وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

بیماری شایع زنان 30 تا50 ساله!

بیماری شایع زنان 30 تا50 ساله!
این بیماری در زنان بیشتر از مردان بروز می کند و بیشتر در زنان 30 تا50 سال دیده می شود.

روزاسه یا آکنه بزرگسالان یک بیماری شایع پوستی است که سبب قرمزی و تورم صورت می شود.
 ورزش کردن در محیط های خنک و جلوگیری از گرم شدن زیاد بدن، پرهیز از مصرف نوشیدنی های داغ، کافئین دار و الکلی و خوردن غذاهای تند، عدم استفاده از مواد آرایشی و در کاهش علائم بیماری «روزاسه» یا آکنه بزرگسالان موثر است.

روزاسه یا آکنه بزرگسالان یک بیماری شایع پوستی است که سبب قرمزی و تورم صورت می شود. این بیماری در زنان بیشتر از مردان بروز می کند که در برخی موارد نیز با شروع یائسگی بروز می کند که بیشتر در زنان 30 تا50 سال دیده می شود.

جوش های روزاسه به صورت برجستگی های کوچک و قرمز در چهره پدید می آیند همراه با این جوش ها، تعداد زیادی عروق خونی نازک هم ممکن است بر روی سطح پوست نمایان شوند و قرمزی هم ممکن است بر روی سطح پوست نمایان شوند و قرمزی چهره حالت پایداری به خود بگیرد.

طبق اعلام مرکز پژوش پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران این بیماری به سبب قرمزی پایدار در میانه چهره پیشرفت می كند و ممكن است رفته رفته گونه ها، پیشانی، چانه و بینی را هم مبتلا كند. روزاسه حتی ممكن است گوش ها، قفسه سینه و پشت را هم درگیر نماید. با پیشرفت بیماری، بتدریج عروق خونی كوچك و جوش های ظریفی در روی منطقه قرمز رنگ پوست ایجاد می شوند. ولی برخلاف آكنه، در این بیماری جوش های سرسیاه وجود ندارد.

حدود 50 درصد از بیماران مبتلا به روزاسه درگیری چشمی هم دارند بعضی از این بیماران دچار قرمزی و احساس سوزش در چشم ها می شوند که به التهاب ملتحمه موسوم است.

در موارد خیلی پیشرفته روزاسه حالتی ممکن است پیش بیاید که به آن اصطلاحاً «رینوفیما» گفته می شود در این حالت غدد چربی روی بینی و گونه ها بزرگ شده و حالتی برآمده و پف آلوده پیدا می کنند. این حالت در مردان نسبت به زنان بسیار شایع است.

دلیل قطعی بیماری روزاسه هنوز ناشناخته است. بهترین پیشگیری شاید اجتناب از حالات و اعمالی باشد که سبب قرمزی یا برافروختگی چهره می شوند. که استفاده از ضد آفتاب ها توصیه می شود.

ورزش کردن در محیط های خنک و جلوگیری از گرم شدن زیاد بدن، پرهیز از مصرف نوشیدنی های داغ، کافئین دار و الکلی و خوردن غذاهای تند، عدم استفاده از مواد آرایشی و کرم های تحریک کننده بر روی پوست می تواند در پیشگیری و کاهش علائم این بیماری موثر باشد.

امروزه با استفاده از لیزر می توان قرمزی پایدار پوست ناشی از روزاسه را درمان کرد.