وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ادعای جنجالی درباره علت جنگ عراق و ایران

ادعای جنجالی درباره علت جنگ عراق و ایران
فرمانده سابق گارد ریاست جمهوری عراق، مدعی شد حمله این کشور به ایران با هدف به قدرت رساندن نیروهای ملی گرا از جمله مهدی بازرگان شروع کردیم.

به گزارش آخرین نیوز، سرلشگر رعد الحمدانی در گفتگو با شبکه روسیا الیوم، با طرح برخی ادعاهای عجیب درباره دلایل شروع جنگ عراق علیه ایران گفت: بر اساس دستوراتی که آن زمان به ما ابلاغ شد، فلسفه جنگ ناشی از جنگ سیاسی و روانی ایران علیه عراق، آن بود که در صورت بروز جنگ، نیروهای انقلابی به طرف مرزها حرکت خواهند کرد و نیروهای ملی گرا در ایران مانند مهدی بازرگان خواهند توانست حکومت در تهران را در دست بگیرند و ما را از عوارض انقلاب اسلامی در ایران رنجات خواهد داد.

 وی افزود:قرار بود نیروهای عراقی 10 تا 20 کیلومتر در عمق خاک ایران و در طول هزار و سیصد و پنجاه کیلومتر مرز دو کشور نفوذ کنند تا سران ایران نیروهای خود را به طرف مرزها اعزام نمایند. این شرایط می توانست به نهضت آزادی، مهدی بازرگان و دیگر افراد نخبه در ایران اجازه بدهد که کنترل تهران را در دست بگیرند.

فرمانده سابق گارد ریاست جمهوری عراق در ادامه ادعاهای خود گفت: این فلسفه آغاز جنگ در آن زمان بود. این مساله به ما ابلاغ شده بود. ما تمرین هایی را برای عبور از مرزها و رفتن تا عمق 20 کیلومتری خاک ایران انجام دادیم. این هدف، با اهدافی که ما در دانشکده های نظامی در مورد دفاع از عراق در برابر تهدیدات ایران آموخته بودیم، تفاوت فراوانی داشت.

وی مدعی شد: حمله عراق به ایران ، جنگ بازدارنده در برابر این کشور بود. از نظر علمی، آنچه عراق در برابر ایران انجام داد، جنگ بازدارنده بود. در ابتدای جنگ، نیروهای عراقی موفقیتهای قابل توجهی به دست آوردند. واقعیت این است که سران عراق تصور می کردند جنگ بیش از چهار تا شش هفته طول نخواهد کشید. بر اساس همین ارزیابی، عراق پس از آن،مجبور شد به آتش بس تن دهد.