسان برای تفکر کمک می کند.
بنفش: خلاقیت، ابهام، رمز و راز، قدرت. رنگ بنفش نیز مثل زرد به خلاقیت ذهن کمک می کند .