وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پیدا شدن بقایای ارتش افسانه ای ایران باستان در مصر

پیدا شدن بقایای ارتش افسانه ای ایران باستان در مصر
بقایای ارتش گمشده‌ كمبوجیه‌ی دوم در صحرایی در مصر كشف شد.هردوت هزاران سال پیش نوشت، 50هزار سرباز ایرانی در سال 525 پیش از میلاد مسیح (ع) به صحرایی در مصر وارد شدند و دیگر هیچ اثری از آن‌ها دیده نشد.
 اكنون با گذشت هزاران سال از ناپدید ‌شدن ارتش كمبوجیه‌ دوم پادشاه ایران از سلسله هخامنشی، دو باستان‌شناس ایتالیایی با كشف سلاح‌های برنزی، گردن‌بندهای نقره‌یی، گوشواره و صدها استخوان در بخش وسیع و متروكی از صحرای ساهارا در مصر، به این نتیجه رسیده‌اند كه این آثار به ارتش گمشده‌ كمبوجیه‌ دوم تعلق دارند.
طبق گفته‌های مورخ یونانی هرودت كمبوجیه‌‌ دوم و ارتش او در سال 525 پیش از میلاد مسیح‌ (ع) توسط یك طوفان شنی مرگ‌بار دفن شدند.
او می‌نویسد، بادی كه از جنوب می‌وزید، قوی و مرگ‌بار بود. گردبادعظیمی را با خود آورد. شن‌ها ارتش كمبوجیه‌ دوم را در مدت كوتاهی فرا گرفتند و آن‌ها با هم ناپدید شدند.
از قرن 19 میلادی، باستان‌شناسان زیادی برای كشف راز چندهزار ساله‌ ارتش گمشده‌ كمبوجیه‌ دوم به كاوش در مسیر‌های كاروان‌ها در هزاران سال پیش پرداخته‌اند و تا به‌حال موفق به كشف هیچ اثری از آن ارتش نشده بودند.
اما دو برادر باستان‌شناس ایتالیایی با بررسی نقشه‌های قدیمی به این نتیجه رسیدند كه ارتش كمبوجیه‌ دوم در هزاران سال پیش از مسیرهای متداول استفاده نكرده است. به همین دلیل، آن‌ها به كاوش‌ در صحرای ساهارا پرداختند.