وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مصرف بیش از حد این دو نوشیدنی باعث پوكی استخوان می‌شود!

مصرف بیش از حد این دو نوشیدنی باعث پوكی استخوان می‌شود!
یك متخصص تغذیه گفت: مصرف بیش از حد قهوه و چای پررنگ می‌تواند باعث افزایش دفع كلسیم استخوان شود و احتمال بروز بیماری پوكی‌استخوان را افزایش می‌دهد.
سعید حسینی امروز در حاشیه سمینار استئوپروز (پوكی استخوان) كه در مركز تحقیقات غدد برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: افراد تا سن 30 سالگی باید استخوان‌های خود را بسازند و از نظر میزان كلسیم و ویتامین D استخوان را غنی كند.
وی گفت: بعد از سن 30 سالگی باید ویتامین D ‌و كلسیم استخوان حمایت كرد و از محصولات لبنی مانند شیر، ماست بیشتر مصرف كرد.از نظر میزان كلسیم شیرهای پرچرب نسبت به شیرهای كم چرب تفاوت ندارند و یك لیوان شیر معادل یك لیوان ماست كلسیم دارد و استفاده از شیرهای كم چرب و مواد لبنی كم چرب بهتر است.
وی افزود: متأسفانه امروزه قهوه جایگزین چای شده در حالی كه مصرف قهوه باعث دفع كلسیم بدن می شود.البته چای نیز باید كمرنگ مصرف شود كه خود باعث حفظ استخوان و نقشی حمایتی دارد.
این متخصص تغذیه افزود: مصرف فست فودها و كولاها باعث افزایش دفع كلسیم بدن می‌شود و حتی مصرف زیاد نمك نیز بروز این بیماری را افزایش می‌دهد.
حسینی اضافه كرد: امروزه استفاده از مكمل‌ها باب شده است ولی باید همه مواد غذایی و ویتامین‌هایی كه مورد نیاز بدن است از مواد غذایی به بدن برسد، باید ویتامین D به غذاها اضافه و غنی سازی شود. كلسیم و ویتامین D با ویتامین‌های دیگر به صورت همزمان نباید مصرف شود به دلیل اینكه روی جذب آن تأثیر می‌گذارد.
وی افزود: مصرف سبزی و میوه به حفظ توده استخوانی كمك می‌كند اما افرادی كه گیاهخوار هستند و از منابع حیوانی استفاده نمی‌كنند، بیشتر در معرض پوكی استخوان قرار دارند و تأمین این مواد از مواد غذایی حیوانی نیز لازم است .