وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نمایش نمونه دست خط شش تن از ائمه (ع)

نمایش نمونه دست خط شش تن از ائمه (ع)
به گزارش خبرآنلاین، قرآن های به نمایش درآمده در این غرفه مشخصات زیر را دارا هستند.
*کهن‌ترین ترجمه قرآن به فارسی پهلوی
قدیمی‌ترین ترجمه قرآن به زبان فارسی که در کتابخانه آستان قدس رضوی نگهداری می‌‌شود برای بازدید علاقمندان در نمایشگاه امسال قرآن کریم ارائه شده و این اثر با عنوان «قرآن قدس» نام گرفته است. این قرآن در قرن 4 هجری به خط‌ کوفی نسخ خفیف در 192 صفحه نوشته شده است که اصل این نسخه در کتابخانه آستان قدس رضوی نگهداری می‌شود. مترجم اصلی این اثر معلوم نیست و پژوهشگری به نام علی رواقی این کتاب را جمع‌آوری کرده و از آنجایی که قرآن به فارسی پهلوی ترجمه شده جهت تسهیل در خواندن آن، با ترجمه زیرنویس کلمات ناآشنا، فارسی پهلوی را توضیح داده است.

*نمونه دست خط 6 تن از ائمه (ع)
غرفه آستان قدس رضوی شاخص ترین قرآن های دستنویس و نمونه دستخط 6 تن از ائمه‌(ع) را در نمایشگاه امسال به نمایش گذاشته است. بازدید کنندگان می توانند دستخط 6 تن از ائمه (ع) و سیر تحول خط کوفی و رسم الخط قرآنی را در این غرفه مشاهده کنند. قرآن «راوندی» که متعلق به سال 586 هجری قمری است و توسط امام خمینی(ره) در سال 63 به کتابخانه آستان قدس اهدا شده نیز در معرض بازدید است.

*ارائه جدیدترین ترجمه قرآن به زبان انگلیسی
جدیدترین ترجمه قرآن به زبان انگلیسی که توسط دکتر رحیم دولتی، استاد دانشگاه کمبریج طی 8 سال انجام شده در نمایشگاه در معرض دید است. این قرآن هنوز چاپ نشده و تنها به صورت تک نسخه ، پرینت گرفته شده و پس از صحافی به آستان قدس اهدا شده است. این قرآن بزرگترین و سنگین ترین ترجمه انگلیسی قرآن است که 46 کیلوگرم وزن دارد و ابعاد هر صفحه آن 50 در 70 سانتی متر می باشد.

*قرآن «طوماری»
این قرآن متعلق به 130 سال پیش از ترکیه که 574 سانتی متر طول دارد یکی دیگر از قرآن های خاص و جالب توجه آستان قدس رضوی است که در نمایشگاه قرآن در معرض دید عموم قرار گرفته است.