وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

درس تنبلی؛ قابل توجه آدم‌های پرمشغله

درس تنبلی؛ قابل توجه آدم‌های پرمشغله
خیلی‌ها تمایلی ندارند که ساعتی از روزشان را با نشستن روی نیمکتی در پارک یا روی شن‌های ساحل بگذرانند. آنها گمان می‌کنند مشغول بودن همیشه بهترین گزینه است اما بد نیست بدانید که گاهی بی‌کار بودن و استراحت کردن از هر چیز برای سلامت جسم و روح مفیدتر است. مسایل زندگی را فراموش کنید و اجازه بدهید ساعت‌ها و دقیقه‌ها بدون اهمیت و توجه شما بگذرند. روی چمن دراز بکشید و به ابرها خیره شوید. پرواز پرنده‌ها را ببینید و اجازه بدهید در گذر زمان برای مدتی ذهن شما متوقف شود. برخی اوقات هیچ کاری بهتر از بی‌کار بودن نیست. بهترین زمان برای بی‌کار شدن هم تعطیلات است، به ویژه برای کسانی که به دلیل مشغله‌های کاری، کارخانه‌ و بچه‌ها مجبورند تمام طول روز هفته و حتی آخر هفته‌ها را کار کنند و مدام تحت فشار، خستگی و استرس هستند. بدن ما نیز به استراحت نیاز دارد و اگر این فرصت را برای او فراهم نکنیم دچار فشارهای عصبی، اضطراب، بدخلقی، مشکلات حافظه، سردرد و مشکلات گوارشی می‌شویم.

مشکل اینجاست که گاهی ما تحمل استراحت دادن به خود را نداریم یا دیگران این اجازه را نمی‌دهند و با گذاشتن نام تنبلی بر آن مدام سرزنش می‌شویم. بهترین کار این است که گاهی در مقابل تفکرات سنتی بایستیم و از بدن خود دفاع کنیم. استراحت کردن برخی اوقات این امکان را فراهم می‌آورد که مغز درست تحلیل کرده و برای مشکلات راه‌حلی بیابد. ارشمیدوس وقتی در وان حمام دراز کشیده بود و نیوتون وقتی در حال استراحت زیر درخت سیب بود توانستند قوانین مهم طبیعت را کشف کنند. تنبلی کردن به‌جا گناه کبیره نیست و لذت بردن از زندگی نیز بد نیست. لازم است یاد بگیریم که گاهی باید دست از کار کشید و به این فکر کرد که چرا به دنیا آمده‌ایم و هدف از زندگی چیست. این اولین قدم برای آغاز کردن یک زندگی لذت‌بخش است.

7 درس های تنبلی

اگر تنبلی کردن را بلد نیستید، این هفت درس را بیاموزید:

1 آینده را فراموش کنید: وقتی بعد از یک سال کاری به تعطیلات می‌روید به هیچ چیز جز لذت بردن فکر نکنید. آینده، دوستان و مشکلات را از یاد ببرید. این‌گونه به خود اجازه می‌دهید که عالی نباشید. در ضمن هیچ چیز جز چند تکه لباس با خود به همراه نبرید.

2 ساعت را فراموش کنید: در تمام طول سال به ریتم ساعت زندگی کرده‌اید. ساعت، تلفن همراه و لپ‌‌تاپ خود را جا بگذارید و به مسافرت بروید. کمی بدون ساعت از زندگی لذت ببرید.

3 وظایف را تقسیم کنید: اگر دسته جمعی به تعطیلات می‌روید ابتدا علایق هر کس را مشخص کرده و بعد وظایف را تقسیم کنید. در تعطیلات هر کسی باید بتواند به تفریحات مورد علاقه‌اش بپردازد و در ضمن نباید به هیچ کس فشار بیاید و وظایف و کارهایی مثل غذا پختن یا خرید روی دوش یک نفر بیفتد.

4 به تدریج شروع کنید: شما در یک دوی ماراتن شرکت نکرده اید. در طول روز به تدریج ساعات استراحت خود را افزایش دهید مثلا از 5، 10 یا 20 دقیقه شروع کنید. به پارک بروید و برای چند دقیقه‌ای دور از دغدغه‌های روزمره نفس بکشید. وقتی سرحال آمدید به محل کارتان برگردید.

5 زمان را با خانواده خود بگذرانید: گذراندن زمان همراه با کسی که به او علاقه داریم بسیار لذت‌بخش است. معمولا در طول روزهای پرمشغله مردم فراموش می‌کنند به هم اظهار علاقه کنند اما در وقت فراغت، در جنگل و هوای باز احساسات شکوفا شده و همسران احساس خوشبختی بیشتری می‌کنند.

6 اجازه بدهید طبیعت شما را شیدا کند: برای آنکه از زندگی لذت ببرید باید اجازه بدهید طبیعت شما را با خود ببرد. به صدای پرندگان و آب گوش کنید و خود را در زیبایی طبیعت گم کنید. اگر از نگرانی‌ها و استرس‌های شهری فاصله نگیرید دل‌مشغولی‌ها حتی در میان طبیعت هم شما را رها نخواهند کرد. از کارهای روزانه طی تعطیلات دور شوید.

7 از هر لحظه بیشترین لذت را ببرید: در تعطیلات به آن کاری بپردازید که بیشتر علاقه دارید و اجازه ندهید حتی یک لحظه وقت‌تان هدر برود. زیر آفتاب بخوابید، حیوان اهلی‌تان را نوازش کنید و با همسرتان خوش بگذرانید.