وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پشت پرده لغو دیدار تیم ملی فوتبال ایران بارقبای بزرگ

پشت پرده لغو دیدار تیم ملی فوتبال ایران بارقبای بزرگ
خبرگزاری شینهوا چند هفته قبل خبر برگزاری دیدار تیم ملی فوتبال ایران و برزیل را به‌طور رسمی اعلام کرد اما همان روز که این خبر روی خروجی رسمی این خبرگزاری چینی قرار گرفت.

عباس ترابیان مسوول كمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال در مصاحبه با خبرنگاران با قاطعیت برگزاری این دیدار را تکذیب کرد ولی با جود این اظهارنظر، فدراسیون فوتبال به فاصله یک روز بعد، خبر را به طور رسمی تائید كرد و ایران وبرزیل برای نخستین بار در طول تاریخ با هم روبرو شدند.

به گزارش رجا، درست زمانی که همه منتظر انجام بازی رویایی ایران و برزیل در ورزشگاه بن‌زاید شهر ابوظبی بودند، معاون رئیس جمهور از انجام یک بازی تدارکاتی بزرگ دیگر بعد از بازی با برزیل خبر داد و اعلام کرد به زودی خواهید دید که یکی از کشورهای صاحب سبک در حد و اندازه تیم ملی فوتبال برزیل به تهران سفر خواهد کرد تا در حضور تماشاگران ایرانی در ورزشگاه آزادی با تیم ملی ایران بازی کند.

از زمانی که این خبر از سوی رئیس سازمان تربیت بدنی اعلام شد، گمانه‌زنی رسانه‌های خبری در مورد نام حریف تدارکاتی ایران آغاز شد. آرژانتین، ایتالیا، اسپانیا، مکزیک، اسلواکی، آلمان، ترکیه مهمترین تیم‌هایی بودند که از آن‌ها به‌عنوان تیم مقابل یاد شد، در حالی كه هیچ یک از این تیم‌ها حریف ایران نیستند.

یک مقام آگاه ضمن تکذیب اخبار منتشر شده در رسانه‌های خبری، اسامی منتشر شده را یک گمانه‌زنی ساده دانست و در این باره گفت: «تیمی که قرار است به تهران سفر کند تا دقیقه آخر نامش اعلام نمی‌شود چون برخی افراد در ایران آماده‌اند كه فدراسیون فوتبال نام حریف تدارکاتی خود را اعلام کند تا با سیاه نمایی و تماس‌هایی پی در پی با مسوولان فدراسیون آن کشور، آن‌ها را از سفر به ایران منصرف کنند.»

وی، در ادامه توضیح داد: «مدارک مستندی در اختیار داریم که برخی افرادی که پیش از این با نهادهای بین‌المللی در ارتباط بودند و از این ارتباط خود سو استفاده های بسیار زیادی کردند، با ورود مجموعه جدید مدیریتی سازمان تربیت بدنی و فدراسیون فوتبال دیگر توان فعالیت نداشتند با کارشکنی و ارائه مطالب غیر واقعی به کشورهای مدنظر ما شرایط را به گونه‌ای پیش می‌برند تا حریف ایران حاضر به سفر به تهران نشود.

متاسفانه برخی از این افراد با وجود این که شناسنامه ایرانی دارند اما کوچک‌ترین تعصبی به نام ایران و منافع ملی ندارند و حاضرند هر كاری بكنند تا نشان دهند با خارج شدن ورزش از انحصار آن‌ها، ورزش ایران منزوی شده است. با این حال، با توجه به شناخت روش‌های این افراد که از آنها به عنوان جاسوسان فیفا نام برده می‌شود و بیشتر اهالی ورزش هم آن‌ها را می‌شناسند، خبری را زودتر از موعد اعلام نخواهیم کرد.

خوشبختانه تا امروز دیپلماسی فعال دولت در هر حوزه‌ای نقش تاثیرگذاری را ایفا کرده و در حوزه ورزش هم شاهد شکوفایی ارتباطات بوده‌ایم که یكی از نتایج آن، دیدار دوستانه ایران و برزیل بود و مطمئنا از این به بعد هم اخبار خوش بیشتری در این زمینه خواهید شنید.»

پیش از این هم برخی جاسوسان فیفا با ارائه اطلاعات داخلی و غیر واقعی جلوه دادن تصمیمات مدیریت ورزش ایران به نهادهایی بین‌المللی زمینه ناکامی ورزش ایران را فراهم كرده بودند.