وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شمارش معكوس برای پرواز اژدها

شمارش معكوس برای پرواز اژدها
جام جم آنلاین: مگان در ایران نامی آشناست. این خودرو كه محصولی از شركت رنوست و در ساخت آن از فناوری‌های پیشرفته‌ای استفاده شده است طرفداران خاص خود را پیدا كرده است. اكنون این شركت فرانسوی مدل مفهومی و كوپه این خودرو (Mégane Coupé Concept) را نیز طراحی كرده و از نمایشگاه خودروی ژنو نیز به عنوان بهترین فرصت ممكن برای نمایش جهانی این محصول جدید استفاده كرده است.

گرچه هنوز تاریخ مشخصی درباره تولید و فروش انبوه این خودروی جدید منتشر نشده اما حداقل یك چیز درباره آن مشخص است: محصول جدید رنو نمایشی از سرعت و حركت شناور را به اجرا در می‌آورد.

فلسفه بیان شخصیت
به نظر می‌رسد رنو از طراحی مگان كوپه نه تنها رانندگانی را هدف قرار داده است كه به سرعت توام با لذت در رانندگی توجه دارند، بلكه به دنبال جلب توجه افرادی نیز بوده كه به دنبال بیان شخصیت خود با استفاده از خودروی شخصی هستند. بدون شك این كوپه تازه وارد می‌تواند سمبلی از چشم‌انداز رنو درخصوص طراحی خودروهای اسپرت درون شهری باشد.

مدیر ارشد بخش طراحی رنو یعنی پاتریك كمنت درباره محصول جدید این شركت می‌گوید: این كوپه جدید تصویری از حركت رنو به سوی تكامل است. با نگاه به قسمت‌های خودرو به نوعی احساس افزایش انرژی درونی می‌كنید و زمانی كه به درهای در حال باز و بسته شدن آن كه به صورت عمودی انجام می‌شود نگاه می‌كنید این احساس به اوج خود نزدیك می‌شود.

چراغ‌های جلویی خودرو كه همچون نوار در حال باریك شدنی از جنس كریستال هستند نه تنها تا مسافت قابل توجهی از قسمت جلوی خودرو را برای راننده روشن می‌كنند بلكه به جهت ابتكار عمل به كار گرفته شده در طراحی بخش چشمگیری از كناره‌ها را نیز روشن می‌كنند. از این رو زمانی كه از فاصله دور و به خصوص در شب هنگام به آن نگاه می‌كنید گویی قرار است تا ثانیه‌هایی دیگر با گلوله‌ای نورانی مواجه شوید!

در این چراغ‌ها از فناوری LED با بازده قابل توجه مصرف انرژی استفاده شده است. حتی در قسمت چراغ‌های مه‌شكن نیز از این ابتكار عمل بهره گرفته شده است، اما شاید بتوان اوج خلاقیت به كار گرفته شده در قسمت چراغ‌ها را به تلفیق هنرمندان آنها با بدنه كشیده و در برخی نقاط موج دار خودرو جستجو كرد به طوری‌كه هم در قسمت عقب و هم در رخ جلویی خودررو، چراغ‌ها در دل بدنه جا خوش كرده‌اند!

اژدها پرواز می‌كند
یكی از ویژگی‌های برجسته این خودرو فناوری به كار گرفته شده در قسمت درهاست. هر دو در به شكل بال اژدها باز و بسته می‌شوند. هدفی كه در ورای این تكنیك قرار دارد نه تنها حركت رو به جلو با بهره گرفتن از پیشرفته‌ترین فناوری‌های روز صنعت خودروسازی است، بلكه افزایش حس هیجان و لذت در راننده و حتی هر عابر پیاده در خیابان بوده است. استفاده از یك بازوی كربنی، بیشترین اطمینان ممكن برای راننده و سایر سرنشینان را فراهم كرده است. این بازو رابط اصلی در و بدنه است و در عین حال كار باز و بسته شدن آن را برای راننده و سرنشینان راحت می‌كند.

در كوپه مگان صندلی‌های جلو متفاوت از یكدیگر هستند. شاید بهتر باشد به جای استفاده از عبارت نوآوری از عنوان سنت‌شكنی خلاقانه استفاده كنیم. صندلی‌ها قابلیت افزایش ارتفاع از كف خودرو را داشته كه در این حالت راننده و سرنشین حس قرار گرفتن میان هوا و زمین را خواهند داشت! فرم ویفری این صندلی‌ها تاثیر بسزایی در وزن كم آنها داشته كه نتیجه آن وزن كم خودرو است.

كنسول بین دو صندلی جلو تنها برای راننده و سرنشین كنار وی نیست. كشیدگی قابل توجهی كه در این كنسول دیده می‌شود این امكان را به سرنشینان عقبی نیز می‌دهد تا از قابلیت‌ها و امكانات آن نهایت استفاده را ببرند. استفاده از سیستم پخش موسیقی و تنظیم سیستم تهویه مطبوع درون خودرو از جمله این امكانات است.

نقش مهم برای رنگ قرمز
متخصصان بخش رنگ رنو برای این‌كه روی افرادی كه این خودرو را مشاهده می‌كنند تاثیر روانی قابل توجهی بگذارند از تركیب ملموس رنگ قرمز با رنگ نقره‌ای متالیك در قسمت خارجی و همچنین رنگ یكپارچه فضای داخل خودرو بهترین استفاده را كرده‌اند. در قسمت داخلی و به‌خصوص در كنسول مقابل راننده ردپای نوارهای قرمز رنگ دیده می‌شود. این ردپا حتی تا قسمت نمایش اطلاعات لحظه به لحظه خودرو نیز كشیده شده است. در بدنه خارجی و بخصوص در قسمت عقب و چراغ‌ها و دهانه دو لوله اگزوز بازهم به كارگیری رنگ قرمز حرف‌های زیادی برای گفتن بر‌جای گذاشته است. حتی به عقیده برخی كارشناسان استفاده از این رنگ در قسمت دهانه دو لوله اگزوز این حس را به بیننده منتقل می‌كند. گویی با یك اژدها روبه‌رو شده است!

كنترل مركزی چند رسانه‌ای در كوپه مگان با نمایشگری همراه است كه به 3 بخش مختلف تقسیم‌بندی شده است. بخش مركزی تمامی اطلاعات مربوط به حركت خودرو (مسیریابی، رادیو، موسیقی، ویدئو و تلفن بلوتوث) را نمایش می‌دهد حال آن‌كه دو بخش كناری، تصاویر آنی از محیط اطراف خودرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این تصاویر ویدئویی با استفاده از ریزدوربین‌هایی گرفته می‌شوند كه در قسمت‌های مختلف نصب شده‌اند.این خودرو با استفاده از تلفن همراه F700 سامسونگ قفل و باز می‌شود. این تلفن همچون كارت هندزفری (بدون نیاز به استفاده از دست) عمل كرده و به كنسول مركزی خودرو متصل می‌شود. دو سرنشین عقبی خودرو می‌توانند از نمایشگر چند رسانه‌ای صوتی و تصویری P2 سامسونگ استفاده كنند. این نمایشگر از نوع لمسی بوده و از این رو كار با آن برای سرنشینان بسیار راحت است.

هر سرنشین با یك وضعیت آب و هوایی خاص!
استقرار سیستم كنترل جوی 4 منطقه‌ای در فضای داخلی این خودرو این امكان را به هر سرنشین می‌دهد تا وضعیت دلخواه جوی را در محدوده خود به كار گیرد. دو سرنشین جلو با استفاده از شاسی‌های نصب شده در قسمت داشبورد و دو سرنشین عقب با شاسی‌های تعبیه شده در پشت صندلی‌های جلو می‌توانند این سیستم را كنترل كنند. از این رو جای هیچ گونه تعجبی ندارد كه در یك فضای محدود از جریان هوای گرم گرفته تا وزش نسیم ملایم و خنك احساس شود! البته شاید بتوان نسبت به این ابتكار عمل انتقادی نیز مطرح كرد چون به عقیده برخی این سیستم به نوعی اتلاف انرژی در دل خود نهفته دارد.

كوپه مگان 6 دنده بوده و صفر تا 100 را در 2/7 ثانیه طی می‌كند كه البته در رقابت با خودروهای مشابه رقم چندان چشمگیری به شمار نمی‌آید. با این حال از حیث مصرف سوخت از جمله خودروهای دوستدار محیط زیست محسوب می‌شود. كوپه مگان در هر 100 كیلومتر طی مسافت 5/6 لیتر سوخت مصرف كرده و به ازای هر كیلومتر نیز 154 گرم دی‌اكسیدكربن روانه جو می‌كند.

مگان كوپه از چند زاویه
سرنشینان با استفاده از شاسی‌های نصب شده در قسمت داشبورد و پشت صندلی‌های جلو می‌توانند سیستم كنترل جوی را تنظیم كنند.

 
<a href="https://www.irannaz.com/news_cats_6.html"> شمارش معكوس برای پرواز اژدها
كشیدگی قابل توجهی كه در كنسول بین دو صندلی جلو دیده می‌شود به سرنشینان این امكان را می‌دهد تا از امكانات آن نهایت استفاده را ببرند.
 
<a href="https://www.irannaz.com/news_cats_6.html"> شمارش معكوس برای پرواز اژدها
یكی از ویژگی‌های برجسته این خودرو فناوری به كار گرفته شده در قسمت درهاست. هر دو در به شكل بال اژدها باز و بسته می‌شوند.
 
<a href="https://www.irannaz.com/news_cats_6.html"> شمارش معكوس برای پرواز اژدها