وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ده خوراک معجزه گر

ده خوراک معجزه گر
۱- لوبیاجات:
دارای درصد بالای پروتئین و فیبر غذایی و درصد پایین چربی و کالری میباشند و لذا غذای ایده آل میباشند.مصرف لوبیاچیتی پخته برای چند هفته میتواند کلسترول را تا ?? درصد کاهش دهد.فیبر لوبیا به جذب انسولین و مبارزه با دیابت کمک میکند و مواد طبیعی شیمیایی (Phytochemicals) خواص ضد اکسیداسیون و ضد تورم و ضد سرطان دارند. سویا دارای ماده phytoestrogens میباشد که برای مبارزه با سرطان سینه و پروستات بسیار موثر میباشد.

* لوبیای قرمز (که برای قورمه سبزی استفاده میشود) باید حداقل برای ?? دقیقه جوشانده شود تا منجر به تولید ماده سمی نگردد. – نوع خاص مواد قندی موجود در لوبیاها نیاز به آنزیم خاصی برای هضم دارند ولی در بدن ما در عوض باکتری ها این قندها را تجزیه و تبدیل به گاز میکنند و لذا بادزا هستند.قرصهای ضد باد (در آمریکا بنام  Beano) و یا استفاده از گشنیز (Coriander)، زیره (Cumin) و یا انیسون (Anise) که آن را بادیان رومی هم میگویند در غذا به کاهش بادزایی کمک میکند.همچنین خیساندن لوبیاجات در آب برای چند ساعت قبل از پخت مواد قندی بادزا را جدا میکند.
 
۲- براکلی (Broccoli):
اگر جوشانده نشود (بخار دادن مساله ای نیست) دارای ویتامینهای سی و ماده طبیعی ضد سرطان glucoraphanin و diindolylmethane میباشد.این مواد که در کلم هم پیدا میشوند باعث سم زدایی بدن شده و با قدرت زیاد ضد سرطان و باکتری و ویروس میباشند.
توت یا زالزالک آبی (بلو بری Blueberry): دارای مواد آنتی اکسیدان (ضد اکسیداسیون، تورم و فرطوت شدن سلولها) anthocyanins میباشد و همچنین نظیر انگور قرمز در پوستش ماده resveratrol دارد که برای مبارزه با پیری سلولها و ناراحتی قلبی بسیار موثر است.بلوبری همچنین برای افزایش حافظه و مبارزه با کهولت ذهنی موثر است.شمال شرقی آمریکا (ایالت مین و ورمانت)،کانادا و شمال شرقی ترکیه (نزدیک ایران) از مراکز رشد این میوه اکثراً طبیعی و وحشی میباشند.نوع ارگانیک organic این میوه بهترین نوع آن است که در آمریکا در فروشگاههای زنجیره ای Trader Joe’s بصورت یخ زده به فروش میرسد.

۳- تخم مرغ:
 قبلاً بطور مفصل در باره تخم مرغ نوشتیم. تخم مرغ باعث زیاد شدن HDL یا کلسترول “خوب” در بدن می گردد و Choline آمینو اسید موجود در تخم مرغ برای سلامتی مغز و تقویت حافظه بسیار موثر است. Lutein تخم مرغ هم از صدمات ناشی از نور و اشعه ماورابنفش خورشید به چشم جلوگیری میکند.ویتامین K و ماده معدنی سلنیوم Selenium موجود در تخم مرغ به برای سلامت سلولهای عصبی و عضلات موثر میباشند. تحقیقات روی خانمهای چینی هم نشان داده که مصرف یک تخم مرغ در روز باعث کاهش چشمگیر سرطان سینه در آنها شده. کسانی که مشکل کیسه صفرا و سنگ دارند باید از خوردن تخم مرغ خودداری کنند.
 
۴- یولاف یا جو دوسر (Oats)
که نوع پوره یا پودر شده آن (Oatmeal) از سالم ترین مواد قندی بوده و دارای مواد معدنی مهم منگنز، سلنیوم،منیزیوم و پتاسیم بوده و منبع پروتئین و فیبر محلول در آب میباشد و لذا مصرف آن مخصوصاً به شکل سوپ (پوره و آب) با دارچین و تخم بزرک (Flax seeds) بسیار در کاهش کلسترول و مبارزه با دیابت موثر است.همچنین ماده Beta-glucan موجود در این نوع از جو باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و ترمیم سریع زخمها میگردد.بسیاری از قهرمانان ورزشی دنیا از این صبحانه استفاده میکنند که سرشار از انرژی سالم میباشد.

۵- گردو:
دارای روغن خوب امگا ? (ضد سرطان، کلسترول، تورم سلولی و ناراحتی قلبی) میباشد و لذا برای کاهش تورم لثه و روده موثر است.حاوی مگنزیوم،مس و توکوفرول (ویتامین E ضد سرطان و اکسیداسون سلولها) هم میباشد. ماده اسید الاژیک ellagic acid موجود در گردو که در انار، توت فرنگی و انگور هم موجود است برای مبارزه با سرطان، ناراحتی های قلبی  و آلزهایمر (از دست دادن حافظه) موثر است اما نوع بسته بندی شده و ساختگی این اسید فوایدش اثبات نشده است.

۶- ماست:
که در انگلیسی هم از لغت ترکی آن یعنی یوگرت استفاده میشود.دارای باکتری های خوب Lactobacillus و acidophilus میباشد که برای ازدیاد مقاومت بدن و هضم غذا موثر میباشند. ماست تا دهه? آغازین سده بیستم تنها میان مردم اروپای مرکزی و شرقی رایج بود تا این که در آن زمان، یک زیست شناس روسی کشف کرد که دلیل طول عمر مردم بلغارستان، استفاده زیاد از ماست می‌باشد.لاکتوز ماست از لاکتوز شیر هضمش آسانتر میباشد. همچنین ماست منبع پروتئین، کلسیم، فسفر، و خانواده ویتامین “بی” و روی میباشد. البته نوع موثر ماست نوعی است که از شیر ارگانیک Organic تهیه شده (بدون هورمون و داروها) و شکر هم به آن اضافه نشده باشد. گفته میشود ماست برای حفظ تعادل روحی و جلوگیری از انواع کج خلقی و بداخلاقی هم مفید میباشد.

۷- انار:
یک عدد انار  نیاز روزانه شخص به ویتامین سی را تامین می‌کند.همچنین انار منبعی غنی از اسید فولیک و آنتی آکسیدان شامل ترکیبات فنولیک است که آنتوسیانین ها در این دسته قرا ر می گیرند و لذا انار با ایجاد انواع سرطان، بخصوص سرطان پروستات در آقایان و سینه در خانمها مبارزه میکند. انار سرشار از ویتامین های A،B،C،E و قند تانن است. ‌مغز و دانه های انار ملین هستند و گوشت های فیبری درون انار روده ها را تمیز می کند. انار با داشتن ویتامین B سبب تقویت اعصاب می شود و به علت داشتن ویتامین B? ضد استفراغ بوده و درمان کننده ویار زنان باردار و همچنین مقوی قوای جنسی است.هم چنین انار به علت داشتن آهن، پتاسیم و ویتامین های موجود در آن برای تصفیه خون و خونسازی بدن مفید است (مخصوصاً برای خانمها) و بهترین موقع خوردن آن صبح ناشتا است.ماده اسید الاژیک ellagic acid موجود در انار که در گردو، توت فرنگی و انگور هم موجود است برای مبارزه با سرطان، ناراحتی های قلبی  و آلزهایمر (از دست دادن حافظه) موثر است.

۹- اسفناج:
از برگهای معجزه آسا که ریشه اش در شبه جزیده هند است اما توسط حکام مسلمان به اروپا و توسط ایرانیان به چین برده شد.اسفناج دارای مقادیر زیادی آهن،کلسیم،مگنزیوم، ویتامینهای ضد اکسیداسون آ، سی، ای، اسید فولیک و دهها ویتامین دیگر است و لذا گاهی اسفناج سلطان سبزی ها خوانده میشود.البته آهن و کلسیم اسفناج بواسطه الحاق به ماده اکسالات موجود در اسفناج براحتی قابل جذب بدن نیستند اما اسفناج بخارداده شده مقوی میباشد.بواسطه درصد اکسالات بالا در اسفناج افرادی که  سنگ کلیه دارند باید از اسفناج پرهیز کنند که در قبل به آن اشاره شد.

۱۰- تخمه بزرک (Flax seeds):
از معجزات طبیعت و حاوی فسفر،روی،ویتامین ب ? ،اسید امگا ? و لیگنان میباشد که در جلوگیری از امراض قلبی و سرطان بخصوص سرطان سینه (و به قولی پروستات)، تقویت حافظه موثر میباشند.در هر ??? گرم تخم برزک ?? گرم پروتئین و ?? گرم فیبر موجود میباشد که این مقدار فیبر در صورت مصرف با مقدار زیاد آب موجب پاکسازی سیستم گوارش و مسهل میباشد.
تخم برزک آسیاب شده زودتر اکسیده میشود و در یخچال و جای تاریک نگهداری میشود. روغن تخم برزک هم بسیار مقوی میباشد. نوع ارگانیک Organic تخم برزک در فروشگاههای آمریکا موجود است و مصرف آن با سالادها، صبحانه Oatmeal و انواع غذا به سلامت بدن کمک میکند.