وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

كتاب‌هایی كه شش چهره مشهور ‌هالیوود می‌خوانند!

كتاب‌هایی كه شش چهره مشهور ‌هالیوود می‌خوانند!
مردم جامعه همیشه علاقه‌مند هستند تا بدانند چهره‌های شناخته شده سینما در اوقات فراغت خود چه كتابی را مطالعه می‌كنند، به همین منظور برای پاسخ به حس كنجكاوی و اطلاع علاقه‌مندان به چهره‌های دوست داشتنی در این شماره قصد داریم خلاصه ای از مطلب روزنامه بانی فیلم برگرفته از سایت «Book20» را تقدیم حضورتان كنیم تا بدانید كه 6 چهره مشهور سینمای‌ هالیوود چه كتاب‌هایی را در مواقع بیكاری می‌خوانند.

آنجلینا جولی
این بازیگر با وجود همه دغدغه‌ها و گرفتاری‌هایی كه به خاطر صلح جهانی و حمایت از كودكان بی‌سرپرست دارد، اما كتاب هم می‌خواند. در طول اغلب سفرهای هوایی‌اش و وقتی كه راهی یك ساحل آرام می‌شود با خودش كلی كتاب می‌برد. جولی این روزها به اغلب دوستانش كتاب «بادبادك باز» خالد حسینی را هدیه می‌دهد. او می‌گوید: خالد حسینی كشف آمریكاست از دنیای سربسته افغانستان، امیدوارم همه آن‌هایی كه فكر می‌كنند افغان‌ها همگی همان القاعده و طالبان هستند، نگاه‌شان عوض شود. آن جا هم بچه‌هایی هستند كه چشم به  آسمان می‌دوزند و بادبادك‌ها را دنبال می‌كنند. «آنجلینا جولی» چندی پیش در یكی از مصاحبه‌هایش از رمز داوینچی حرف زده بود؛ از این كه چه قدر این رمان را دوست دارد. جولی درباره رمز داوینچی می‌گوید: «دن براون به ما یاد می‌دهد كه می‌توانیم درباره همه چیز نگاه منعطفی داشته باشیم.» علاوه بر این، او عاشق شعرهای «امیلی دیكنسون» است.

مت دیمون
او عاشق داستان‌های نیویوركی «پل استر» است، دیمون می‌گوید: «هیچ نویسنده ای به اندازه پل استر من را به آرامش نمی‌رساند.» او سری كاملی از كتاب‌های پل استر را دارد و «شهر شیشه ای» استر، كتاب بالینی اوست. مت دیمون آن قدر استر را دوست دارد كه حتی مستندهایی را هم كه او می‌سازد دنبال می‌كند، برای این كه معتقد است فیلم‌های او هم درست مانند داستان‌هایش است. دیمون عاشق این است كه كارگردانی پیدا شود و براساس یكی از رمان‌های استر فیلم بسازد و مت دیمون نقش نویسنده را در آن داستان بازی كند. البته همه چیز بستگی به رضایت «پل استر» دارد.

نیكول كیدمن
كیدمن یك هفته بعد از ازدواجش با «كیت اوربان» قبل از هر جایی راهی كتاب فروشی شد و رمان «همه مردان شاه» نوشته «رابرت پن وارن» را خرید و در یك كیسه نایلونی شفاف گذاشت تا همه از آن عكس بگیرند. كیدمن البته رمان «ساعت‌ها» را بیش از هر اثر دیگری دوست دارد و می‌گوید: «هرگز هیچ رمانی باعث نشده بود كه به خاطرش در فیلمی ‌حاضر شوم اما ساعت‌ها برای من همین حكم را داشت.» با این حال او سال‌ها پیش در یكی از مصاحبه‌هایش از این كه شیفته داستان‌های جان گریشام است حرف زده بود، اما مدت‌هاست دیگر اسمی ‌از این نویسنده نمی‌برد.

مریل استریپ
این بانوی سینمای ‌هالیوود بیش از همه عادت به كتاب خواندن دارد و بی سر و صداتر از بقیه سراغ خرید كتاب می‌رود. استریپ از دوستان نزدیك نویسنده‌ای هم چون مارگارت ات وود است، از خواندن ادبیات لذت می‌برد، تمام اوقات فراغتش را به مطالعه و تماشای فیلم می‌گذراند و در اغلب گفت و گوهایش از ادبیات حرف می‌زند. استریپ بعد از بازی در فیلم «ساعت‌ها» شیفته ویرجینیا وولف شده است و می‌گوید رمان «خانم دالووی» رمان بالینی اوست، آن قدر كه هرگز نمی‌تواند از «وولف» با رمان‌هایی هم چون «موج‌ها» و «خانم دالووی» دل بكند. او به دوست داران ادبیات توصیه می‌كند رمان «چادر» مارگارت ات وود را بخوانند و از خواندن كتاب خاطرات «هیلاری كلینتون» هم غافل نمانند.

سوفیا كاپولا
شاید دنیای سینمایی كه این كارگردان جوان و باتجربه به تصویر می‌كشد، به خودی خود خبر از علاقه‌مندی او به دنیای ادبیات می‌دهد. او كه نخستین فیلم خود «خودكشی باكره‌ها» را بر اساس یك رمان پرفروش و مطرح ساخته بود، تمام روزهایی را كه منتظر تولد فرزندش بود ادبیات داستانی را دنبال می‌كرد و حالا هم بیشتر وقت‌هایی را كه با فرزند تازه متولدش می‌گذراند، كتاب، مهم‌ترین دل مشغولی‌اش است. او حالا هیچ نویسنده فرانسوی را به اندازه «آلن دوباتن» دوست ندارد؛ «هنر سیر و سفر» آلن دوباتن به نظرش پنجره ای است به دنیای هنر و اندیشه كه هر كارگردانی باید آن را بخواند. كاپولا این روزها در پاریس آثار داستان‌نویسان جوان بسیاری را دنبال می‌كند. او به همراه همسر فرانسوی‌اش این روزها بیشتر وقت‌شان را در كافه‌های ادبی پاریس می‌گذرانند.

كوئنتین تارانتینو
«تارانتینو» عاشق ادبیات و عاشق داستان‌های پلیسی و جنایی است. دیوارهای اتاق كارش پر است از عكس معروف‌ترین كارآگاهان پلیسی جهان. «ادگار آلن پو» را می‌ستاید و «ریموند چندلر»، پلیسی‌نویس برجسته دنیا را عاشقانه دوست دارد. تارانتینو، «جی جی بالارد»، نویسنده كتاب «امپراتور خورشید» را بسیار دوست دارد، اما جی جی بالارد در جواب او به طنز گفته است: تارانتینو یك قاتل بالفطره است! كسی كه می‌تواند فیلمی ‌مثل «بیل را بكش» را بسازد هرگز آدمی ‌عادی نیست، او چند وقت دیگر در دنیای واقعی هم همین كارها را می‌كند!