وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا باز هم سیب نمی‌خورید؟

آیا باز هم سیب نمی‌خورید؟
سیب دارای ویتامین‌های D و C و B2 و B1 و A، اسید فولیک، اسید پنتوتنیک و مواد معدنی مانند کلر، مس، آهن، کلسیم، منیزیم، منگنز، فسفر، پتاسیم، سیلیکان، سدیم، سولفور، پروتئین، چربی، سلولز و اسیدهای آمینه آزاد و آنزیم‌ها است. این میوه به دلیل دارا بودن مواد فراوان جهت سلامتی پوست، مو و ناخن‌ها مفید می‌باشد. پوست سیب مقادیر زیادی ویتامین A دارد. ویتامین C موجود در سیب از سرماخوردگی و آنفلوانزا جلوگیری می‌کند و عفونت‌های روده‌ای را از میان می‌برد؛ همچنین سیستم ایمنی و دفاعی بدن را در برابر مسمومیت‌های میکروبی تقویبت می‌کند. در سیب ماده پکتین وجود دارد که ژلاتینی است: سموم داخل روده‌ها را حل نموده، روده‌ها را تحریک می‌کند، موجب حرکات دودی شکل روده‌ها می‌شود و به این ترتیب حرکت غذا در مجاری گوارشی راحت‌تر انجام می‌پذیرد. پکتین و اسید مالیک در سیب، یبوست و اسهال را نیز بر طرف کرده و حالت طبیعی مزاج را حفظ می‌کند.

نکته دیگر این که آب سیب هضم کننده خوب غذا، تقویت کننده معده، ملین و ضد روماتیسم، نقرس، سنگ‌های ادراری، میگرن، زخم معده و ضعف و بی حالی است. سیب همچنین به علت داشتن مواد قلیایی، اسید اوریک را حل می‌کند و ترشحات غدد بزاق و معده را مساعد و متعادل می‌سازد؛ در ضمن به علت داشتن فسفر، اعصاب و مغز را تقویت کرده ادرار را زیاد و سنگ کلیه را دفع می‌کند.

گفتنی است؛ این میوه بیماری‌های پوستی، اگزما، بی خوابی، چاقی و ترشح برونش‌ها را درمان نموده و دهان را ضد عفونی می‌کند. همچنین برای اشخاص که تحرک ندارند بسیار مفید است. باید توجه داشت موادی که در سیب و آب سیب تازه موجود است در کمپوت و آب سیب پاکتی وجود ندارد. سیب مقوی قلب، نشاط آور و تقویت کننده اعصاب و قوای روحی و روانی است.