وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

8 نشانه سرطان معرفی شدند

8 نشانه سرطان معرفی شدند
محققان هشت مورد را که ممکن است نشان دهنده ابتلای یک فرد به سرطان باشد معرفی کردند.

البته تیم تحقیقاتی دانشگا کیل اعلام کرده است سن افراد باید برای در نظر گرفتن این نشانه‌ها به دقت مورد توجه قرار گیرد. دو نشانه اولیه احتمال ابتلا به سرطان شامل مشاهده خون در ادرار و کم‌خونی است.

از دیگر علائم می‌توان به خونریزی مقعدی، سرفه همراه با خون، رشد توده در سینه که می‌تواند تومور باشد، مشکل در بلع غذا، خونریزی بعد از یائسگی و تست‌های پروستات غیرعادی است.

موسسه سرطان انگلستان اعلام کرد تغییرات غیرطبیعی در بدن و سلامت فرد باید به دقت بررسی شود. محققان این مرکز به دنبال علائمی بودند که به احتمال یک بیستم ممکن است به سرطان منجر شود.

اگرچه هنوز هم هر کدام از این علائم با احتمال کمی می‌تواند نشانه‌ای از سرطان باشند، اما هر کدام از این علائم باید به دقت بررسی شود و فرد بیمار برای بررسی دلیل اصلی آن به پزشک مراجعه کند.

قبل از سن 55 سالگی فقط دو عدد از این علائم می‌تواند واقعا باعث نگرانی بیماران شود، اما بعد از رسیدن به این سن توجه به تمام این علائم بسیار ضروری است. برای مثال مشکل در فرو دادن غذا می‌تواند نشانه سرطان مری باشد. وجود خون در ادرار نیز باید به طور خیلی جدی توسط مردان و زنان به عنوان نشانه احتمالی سرطان مورد توجه قرار گیرد.

دکتر مارک شاپلی که این تحقیقات را انجام داده است در این باره گفت: پزشکان عمومی باید این علائم را به بیماران خود معرفی کنند تا میزان آگاهی آن‌ها افزایش پیدا کند. توجه به این علائم بسیار مهم است و بیماران به محض مشاهده باید آن‌ها باید با پزشک عمومی خود در میان بگذارند.

البته این‌ها تنها علائم احتمالی ابتلا به سرطان نیست، ما بیش از 200 نوع سرطان داریم که هر کدام از آن‌ها علائم خاص خود را دارند.