وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گفتگو با رضا رویگری، بازیگر سریال «ملكوت»

گفتگو با رضا رویگری، بازیگر سریال «ملكوت»
شخصیت سرمست برایم جالب بود
رضا رویگری، بازیگر پركار این روزهای تلویزیون است، به طوری كه هنوز از مدت پخش سریال‌های «تاوان»، «به كجا چنین شتابان» و «دارا و ندار» نگذشته است، چند كار دیگر همچون مجموعه «سال‌های مشروطه» و «مختارنامه» را در مراحل نهایی تولید از او داریم و در ایام مبارك ماه رمضان هم شاهد حضور او در سریال «ملكوت» هستیم كه از شبكه 2 سیما در حال پخش است، به همین بهانه با او گفتگویی انجام داده‌ایم كه حاصل آن را می‌خوانید:

از قرار معلوم سریال «ملكوت»، اولین سریال مناسبتی شما در ایام ماه مبارك رمضان است؟
بله من امسال هم در ایام نوروز و هم در ماه مبارك رمضان 2 سریال مناسبتی را تجربه كردم كه یكی دارا و ندار بود و دومی هم ملكوت كه در حال پخش است.

درباره نقشتان در سریال ملكوت، برایمان بگویید.
من نقش سرمست، داماد حاجی فتاح (شریفی‌نیا)‌ را بازی می‌كنم. سرمست آدم پول‌پرستی است كه می‌كوشد پس از سانحه‌ تصادفی كه برای حاجی فتاح رخ می‌دهد، دستی بر وصیتنامه و اموال حاجی ببرد.

شما این روزها در تلویزیون بسیار فعال هستید، چطور شد این نقش را پذیرفتید؟
كارهایم پشت سر هم پخش می‌شوند، وگرنه فاصله بین كارهایم وجود دارد تا خودم را بازسازی كنم، من بعد از سریال دارا و ندار، 2 ماه اصلا كار نكردم، اما وقتی آقای شایانفر به من زنگ زد و درباره بازی و نقشی كه برایم در نظر گرفته بود، توضیحاتی داد، وسوسه شدم این نقش را ایفا كنم، البته حدود 3 قسمت سریال، فیلمنامه‌اش آماده و ریسك بزرگی بود، ولی در عین حال شخصیت سرمست برایم بسیار جالب بود.

چه برنامه‌ای برای جلوگیری از تكرار بازهایتان در نظر گرفته‌اید؟
من برای نقش‌هایم برخی ویژگی‌ها را در نظر می‌گیرم تا براساس آن بازی كنم، مثلا در به كجا چنین شتابان، نقش آدم قدرت‌طلبی كه همه چیز را با پول می‌خواهد به دست بیاورد، طراحی كردم و در تاوان، آدم بدبختی كه می‌خواهد سر همه كلاه بگذارد یا در سریال ملكوت، دامادی كه نقش منفی دارد. در این سریال با هماهنگی كارگردان، كمی طنز در این بازی وجود دارد تا لحظات شیرینی را ایجاد كند. درواقع هرچه تعداد سریال‌هایم بیشتر می‌شود، حساسیت من نسبت به پذیرش یك نقش بالاتر می‌رود.

نداشتن فیلمنامه كامل به كار بازیگر لطمه نمی‌زند؟
بله، وقتی فیلمنامه كامل در اختیارتان نباشد، پذیرفتن نقش برایتان ریسك می‌شود و چارچوب بازی مشخص نیست، ولی به هر حال حرفه‌ای‌ها اینجا خودشان را نشان می‌دهند. ما تا شب عید فطر فیلمبرداری داریم، ولی با تمام این احوال وقتی بازیگر یك نقش را پیدا می‌كند، هرچه هم برایش بیاورند، در ادامه آن نقش بازی می‌كند.

آیا بازی در سریال‌های مناسبتی، تفاوتی با سریال‌هایی كه در روزهای عادی پخش می‌‌شوند، دارند؟
كارهای مناسبتی همان طور كه از اسمش پیداست، در مناسبت‌های خاص مثل نوروز، دهه فجر یا ماه رمضان پخش می‌شود و مخاطب در همان حال و هوا، پیگیر یك سریال است. ملكوت با دعوت خانواده‌ای در كنار سفره افطار، شروع و به مسائل ماورایی می‌پردازد كه فكر می‌كنم تنها سریال ماه مبارك امسال است كه به چنین موضوعی می‌پردازد و همین موضوع ماورایی‌، آن را از دیگر سریال‌ها متفاوت می‌سازد.

سریال‌های ماه مبارك رمضان در سال‌های گذشته را پیگیر بودید؟
من همیشه مخاطب سریال‌های ماه رمضان تلویزیون بوده‌ام و به نظرم سال گذشته به‌‌رغم زحمتی كه دوستان كشیده بودند، ولی سریال‌ها راضی‌كننده نبود، چراكه فكر می‌كنم ارتباطی با ماه رمضان نداشتند در حالی كه چند سال قبل سریال‌هایی مثل «او یك فرشته بود»، حال و هوای این ماه را داشتند و مخاطب را پای تلویزیون می‌نشاندند.

از بازی در مجموعه «سال‌های مشروطه» بگویید. در خبرها آمده بود بازی در 2 نقش متفاوت را به‌عهده دارید؟
بله 2 نقش کاملا متضاد، یکی نقش یک روحانی به نام شیخ حسن آشتیانی که نزدیک به 80 سال دارد و دیگری یک شخصیت به نام کریم دواتگر که سال‌ها قبل آقای مشایخی این کاراکتر را در مجموعه هزاردستان، بازی کرد. این دو نقش کاملا با یکدیگر متفاوت هستند.

از سریال «مختارنامه» داوود میرباقری چه خبر؟
من هم مثل شما، سخت منتظرم زودتر این کار از تلویزیون پخش شود. «مختارنامه» کار پرزحمت و جذابی بود که سرانجام بعد از 6 سال، تصویربرداری‌اش تمام شد. همان طور که احتمالا می‌دانید، من در این کار، نقش یک شاهزاده ایرانی به نام کیان را بازی می‌کنم؛ کسی که باعث انقلاب مختار می‌شود و تا لحظه شهادت هم کنار او می‌ماند.