وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ظهور ازدواج جدید: ازدواج روزانه!!

ظهور ازدواج جدید: ازدواج روزانه!!
شیخ «احمد معبی» قاضی دادگاه‌های شرعی عربستان سعودی که از قضات ارشد وزارت دادگستری این کشور نیز به شمار می‌رود، دو روز پیش طی گفگویی با شبکه ماهواره‌ای MBC سخن از رسمی شدن ازدواج جدیدی شبیه به ازدواج مؤقت در عربستان به میان آورد.
این قاضی دادگاه‌های شرعی سعودی در ادامه این گفتگو با دفاع از این نوع ازدواج جدید که آن را «ازدواج روزانه» نامید، گفت: با توجه به اینکه چهار شرط اصلی موجود در ازدواج دائم در «ازدواج روزانه» نیز وجود دارد، بنابراین این ازدواج حلال و شرعی بوده و به هیچ وجه مشکل شرعی در آن وجود ندارد.
«احمد معبی» در ادامه اظهارات خود افزود: اصل معنی یک مسأله است و نه لفظ و عبارت و یا نامی که برای آن به کار می‌رود. از همین رو با توجه به اینکه شروط حلال بودن یک ازدواج رسمی و دائمی در «ازدواج روزانه» وجود دارد، این ازدواج دارای هیچ منع قانونی و شرعی نیست و کاملا صحیح است.
این قاضی ارشد وزارت دادگستری عربستان سعودی همچنین افزود: در برخی از حالات به ویژه در عصر حاضر، شرایط برای فرد یا افراد مختلف به گونه‌ای می شود که امکان ازدواج طبیعی و دائمی برای او مهیا نیست، از همین رو باید نوع دیگری از ازدواج مانند «ازدواج روزانه» وجود داشته باشد تا بتوان این مشکل را حل کرد.
گفتنی است بر اساس تعریف و شرحی که «احمد معبی» از این نوع ازدواج جدید ارائه داد، تفاوت فاحشی در آن با «ازدواج مؤقت» به چشم می‌خورد و آن این است که در «ازدواج روزانه» زن و شوهر فقط روزها می‌توانند همدیگر را ببینند و در کنار یکدیگر باشند!
قابل ذکر است بر اساس گزارش برخی مطبوعات عربستانی، «ازدواج روزانه» در چند وقت اخیر به شدت در میان افراد ثروتمند به ویژه مالکان شرکت‌های بزرگ در عربستان سعودی منتشر شده است. این نوع ازدواج در بیشتر حالات میان مالکان این شرکت‌ها با کارمندان دفترشان انجام می‌گیرد!؟