وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آماری تکان دهنده از عاقبت ازدواج های از راه دور!!

آماری تکان دهنده از عاقبت ازدواج های از راه دور!!
بر اساس یک تحقیق در دانشگاه شهید بهشتی مشخص شد که 89 درصد از ازدواج های راه دور و غیابی منجر به طلاق می شود .

به گزارش خبرنگار اجتماعی جهان نیوز، ازدواج یک پیوند آسمانی است که بر اساس آداب و رسوم و مبانی دینی ما نشانگر تکامل روحی و بلوغ عاطفی است اما متاسفانه گاه انتخاب روش آشنایی برای ازدواج در میان بعضی از دختران و پسران به نوعی انتخاب می شود که امید چندانی به تداوم آن نیست چرا که بعضی از دختران با رویای زندگی در خارج و جستجوی خوشبختی در سراب آن سوی مرزها تن به اینگونه ازدواج ها می دهند.

بر پایه آن مشخص شد که 89 درصد از ازدواج های راه دور و غیابی منجر به طلاق می شود.

دکتر مجید ابهری، آسیب شناس و عضو این گروه تحقیقاتی در این باره می گوید: کسی که سال هاست دور از وطن به سر می برد و برای تحصیل یا کار به کشوری دیگر مهاجرت کرده و دیگر قصد بازگشت ندارد چگونه می تواند همسر مناسبی باشد؟

فقط یک عکس از خود و اتومبیل یا ویلایش که معلوم نیست چندان درست هم باشد فرستاده شده و حالا دختر با هزاران آرزو بعد از چند مکالمه تلفنی از فاصله هزاران کیلومتر بله می گوید!

وی افزود: ریسک بالای طلاق در اینگونه ازدواج ها به خاطر تغییرات زیربنایی فرهنگی و عقیدتی و قوانین حاکم بر جوامع میزبان تا آنجاست که بعضی از ازدواج ها به یک سال نیز نمی رسد.

در این زمان خانواده باید به دور از تبلیغات کاذب و چشم و هم چشمی در صورت موافقت با اینگونه ازدواج ها ادعاهای داماد را مورد ارزیابی قرار دهند

ابهری در ادامه افزود: امروزه بسته پیشنهادی ازدواج از خارج شامل فیلم و عکس و صداست و اینها برای آغاز یک زندگی و ادامه آن کافی نیستو

آزارهای جسمی و روحی عروس تازه وارد در کنار غربت و دوری از خانواده و مشکلات بی همزبانی باعث می شود او به انواع مشکلات و حتی آزارهای جسمی و روحی تن دهد چرا که نه راه های قانونی را می شناسد و نه توان بازگشت به کشور را دارد.