وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وقوع زلزله شدید در تهران حتمی است

وقوع زلزله شدید در تهران حتمی است
 معاون پیشگیری و كاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: زمین‌شناسان با مطالعات و شواهد در دست مطمئن هستند كه وقوع زلزله در آینده شهر تهران حتمی است.
سعید منتظر‌القائم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، افزود: وقوع زلزله در تهران حتما رخ می‌دهد همان‌طور كه در گذشته‌های تاریخی بارها رخ داده و شواهد لرزه‌شناسی حاكی از این امر است.
وی در مورد زمان وقوع آن ادامه داد: فاصله وقوع زلزله‌های شدید در تهران بیشتر از صد یا گاهی چند صد سال طول می‌كشد و برخی اعلام كرده‌اند كه به طور متوسط 170 سال برگشت زلزله شدید در تهران است و این در حالی بوده كه در چند صد سال اخیر زلزله عمده‌ای تهران را تحت تاثیر قرار نداده است.
معاون پیشگیری و كاهش خطرپذیری مدیریت بحران شهرداری در بیان اینكه آیا وقوع زلزله‌های خفیف درآمدی برای وقوع زلزله شدید در تهران است، گفت: ربط بین زلزله كوچك و بزرگ ارتباط روشن و قطعی شده‌ای نیست. برخی می‌گویند اگر فعالیت لرزه‌خیزی شروع شود می‌تواند مقدمه زلزله بزرگ باشد و برخی دیگر معتقدند فعالیت عادی زمین است. البته این مسئله در محیط‌های مختلف فرق می‌كند.

زلزله 5 ریشتری هم خسارات سنگین به تهران می‌زند

منتظر‌القائم در رابطه با اینكه این سازمان شدت ریشتری را كه به شهر خسارت می‌زند چه میزان پیش‌بینی كرده است، افزود: خسارت تابع شدت زلزله است و واحد بزرگی زلزله در كنار سایر دلایل بیشتر ریشتر است و چیزی كه اهمیت دارد شدت آن است. اگر زلزله بزرگی در 80 كیلومتری تهران رخ بدهد خسارت كمتری را وارد می‌كند تا زلزله‌ای كوچكتر اما در مجاورت شهر.
وی ادامه داد: بنابراین پیش‌بینی می‌شود زلزله‌ای با قدرت پنج ریشتر نیز به شهر خسارت می‌زند به شرطی كه در نزدیكی تهران و یا كانون آن در تهران باشد.

ساختمانهای نوسازی كه اخیرا ساخته شده‌اند با زلزله كوچك هم آسیب می‌بینند

معاون سازمان مدیریت بحران شهرداری تهران تصریح كرد: مطالعه‌ای توسط سازمان انجام شده و در آن میزان خسارت ناشی از زلزله‌های سناریویی برآورد شده است این مطالعه با هدف ایجاد آمادگی در شهر بوده تا تبعات متوسط و شدید زلزله در مناطق مختلف ارزیابی شود.
منتظر‌القائم افزود: در این مطالعه مشخص شد هر چه كه ساختمان‌ها فرسوده‌تر باشند احتمال خسارت بیشتر می‌شود و این امر ارتباط زیادی با مناطق شمال و جنوب شهر ندارد چرا كه متاسفانه ساختمان‌های نوسازی كه سال‌های اخیر ساخته شده‌اند حتی با زلزله كوچك ممكن است آسیب ببینند.