وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شرایط استخدام معلمان حق التدریس

شرایط استخدام معلمان حق التدریس
اسدالله اسدی گرمارودی ، رئیس مرکز آموزش نیروی انسانی ، آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش در تشریح شرایط استخدام گفت: معلمان حق‌التدریس کددار با مدرک کارشناسی و بالاتر باید حداقل چهار سال سابقه تدریس مستمر داشته باشند و تا پایان سال تحصیلی 1388-1387 شاغل بوده و به طور میانگین حداقل 12 ساعت تدریس در هفته داشته باشند.

وی افزود: معلمان حق‌التدریس کد دار با مدرک کاردانی و حداقل پنج سال سابقه تدریس مستمر، شاغل بودن تا پایان سال تحصیلی 1388-1387 و داشتن میانگین حداقل 12 ساعت تدریس در هفته در پنج سال گذشته نیز استخدام می شوند.

به گفته گرمارودی ، معلمان حق‌التدریس کد دار با مدرک دیپلم با حداقل هفت سال سابقه تدریس مستمر و داشتن میانگین حداقل 24 ساعت تدریس در هفته در هفت سال گذشته در الویت استخدام هستند که البته در این مجموعه اولیت با معلمان کوچ رو و مناطق محروم است.

رئیس مرکز آموزش نیروی انسانی، آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش افزود: آموزشیاران نهضت سوادآموزی که بعد از هشت آبان 1380 در نهضت سوادآموزی دارای بیش از 60 ماه سابقه خدمت باشند به شرط شاغل بودن در نهضت سوادآموزی و داشتن حداقل مدرک کاردانی با اولویت رشته‌های مرتبط و مدرک تحصیلی بالاتر و سنوات خدمت در صورت داشتن مدرک کارشناسی و بالاتر در اولویت استخدام هستند.

اسدی گرمارودی اضافه كرد: در اجرای قانون فوق وزارت آموزش و پرورش از بین واجدین شرایط بر حسب بالاترین سنوات خدمت و میانگین تدریس هفتگی ، 26 هزارنفر شامل 400 نفر شاغلین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، سه هزار نفر آموزشیار نهضت سوادآموزی و 22 هزار و 600 نفر از معلمان حق‌التدریس کددار را صرفاً برای خدمت در دوره ابتدایی به استخدام درمی‌آورد.

وی تاکید کرد: حسب دستور وزیر آموزش و پرورش در راستای شفاف سازی و جلوگیری از تضییع حقوق معلمان  حق‌التدریس ، اسامی تمامی معلمان کد دار واجد شرایط برای انتخاب اولویت‌های استخدامی در سال جاری به تفکیک استان‌، منطقه خدمت و سنوات تدریس در سایت  www.medu.ir/meduDocs/tadris درج شده است. همچنین اسامی آموزشیاران واجد شرایط استخدام از طریق نهضت سوادآموزی اعلام می‌شود.

رئیس مرکز آموزش نیروی انسانی، آمار و فناوری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: افراد ذی‌نفع ضمن دقت در لیست اعلام شده در صورت وجود مشاهده هرگونه مغایرت و اعلام آن در سایت لازم است مراتب را به صورت مکتوب به امور اداری اداره کل آموزش و پرورش استان مربوطه اطلاع داده و تا حصول نتیجه کار را دنبال نمایند.

گرمارودی گفت: امور اداری ادارات کل آموزش و پرورش استان ها نیز موظفند ضمن رسیدگی سریع به اعتراضات احتمالی به نحوی که هیچ اعتراضی باقی نماند در اولین فرصت نتایج را در پایگاه اطلاعات آماری وزارت آموزش و پرورش ثبت کنند.