وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مصاحبه با بازیگر نقش شکور در مجموعه شمس‌العماره

مصاحبه با بازیگر نقش شکور در مجموعه شمس‌العماره
«امیر حسین رستمی» بازیگر مجموعه شمس‌العماره
در مجموعه جدید مهران مدیری بازی می‌کنم
«امیر حسین رستمی» با فیلم سینمایی «رئیس» مسعود کیمیایی پا به عرصه بازیگری گذاشت ولی به گفته خودش در جشنواره فیلم فجر از روی بدشانسی هیچ سکانسی از بازی‌اش پخش نشد و بعد از جشنواره در تدوین تغییراتی صورت گرفت و چند سکانس از بازی او برای اکران به فیلم اضافه شد ولی باز هم آن بازی که ارائه داده بود، نبود. سپس در فیلم «فقط چشم‌هایت را ببند» علی رضا امینی بازی کرد، ولی او این فیلم را نخستین بازی‌اش در عرصه سینما می‌داند زیرا قبل از «رئیس» اتفاق افتاد و بعد از بازی در فیلم «فقط چشم‌هایت را ببند» در فیلم «رئیس» بازی کرد. آشنایی‌اش با پیمان قاسم خانی نیز به فیلم «فقط چشم‌هایت را ببند» باز می‌گردد. قاسم خانی فیلم‌نامه نویس مطرح کشورمان بعد از دیدن بازی او در فیلم «علیرضا امینی» با او آشنا و همین آشنایی سبب شد که به «مهران مدیری» برای مجموعه مرد هزار چهره معرفی‌اش کند. این بازیگر جوان کشورمان در چندین فیلم تلویزیونی و سینمایی دیگر هم چون «خاک آشنا» بهمن فرمان آرا نیز هنرآفرینی کرده است.
او در مجموعه شمس العماره نقش شکور جوانی ساده دل را ایفا می‌کند و همین حضور بهانه ای برای گفت و گوی ما با وی شد که از نظر می‌گذرانید.

چه طور شد به جمع بازیگران شمس العماره پیوستید و با این گروه همراه شدید؟
دو سال پیش از طریق پیمان قاسم خانی و علیرضا امینی با سامان مقدم آشنا شدم؛ البته یکدیگر را پیش از این‌ها می‌شناختیم. زیرا مقدم دستیار مسعود کیمیایی بود. من نیز چون در فیلم «رئیس» مسعود کیمیایی بازی کرده بودم مقدم را از آن دوران می‌شناختم ولی پیمان قاسم خانی برای بازی در فیلم «شاه کلید» من را به مقدم معرفی کرد و بعد از آن برای بازی در مجموعه «شمس‌العماره» با من تماس گرفت و گفت یک نقش برایم کنار گذاشته اند و من نیز به جمع بازیگران این مجموعه پیوستم.

برای رسیدن به نقش شکور چه قدر تحقیق کردید تا به این شخصیت نزدیک شوید؟
مقدم برای رسیدن به نقش خیلی کمکم کرد او سر صحنه با من تمرین می‌کند و روی بازی‌ام روتوش می‌زند من نیز سر تمرین چند ورژن مختلف بازی می‌کنم و مقدم یکی را انتخاب می‌کند؛ همان ورژن را هم در اتودهایی که با یکدیگر کار می‌کنیم کم و زیاد می‌کند تا این که به نقش شکور می‌رسیم. هنوز قصه شکور در مجموعه جا نیفتاده است؛ شکور شخصیتی ساده و مهربان دارد و به مرور با یک سری اتفاقات مواجه می‌شود و اواخر مجموعه متوجه می‌شویم که تازه بزرگ شده است.

 شخصیت شکور چه قدر به روحیات امیر حسین رستمی ‌نزدیک است؟
روحیاتش زیاد از خودم دور نیست و این که آیا من ساده هستم یا نه باید این موضوع را از دیگران سؤال کنید!

 تولید هم زمان با پخش مجموعه چه تأثیری روی بازی تان دارد؟
بسیار اتفاق خوبی است ابتدا نگران هم زمانی بازی ام با پخش بودم ولی یک حسن خیلی بزرگی که دارد این است که مرتب با عکس‌العملی که از بینندگان می‌بینم بازی ام را اصلاح و روتوش می‌کنم فکر می‌کنم با این اتفاق از قسمت سیزدهم یا چهاردهم شخصیتم را کامل در مجموعه پیدا کردم و در نقش جا افتادم. دلیلش این است که وقت می‌گذارم نقدها و یادداشت‌هایی را که در نشریات و مجلات منتشر می‌شود مطالعه می‌کنم، چون برای کسی چون من که اول مسیر بازیگری ام است نقد منتقدان زیاد غیر منصفانه نیست و گارد ندارند، من نیز از آن‌ها خیلی استفاده می‌کنم و برایم مفید است زیرا هر روز که سر صحنه فیلم برداری حاضر می‌شوم یک بازخوردی از اطرافیان گرفته ام.

از همبازی شدن با «ملیکا شریفی نیا» که بیشتر سکانس‌ها بازی مشترکی با او داشتید برایمان بگویید.
من و ملیکا شریفی نیا در همان دور خوانی به این حس رسیدیم که خوب توانسته ایم به عنوان شکور و دریای مجموعه با هم ارتباط برقرار کنیم. سامان مقدم هم با نظر ما موافق بود در روزهای اول دور خوانی اتفاق خوب و عجیبی افتاد یعنی جمع کثیری از بازیگران برجسته سینما، تلویزیون و تئاتر هم چون خانم تیموریان و آقایان رایگان و آییش که اساتید بازیگری هستند در مجموعه شمس‌العماره حضور پیدا کردند. به خاطر حضور این اساتید برجسته در کار در دور خوانی‌ها هم صداو هم دستم می‌لرزید حتی در قسمت‌های اول مجموعه نیز تن صدایم پایین بود. دوستان و اطرافیان به من گفتند هنگامی ‌که صحبت می‌کنی بیانت را محکم تر کن به واقع من هر روز از اساتیدی که در این مجموعه حضور دارند درس‌های زیادی یاد می‌گیرم.

خود شما نیز اشاره به حضور بازیگران مطرح این مجموعه کردید از هم بازی بودن با آن‌ها نیز برایمان بگویید.
هم بازی شدن با بازیگران برجسته برایم بسیار لذت بخش است به خاطر این که راهنمایی‌های زیادی سر صحنه به من می‌کنند به طور مثال سر بعضی از پلان‌ها و سکانس‌های مشترکی که با خانم تیموریان دارم به من می‌گویند امیر حسین اگر این دیالوگت را این گونه بگویی فکر می‌کنم حسش قشنگ تر باشد. من هنگامی‌که از این راهنمایی‌ها استفاده می‌کنم متوجه می‌شوم نتیجه اش مثبت است به واقع احساس می‌کنم که مسیرم را کوتاه تر کرده است. بازیگران برجسته این مجموعه در حال روتوش کردن بازی من هستند البته آن اوایل احساس می‌کردم که شاید این اتفاق نیفتد چون در کنار این دوستان من بازیگری جدید، امروزی تر و تازه کار بودم ولی از همان روز اول من را پذیرفتند و با انرژی در همان دور خوانی‌ها راهنمایی ام کردند در شمس العماره هر روز در حال یادگیری هستم و هیچ چیز هم لذت بخش تر از کار با سامان مقدم برایم نیست.

کار با سامان مقدم چگونه است؟
در کنار سامان مقدم احساس خستگی نمی‌کنم. کارگردانی بی نظیر است یکی از خصایص پسندیده سامان مقدم برقراری ارتباط خوب با بازیگرانش است تا بازیگر احساس راحتی کند در کار با او هیچ گونه تنشی وجود ندارد، ایده‌های مختلف را از بازیگر می‌گیرد و دست او را برای ایفای نقش باز می‌گذارد تا آن ایده ای را که از نقش در ذهنش دارد اتود بزند و سپس او بهترین اتود را انتخاب و روتوش می‌کند. مقدم تعامل خیلی خوبی با بازیگرانش دارد.

 پیشنهاد بازی جدید ندارید؟
قراردادی قبل از شمس العماره بسته ام و اجازه گرفتم که سر این مجموعه بیایم و آن کار مجموعه جدید مهران مدیری است البته علاقه‌مند بازی در مجموعه جدید این کارگردان هستم که قرار است به زودی کلید بخورد.

سخن پایانی شکور شمس العماره برای خوانندگان ما.
کار کردن کنار سامان مقدم و بازیگران مطرح گویی رفتن به دانشگاه هنر است! انگار مدرسه تئاتر می‌روم و درس‌های زیادی یاد می‌گیرم.