وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

میوه ای برای آقایان در تمام سنین

میوه ای برای آقایان در تمام سنین
تاثیر مصرف این میوه در كاهش بیماری های مردانه بسیار مفید است ، آیا این میوه را می شناسید؟

لیكوپن موجود در گوجه فرنگی بر پروستات مردان اثر مستقیمی دارد و لوتئین و زیگزانتین كه در اسفناج، ذرت و دیگر سبزی‌های با برگ سبز و زرد وجود دارد در كاهش آب مروارید اثر مستقیمی می‌گذارد.

 یك متخصص تغذیه گفت: مصرف گوجه فرنگی اثر مستقیمی بر سلامت مردان و كاهش اختلالات غده پروستات آنان دارد و گوجه فرنگی پخته از این نظر بهتر از خام است.

مرتضی صفوی افزود: افراد مسن برای فعالیت حیاتی بدنشان باید كالری مورد نیاز خود را از فیبر، میوه‌ها، سبزی‌ها و مقدار كمی چربی تأمین كنند.در حالی كه امروزه افراد با پرخوری كالری بدن خود را تأمین می‌كنند.

وی گفت: مقادیر كم میان وعده‌هایی مانند بادام زمینی، چیپس و كلوچه نسبت به مقادیر زیاد سبزی انرژی بیشتری تولید می‌كنند كه می‌توان در میان وعده‌ها از مواد غذایی مانند سبزی‌ها، میوه‌ها و مواد غذایی با مواد غذایی با ارزش استفاده كنند.

این متخصص تغذیه اضافه كرد: همه میوه‌ها و سبزی‌ها از نظر خواص به یكدیگر مشابه نیستند و برخی از سبزیجات خصوصیات منحصر به فردی دارند كه به عنوان مثال می‌توان به لیكوپن موجود در گوجه فرنگی و محصولات آن را اشاره كرد.

صفوی گفت: لیكوپن موجود در گوجه فرنگی بر پروستات مردان اثر مستقیمی دارد و لوتئین و زیگزانتین كه در اسفناج، ذرت و دیگر سبزی‌های با برگ سبز و زرد وجود دارد در كاهش آب مروارید اثر مستقیمی می‌گذارد.

این متخصص تعذیه افزود: میوه‌ها و سبزی‌ها اثرات سودمندی برای بدن دارند ولی خوردن تنها 5 واحد میوه و سبزی در روز كافی نیست و برای تحریك متابولیك ژن‌ها در ارگان‌های مختلف باید مقدار كافی از مواد استفاده شود.

وی اضافه كرد: یك واحد میوه و سبزی برابر با نصف فنجان میوه و سبزی پخته و یك لیوان میوه و سبزی خام است.

صفوی اضافه كرد: لیكوپن موجود در گوجه فرنگی پخته نسبت به خام بیشتر است و در رژیم غذایی باید از منابع اولیه لیكوپن استفاده شود.

این متخصص تعذیه گفت: لیكوپن در گوجه فرنگی، گریپ فورت صورتی، هندوانه به مقدار زیاد یافت می‌شود.