وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

درگذشتن بازیگر اولین جیمز باند

درگذشتن بازیگر اولین جیمز باند
جوزف وایزمن بازیگر نقش شخصیت اهریمنی «دکتر نو» اولین فیلم جیمز باند روز دوشنبه در 91 سالگی در لس‌آنجلس درگذشت.
این بازیگر متولد کانادا پیش از بازی در نقش شخصیت اسرارآمیز فیلم «دکتر نو» در سال 1962، در چند نمایش در برادوی روی صحنه رفت و در فیلم‌هایی چون «داستان کارآگاه» و «زنده‌باد زاپاتا!» نقش‌‌آفرینی کرده بود. او در «دکتر نو» مقابل مأمور 007 با بازی شان کانری ظاهر شد.
جوزف وایزمن در اولین فیلم جیمز باند نقش رئیس یک سازمان زیرزمینی به نام اسپکتر را بازی کرد که هدف آن نابودی دنیا و تسلط بر ‌نژاد بشری بود. «دکتر نو» نقطه آغاز یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های سینمایی دنیا شد.
او سال 1992 در یک مصاحبه گفت: «من اصلاً تصور نمی‌کردم «دکتر نو» به چنین موفقیتی دست پیدا کند. فکر می‌کردم نهایت یک فیلم درجه ب دیگر مانند فیلم‌های «چارلی چان» از کار دربیاید.» هرچند وایزمن بخشی از تاریخ سینماست، اما به گفته دخترش مارتا گراهام وایزمن، او از «دکتر نو» متنفر بود. او گفت: «پدرم دوست نداشت دیگران او را با نقش دکتر نو به یاد بیاورند. او می‌خواست با کارهای تئاتری‌اش شناخته شود.»
وایزمن 15 می 1918 در مونترال به دنیا آمد و اولین بار سال 1938 در نمایشی در برادوی نقش‌آفرینی کرد. او در سال‌های بعد در نمایشنامه‌های دیگری چون «آنتونی و کلئوپاترا»، «چکاوک» و «حادثه در ویشی» هم روی صحنه رفت. از دیگر فیلم‌های سینمایی وایزمن می‌توان به «شبی که به مینسکی حمله کردند» و «کارآموزی دادی کراویتز» اشاره کرد.
وایزمن سال 2001 بار دیگر به برادوی بازگشت و در نمایش «محاکمه در نورمبرگ» مقابل ماکسیمیلیان شل نقش‌آفرینی کرد. او به نیویورک تایمز گفت: «زندگی روی صحنه برای من نهایت جاذبه را دارد.»