وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هدف آمریکا از مذاکره با ایران چیست؟

هدف آمریکا از مذاکره با ایران چیست؟
زهره الهیان عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با فارس در خصوص بیانات مقام معظم رهبری پیرامون مذاكره با آمریكا، با اشاره به مطرح بودن این موضوع در رسانه‌های داخلی و خارجی، گفت: اوباما از دیدار با رئیس جمهور ایران استقبال كرده و این موضوع بارها از سوی مقامات آمریكایی مطرح شده است.

وی با بیان اینكه آمریكا از این مذاكره به دنبال حل چالش‌های بین روابط دو كشور نیست، تصریح كرد: آمریكا از مذاكره به دنبال به دست گرفتن فضای رسانه‌‌ای و پوشش افكار عمومی است، مبنی بر اینكه آمریكا در تعامل و مذاكره با حسن نیت وارد شده است.

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با ذكر این نكته كه آمریكا به دنبال تبلیغات و انحراف در افكار عمومی است، اظهار داشت: از زمان روی كار آمدن اوباما، موضوع تعامل مثبت و تغییر درباره ایران بارها مطرح شده است اما در عمل جز دشمنی با ملت ایران و سیاست‌های خصمانه، شواهدی از تعامل مثبت و حسن نیت از سوی مقامات آمریكایی نداشته‌ایم.

الهیان با اشاره به وقایع پس از انتخابات 88 و حمایت آمریكا از آشوبگران و جریان فتنه سبز خاطرنشان كرد: آمریكا در آن دوران دلارهایی را برای براندازی نظام در سطح كنگره به تصویب رساند.

وی ادامه داد: در گزارشات اتاق فكر‌های آنها موضوع براندازی همواره مطرح بوده و تنها اختلاف بر سر راه‌های براندازی است، به طوری كه آنها از تهدید هسته‌ای هم نسبت به ایران ابایی ندارند.

نماینده مردم تهران با بیان اینكه مجموع این شرایط ما را به این سمت می‌برد كه در كنار این شعارهای فریبنده، سیاست‌های خصمانه است، گفت: این شعارها در جهت تعامل و مذاكرات سازنده نبوده و برای خروج آمریكا از انزوا در افكار عمومی جهان مطرح می‌شود، اما پشت صحنه آن سیاست‌های جنگ طلبانه و خصمانه است.

الهیان با اشاره به اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران كه یك عامل بازدارنده در تهدیدات و سیاست‌های خصمانه آمریكا است، یادآور شد: آنها نیت حمله نظامی و تهدیدات را در سر خود دارند و در این شرایط مذاكره با آمریكا بی‌مورد است.

وی با بیان اینكه سیاست‌های آمریكا را رئیس جمهور تعیین نمی‌كند، گفت: لابی صهیونیستی است كه سیاست‌های آمریكا را رقم می‌زند و موضع اسرائیل غاصب هم در مورد ایران كاملاً مشخص بوده و انتظاری جز تهدید و سیاست خصمانه از سوی این رژیم نمی‌رود.