وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

6 عاملی که باعث بروز خستگی میشوند!

6 عاملی که باعث بروز خستگی میشوند!
اگر احساس می کنید انرژی تان تمام شده، این مقاله را بخوانید و به توصیه های کارشناسان عمل کنید.
اریکا اسچوارتز پزشک عمومی در نیویورک و متخصص در درمان خستگی می گوید: خستگی رایج ترین علتی است که خانم ها به پزشک مراجعه می کنند. خسته شدن صرفا ناراحت کننده نیست، بلکه این بدن و تغییر در خلق و خوی شماست که درخواست کمک می کند و نیاز به درمان دارد. اگر به خستگی تان توجهی نکنید و نسبت به آن بی اهمیت باشید مریض می شوید.
انرژی داشتن در زندگی ما ثابت نیست. کن گودریک روانشناس و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه بایلر در هاستن معتقد است که انرژی برطبق فعالیتهای روزانه، ماهانه و حتی فصلی ما درحال افت و خیز است و این موضوع کاملا شخصی است. اگر شما دائما احساس خستگی می کنید و انرژی تان رو به تحلیل رفتن است ، عادتها و سبک زندگی تان معمولی شده است.
اگر چه شما می دانید که نباید خودتان را تحت فشار قرار دهید و زیاد از حد از خودتان کار بکشید همچنین می دانید که باید به خودتان استراحت بدهید اما به این فکر نمی کنید که این عوامل هستند که باعث کم شدن انرژی تان می شود و چیزی به جز خستگی برای شما نمی آورد.

پس مقاله زیر را بخوانید تا ببینید چه عواملی انرژی تان را کم می کند و چگونه می توان دوباره انرژی اولیه را به دست آورد؟

1. عامل خسته کننده و از بین برنده انرژی:
کار کردن مداوم و بدون خلاصی
کارکردن به صورت جدی و زیاد بسیار خسته کننده است. آلیس دومار رئیس مرکز سلامت روحی زنان در باستن معتقد است که کارکردن به صورت مداوم با خود کسلی و خستگی به همراه می آورد و شما را از لحاظ جسمی و روحی خسته می کند. مغز نیاز به استراحت دارد.

عامل زیاد کننده انرژی:
انعطاف پذیری در مقابل شوخی و خنده
در طول روز شاد باشید. همه ایمیلهای طنزتان را باز کنید، مجله بخوانید، با دوستهایتان در تماس باشید، رویاپردازی کنید، با بچه هایتان بازی کنید، سی دی ببینید و بازی های کامپیوتری انجام دهید. به جای غرق شدن در کارهایتان، به خودتان یک استراحت کوچکی بدهید تا کارهایتان از حالت روتین در بیاید.
 
2. عامل خسته کننده و از بین برنده انرژی: دوری از نور آفتاب
گودریک می گوید: اگر در جایی که هستید نور کافی وجود ندارد، خوابتان می گیرد.
در مطالعات اخیر که بیش از 600 بزرگسال تست شدند، محققان دانشگاه ماساچوست دریافتند که افسردگی، کینه، خشونت، و عصبانیت در زمستان بیشتر و در تابستان کمتر است. درمعرض نور آفتاب قرار گرفتن، رژیم غذایی مناسب، ورزش که بیشتر در این فصل انجام می شود، این تفاوت را به وجود می آورد.

عامل انرژی دهنده: در معرض نور قرار گرفتن
گودریک می گوید: به مدت 10 دقیقه در روز یا زمانی که خسته اید، از خانه بیرون بزنید. تاثیر نور مانند تاثیر کافئین است که باعث هشیاری شما می شود.حتی اگر هوا ابری است، بیشتر از محیط کارتان در معرض نور قرار بگیرید. اگر نتوانستید بیرون بروید، در اتاقی که نور طبیعی دارد چند دقیقه بنشینید که بسیار کمک کننده است.
 
3. عامل خسته کننده و از بین برنده انرژی: سطحی نفس کشیدن
دومار می گوید: اگر سطحی نفس بکشید(همانطور که اکثر اوقات نفس می کشید)، اکسیژن کافی را
دریافت نمی کنید درنتیجه مقدار کمی اکسیژن دریافت می کنید درعوض مقدار زیادی دی اکسید کربن در خونتان جذب می کنید که باعث خستگیتان می شود.
علاوه بر این، وقتی اکسیژن کافی را در خونتان دریافت نمی کنید، ضربان قلب و فشار خونتان بالا می رود و این عوامل به بدنتان فشار وارد می آورد.

عامل انرژی دهنده:با شکم نفس کشیدن
تمرین کنید که هر روز از دیافراگم تان نفس بکشید. زمانی که احساس خستگی می کنید یا انرژی تان رو به تحلیل رفتن است مثل شرکت در جلسه های کسل کننده، دستتان را روی نافتان بگذارید، و سعی کنید شکم و قفسه سینه تان حرکت کند. این حرکت باعث می شود که ریه هایتان باز شود و با هربار نفس کشیدن هوای بیشتری را دریافت کنید.
 
4. عامل خسته کننده و از بین برنده انرژی: نشستن در یک وضعیت به مدت طولانی
اسچوارتز معتقد است که نشستن در یک وضعیت به صورت مداوم انرژی تان را کم می کند. در این حالت بدن شما آماده خوابیدن است. همچنین اگر به یک جا خیره شوید مثل کامپیوتر یا تلویزیون، چشمتان خسته و اشک چشمتان خشک می شود.
عامل انرژی دهنده حرکت دادن بدن:
بدنتان را کش و قوس دهید، پیاده روی کنید، خمیازه بکشید. حمام بروید. یک استراحت کوتاه بدنتان را به حالت آماده باش در می آورد. مارگیت بلیکر رئیس مرکز عصبی شناسی محیطی و شغلی توصیه می کند که هر نیم ساعت یکبار یا درطول استراحتتان، خستگی چشمتان را با نگاه کردن به چیزی که به شما دور است از بین ببرید.
 
5. عامل خسته کننده و از بین برنده انرژی: خوابیدن به صورت نامنظم
مارگارت مولین، رئیس مرکز اختلال های خواب و بیداری در بیمارستان مسیحی های نیویورک می گوید: ساعت درونی بدن به منظم خوابیدن نیاز دارد. بنابراین اگر آخر هفته ها دیر از خواب بیدار می شوید و دوباره می خوابید، خودتان را حتی از گردش و تفریح عقب می اندازید. برنامه نامنظم اثرات بدی به همراه دارد و باعث می شود تا ساعت ها بعد از خواب احساس کسلی کنید. طبق مطالعه ای که در بیمارستان تخصصی زنان در بوستون انجام شد، محققان دریافتند که حتی اگر به اندازه کافی بخوابید، اما نامنظم بخوابید احساس کسلی و کج خلقی را با خود به همراه دارد.
 
عامل انرژی دهنده:خوابیدن منظم
ساعتی برای خوابیدن و بیدار شدن برای خودتان در نظر بگیرید و سعی کنید که نه خارج از آن ساعت بخوابید و نه خارج از آن ساعت بیدار شوید حتی روزهای تعطیل. لارن بروچ رئیس مرکز آموزش اختلال های خواب و بیداری می گوید: اگر می خواهید بیشتر بخوابید، 20 الی 30 دقیقه زودتر به رختخواب بروید. این کار کمتر شما را آسیب می زند.
 
6. عامل خسته کننده و از بین برنده انرژی: کم آبی

سوزان کلینر متخصص تغذیه در ایسلند می گوید: اکثر مردم بدنشان درصد کمی از کم آبی را دارد. وقتی احساس تشنگی می کنید،پیش از این 2 الی 3 درصد مایع بدنتان تمام شده بود. حتی این مقدار اندک کم آبی، باعث احساس خستگی و بیحالی شما می شود. حجم خونتان كاهش می یابد و خون کافی به مغزتان نمی رسد و قلب مجبور است برای پمپاژ خون كافی سختتر كار كند.
عامل انرژی دهنده:آب زیاد خوردن
همیشه یک بطری آب کنارتان داشته باشید. اگر کارتان نشسته است حداقل روزی 9 فنجان آب بخورید اما اگر فعالیت دارید نزدیک به 12 فنجان آب بنوشید. برای اینکه طعمی به آب بدهید به آن مقداری آب لیمو یا آب پرتقال اضافه کنید یا فلاسکتان را با چای گیاهی پر کنید. با خوردن سوپ، میوه و سبزیجات به مقدار فراوان، آب بدنتان را افزایش دهید.