وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آغاز ثبت‌نام كنكور از هفته آینده

آغاز ثبت‌نام كنكور از هفته آینده
رییس سازمان سنجش آموزش كشور با تشریح آخرین تغییرات كنكور سراسری سال 89 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی كشور، گفت: بر این اساس ثبت‌نام آزمون سراسری از روز دوشنبه 16 آذر ماه همزمان با روز دانشجو آغاز می‌شود و تا 24 آذرماه ادامه خواهد داشت.
دكتر عبدالرسول پورعباس در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینكه كنكور سال 89 از10 تا 12 تیرماه برگزار می‌شود، اظهار كرد: مهمترین تغییر كنكور 89، نحوه تاثیر سوابق تحصیلی بوده است كه طی آن از امسال برای اولین بار نمرات10 درس سال سوم متوسطه داوطلبان در گروه‌های آزمایشی مختلف تا 15 درصد در نمره كل كنكور اعمال خواهد شد. این در حالی است كه تا سال گذشته تنها معدل كتبی سال سوم متوسطه داوطلبان در نمره كل كنكور داوطلبان تاثیر داشت.

وی با اشاره به تغییرات كنكور‌ در سالهای 89 و90، گفت: امسال تنها سوابق تحصیلی سال سوم دوره متوسطه در كنكور اعمال خواهد شد ولی از سال 90 احتمالا نمرات و سوابق تحصیلی دوره پیش دانشگاهی داوطلبان نیز در نمره كل كنكور اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات امنیتی كنكور 89، اظهار كرد: امسال دفترچه‌های كنكور برای داوطلبان اكثر رشته‌ها شخصی سازی شده و پاسخنامه‌ها نیز درون یك پاكت پلمپ شده است، بر این اساس به ازای هر شخص، یك پاكت پلمپ شده ارایه می‌شود، بنابراین هیچ پاسخنامه‌ و دفترچه‌ای خارج از پاكت پلمپ به داوطلب تحویل داده نمی‌شود.

دكتر پورعباس با بیان اینكه در صورت حذف كنكور داوطلبان تنها از طریق سوابق تحصیلی كه مواد آن از طریق آموزش و پرورش تهیه می‌شود، پذیرش می‌شوند، تصریح كرد: به نظر می‌رسد با حذف كنكور، دانشگاه آزاد و سازمان سنجش به صورت مجزا پذیرش را انجام دهند ولی هنوز این موضوع معلوم نیست.

جزییات تاثیر سوابق تحصیلی در كنكور89

همچنین دكتر ابراهیم خدایی معاون سازمان سنجش در رابطه با كنكور 89، گفت: بر اساس مصوبات پنجاه و چهارمین جلسه كمیته مطالعه و برنامه ریزی كنكور و نهمین جلسه كارگروه ماده چهار قانون پذیرش دانشجو و در راستای اجرای طرح جدید نحوه پذیرش و گزینش دانشجو مصوب مجلس، سوابق تحصیلی تا 15 درصد برای دیپلمه‌های نظام جدید آموزش متوسطه سالهای 1384تا 1388 که امتحانات آنها به صورت نهایی و كشوری برگزار شده است، اعمال خواهد شد.

كمك 5/1 میلیارد تومانی دولت برای ارتقای امنیت كنكور

وی همچنین با اشاره به اقدامات امنیتی برای برگزاری كنكور، بیان اینكه امسال طی اقدامات صورت گرفته از نظر حفاظت آزمون نقطه عطفی در آموزش عالی محسوب می‌شود، اظهار كرد: سال گذشته از سوی دولت 5/1 میلیارد تومان به سازمان سنجش برای تامین زیر ساخت‌های حفاظت آزمون كمك شد كه این بودجه در كنار بودجه سازمان سنجش باعث شد تا تجهیزات و زیر ساخت‌های مناسبی برای تامین امنیت و حفاظت آزمون‌های سراسری در سازمان سنجش تهیه شود.

شخصی‌سازی دفترچه‌های سوال كنكور در كلیه گروههای آزمایشی

معاون سازمان سنجش با اشاره به مهمترین اقدامات امنیتی صورت گرفته برای كنكور سال 89، اظهار كرد: از امسال شخصی سازی دفترچه‌های سوال كنكور برای كلیه گروه‌های آزمایشی اجرا خواهد شد. بر این اساس با انتشار اسم و عكس داوطلب بر روی دفترچه سوال و همچنین تنوع سوالات و نوع دسته بندی آنها و همچنین چگونگی ارسال سوالات به حوزه‌های مختلف آزمونی در جهت جلوگیری از وقوع هرگونه تقلب و تخلف در كنكور اقدام شده است.

دكتر خدایی بااشاره به افزایش هزینه ثبت نام در كنكور، گفت: ‌هزینه ثبت نام كنكور از 4 هزار و 800 تومان در سال گذشته به 5 هزار و 500 تومان در سال جاری افزایش یافته است.

امكان حذف كنكور تا سال93 وجود ندارد

دكتر كامران دانشجو با بیان اینكه كنكور سال 89 بدون تغییر برگزار می‌شود، گفت: از آنجاكه به دلیل فراهم نبودن بستر و زیرساختهای لازم امكان حذف كنكور تا سال93 وجود ندارد و درخواست وزارتخانه برای تمدید مهلت اجرای حذف كنكور به مجلس ارایه شده است، در راستای اجرایی شدن قانون حذف كنكور می‌توان تا سال 93 تعداد دروس موثر در نمره كل كنكور داوطلبان را اضافه كرد.

وزیر علوم در خاتمه با اشاره به پیشنهاد ارایه شده مبنی بر برگزاری كنكور فصلی تا زمان اجرای قانون حذف كنكور، گفت: پیشنهاد برگزاری دوبار، سه بار و یا فصلی كنكور مطرح شد كه اگر فرد در یك بار نتوانست نمره مناسبی بیاورد فرصت دوباره داشته باشد تا تنش داوطلبان كمتر شود، البته روش اجرای این طرح باید با مجلس هماهنگ شود. همچنین برگزاری كشوری امتحانات دو درس عمومی و اختصاصی داوطلبان و تاثیر آن در نمره كل كنكور سال90 نیز ارایه شد.