وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پردرآمدترین استودیوی هالیوود برادران وارنر

پردرآمدترین استودیوی هالیوود برادران وارنر
استودیو برادران وارنر با اختصاص 23 درصد از درآمد 4.2 میلیارد دلاری فیلم‌های روی پرده در تابستان امسال، رده نخست برترین استودیوی هالیوودی تابستان 2009 را از آن خود کرد.

اسکرین دیلی اعلام کرد: بر اساس تازه‌ترین آمار موسسه نیلسن از فروش فیلم‌ها در بازه زمانی اول مه تا 31 اوت 2009، فیلم‌های وارنر توانستند 23 درصد از سهم بازار 4.2 میلیارد دلاری تابستان را به خود اختصاص دهند. رده دوم جدول هم تنها با دو درصد اختلاف و 21 درصد به استودیو پارامونت رسید.

به نظر می‌رسد جایگاه دو استودیوی برتر هالیوود در سه چهار روز آینده و پایان تابستان سینمایی تغییر نکند و احتمالا آمار کمی به نفع وارنر جابجا شود. چرا که این استودیو "مقصد نهایی" را در دومین هفته اکران در دومین رده جدول هفتگی پرفروش‌ها دارد و پارامونت نماینده‌ای در میان پنج فیلم برتر هفته ندارد. ضمن اینکه وارنر این هفته فیلمی تازه اکران نکرده است.

"هری پاتر و شاهزاده دورگه" یکی از عوامل اصلی موفقیت برادران وارنر در تابستان 2009 بود که از اکران در آمریکای شمالی در مجموع تا 31 اوت رقمی معادل 193 میلیون دلار درآمد داشت. وارنر 15 فیلم در تابستان امسال روانه پرده سینماها کرد که "خماری" با فروش 270 میلیون دلاری یکی از موفقترین آنها بود.

صدرنشین جدول پرفروش‌های پارامونت در تابستان امسال "ترانسفورمرها: انتقام شکست‌خوردگان" بود که با 399 میلیون دلار تا اینجای کار پرفروشترین فیلم سال در منطقه آمریکای شمالی لقب گرفته است. "سفر ستاره‌ای" با 257 میلیون دلار و "جی. آی. جو: خیزش کبرا" با 132 میلیون دلار دیگر فیلم‌های پرفروش پارامونت هستند.

"ترانسفورمرها: انتقام شکست‌خوردگان" پرفروشترین فیلم تابستان 2009

والت دیسنی با اکران 11 فیلم و اختصاص 14.5 درصد سهم بازار تابستانی رده سوم بهترین استودیوهای هالیوود را از آن خود کرد. این رده به لطف فروش 290 میلیون دلاری "بالا" حاصل شد. فوکس هم با اکران 10 فیلم و داشتن 14.2 درصد از سهم بازار چهارمین استودیو برتر تابستان بود. "عصر یخبندان: ظهور دایناسورها" برای این استودیو 193 میلیون دلار درآمد داشت.

سونی و یونیورسال با 12.6 و 8.3 درصد سهم بازار رده‌های پنجم و ششم جدول برترین استودیوهای تابستان هالیوود را به خود اختصاص دادند. پرفروشترین فیلم از میان هشت فیلم به نمایش درآمده سونی "فرشتگان و شیاطین" با 133 میلیون دلار بود و "ناحیه 9" هم که تا امروز 93 میلیون دلار فروخته، تا یکی دو روز آینده مرز 100 میلیون دلار را رد می‌کند.

برای یونیورسال با 11 فیلم به نمایش درآمده "دشمن مردم" با 97 میلیون دلار بهترین عملکرد را داشت. شرکت وینستین هم که تنها سه فیلم در تابستان امسال روی پرده سینماها فرستاده، به لطف فروش 73 میلیون دلاری "لعنتی‌های بی‌آبرو" تا 31 ماه اوت، 2.1 سهم بازار را از آن خود کرده است.

فوکس سرچلایت در روزهای تابستانی سال 2009 شش فیلم روانه اکران کرد که پرفروشترین آنها "500 روز تابستانی" با 25 میلیون دلار درآمد بود. این استودیو تنها یک درصد سهم بازار را در اختیار داشت و در رده‌بندی نهایی در جایگاه هشتم برترین استودیوهای تابستانی هالیوود قرار گرفت.

شرکت نیلسن اعلام کرد پرفروشترین فیلم‌های این هشت استودیو در مجموع 37.4 درصد سهم بازار تابستان امسال را به خود اختصاص دادند. در مجموع در بازده زمانی اول ماه مه تا 31 اوت 318 فیلم از طریق پخش‌کننده‌های مختلف در سینماهای آمریکا و کانادا به نمایش عمومی درآمد و به رکورد خیره‌کننده 4.2 میلیارد دلار  دست یافت.