وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وام انسان را چاق می‌كند

وام انسان را چاق می‌كند
دانشمندان آلمانی با انجام یك پژوهش روی شهروندان كشورهای غربی دریافته اند افرادی که بیش از دیگران وام می گیرند و بدهکارند، بیشتر از چاقی رنج می برند.

روزنامه اینترنتی روسی لنتا گزارش داد: در سالهای گذشته شمار ساکنان کشورهای غربی که از عهده بازپرداخت وام ها برنمی آیند بسیار افزایش یافته است و حدود سه میلیون نفر معادل 7/6% خانواده های آلمانی با چنین مشکلی روبرو هستند.

محققان دانشگاه مانتس با مقایسه داده های مربوط به 949 نفر که درپی ورشکستی یا ناتوانی در بازپرداخت وام به مشاوران مراجعه کرده اند، با اطلاعات مربوط به کسانی که بدهی ندارند، متوجه شدند بدهکاران دو برابر بیش از دیگران اضافه وزن دارند و دو و نیم برابر دیگران از چاقی رنج می برند؛ علاوه بر این بدهکاران بیش از دیگران مستعد ابتلا به افسردگی و استعمال دخانیاتند.

به گفته اوا میونستر سرپرست محققان، بدهکاران بیش از دیگران می خورند تا بر اضطراب و افسردگی غلبه کنند و این در حالی است که کمتر از دیگران به غذای سالم دسترسی دارند.

وی معتقد است عکس این قضیه نیز می تواند صحت داشته باشد یعنی افراد چاق به خاطر ناتوانی در یافتن کارهای پردرآمد بیش از دیگران بدهکار می شوند.