وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

90 میلیون تومان دستمزد برای 3 روز بازیگری گلزار

90 میلیون تومان دستمزد برای 3 روز بازیگری گلزار
سینمای ما نوشت:

بار دیگر رقم دستمزد بازیگر موفق و پول‌ساز سینمای ایران خبرساز شد. در روزهای اخیر خبری نقل محافل مختلف سینمایی است که می‌گویند او برای 3 روز بازی در یک نقش سینمایی 90 میلیون تومان دستمزد دریافت کرده است. در این باره خبرها و تحلیل‌های مختلفی مطرح است.

 به گزارش روزنامه جام جم و چند رسانه دیگر «این بازیگر که این روزها فیلمی‌ ملودرام با بازی وی در دو نقش روی پرده است، در فیلم جدید خود که ساخته کارگردانی جوان است در نقش یکی از فرشتگان ظاهر شده است. وی طبق توافق با تهیه‌کننده فیلم برای هر روز بازی در این فیلم 30 میلیون تومان دستمزد خواسته که تهیه‌کننده نیز این مبلغ را به وی پرداخت کرده است. »

این اولین بار نیست که رقم دستمزد بالای این بازیگر در سال‌های اخیر با واکنش‌های مختلفی از سوی تهیه‌کنندگان سینما و محافل سینمایی مواجه شده و جالب این‌جاست که خبر دریافت دستمزد بابت کاری مشروع و حقوقی مثل بازیگری با ایما و اشاره منتشر می‌شود؛ مثل یک شایعه یا عمل خلاف که انگار جرم است یا اتهامی‌ست که نباید نام مرتکبش را اعلام کرد!  سایت سینمای ما برخلاف رسانه‌های دیگر نام این ستاره سینما را هم در خبرش اعلام می‌کند، چون به هیچ‌وجه فکر نمی‌کنیم دریافت دستمزد بالا برای هر کاری جرم باشد، مگر این‌که تهیه‌کننده یا بازیگر این رقم را تکذیب کنند.

البته گمان می‌کنیم نیازی نیست که بگوییم این بازیگر محمدرضا گلزار است که مدتی پیش هم دستمزد 70 میلیونی‌اش برای حضور در یکی از فیلم‌های روی پرده (دو خواهر)، واکنش‌های تند بی‌دلیل و غیر موجهی را از سوی تهیه‌کنندگان و انجمن بازیگران و بخش‌های دیگری در بدنه و مدیریت سینمای ایران به همراه داشت. جالب این‌جاست که کارگردان / تهیه‌کننده‌ای که این دستمزد را پرداخت کرده، از این رقم و از این همکاری راضی است و رقم فروش فیلم هم این روزها نشان می‌دهد که او از این همکاری سود خوبی برده است.

معاون سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ به‌تازگی در مراسم معارفه مدیرعامل جدید فارابی تلویحا نسبت به افزایش دستمزد بازیگران انتقاد و اعلام کرده بود این مساله موجب افزایش دیگر هزینه‌ها در سینمای ایران شده است. با این‌که هنوز واکنشی از سوی انجمن بازیگران یا اتحادیه تهیه‌کنندگان و محافل دیگر سینمای ایران نسبت به این دستمزد ابراز نشده، اما نکته این است که وقتی این ستاره سینما می‌تواند موفقیت فیلم‌ها را در گیشه تضمین کند، چرا نباید بخشی از این سود را به عنوان دستمزد مطالبه کند؟

به نظر می‌رسد تا زمانی‌که آمار فروش فیلم‌هایش پایین نیامده، این بازیگر حق دارد در سودی که به جیب تهیه‌کننده و سرمایه‌گذاران فیلم‌ها می‌ریزد سهم کوچکی داشته باشد. موضوع آن‌قدر واضح و بدیهی است که معلوم نیست چرا اخبار این رقم‌های دستمزد چنین واکنش‌هایی ایجاد می‌کند. مقایسه ارقام فروش چند فیلم اخیر او و رقم‌های دستمزد دریافتی‌اش می‌تواند تعادل در این بحث اقتصادی را روشن کند.

سایت "سینمای ما" آماده است تا حرف‌ها و نقد و نظرهای مختلف را در مورد این موضوع مطرح و منعکس کند. موضوعی که از ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی و جامعه‌شناسانه قابل بررسی و تامل است.



روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره