وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اهمیت دو سال اول ازدواج در دوام زندگی مشترک

اهمیت دو سال اول ازدواج در دوام زندگی مشترک
دو سال اول با هم بودن خیلی مهم است

هرچه روی موضوع موفقیت در ازدواج و طلاق تحقیقات بیشتری انجام می شود، مطالعات نشان می دهد که گذراندن دو سال اول یک زوج با هم می تواند موجب بقا یا از بین رفتن ازدواجشان شود. این مسئله در تحقیقی انجام گرفت که در مجله شخصیت و روانشناسی اجتماعی در امریکا به چاپ رسید.

طبق گفته های دکتر هاستون، استاد دانشگاه تگزاس، این تحقیق نشان داد که ازدواج تازه عروس و دامادها و تغییرات ایجاد شده در پیوند آنها در طول دو سال اول می تواند حاکی از سرنوشت زناشویی آنها در طولانی مدت پس از 13 سال باشد.

 
سرخوردگی که در فروکش کردن عشق، کاهش علاقه شدید اولیه، و افزایش دمدمی مزاجی منعکس می شود، زوج هایی که به سمت طلاق می روند و آنهایی که پایه ای محکم برای پیوند زناشوییشان ایجاد می کنند را از هم متمایز می کند. محققان دریافتند که تفاوت های بین زوج های خوشبخت و ناراضی درست پس از پیوندشان کاملاً مشخص بوده است.

این تحقیق روی 156 زوج انجام گرفت که در اوایل سال 1981 ازدواج کرده بودند. محققان دریافتند که بعد از گذشت 13 سال:

68 زوج ازدواجی موفق داشتند

32 زوج ازدواجی ناموفق داشتند

56 زوج طلاق گرفته بودند

زوج هایی که طی دو سال اول طلاق گرفته بودند، نشانه هایی از سرخوردگی را نشان داده بودند و در دو ماه اول ازدواجشان نیز نسبت به یکدیگر رفتاری منفی داشتند. اگر یک زوج تازه ازدواج کرده طی سال اول ازدواج نشانه هایی از سرخوردگی داشته باشد، نشانه وجود مشکل است. زوج هایی که ازدواج موفق داشتند کسانی بودند که در دو سال اول ازدواج رفتاری مثبت با همسر خود داشتند.

اگر پس از ازدواج کمی احساس افسردگی می کنید هیچ اشکالی ندارد. این کاملاً طبیعی است هر دوی شما آنقدر درگیر آماده سازی های قبل از ازدواج شده اید که مطمئناً وقتی این استرس از بین برود، حس فقدان به شما دست می دهد. این درست مثل زمان بعد از مسافرت است که همه احساس افسردگی می کنند.

اما خیلی مهم است که این دوره افسردگی را نادیده نگیرید. آماده شدن برای افسردگی بعد از ازدواج به شما برای کنار آمدن و پشت سر گذاشتن آن کمک می کند. الان زمان ساختن پایه ازدواجتان برای باقیمانده زندگی مشترکتان است. همانطور که در تحقیق دکتر هاستون ذکر شد، یکی از بالاترین اولویت ها برای تازه عروس و دامادها حفظ عشق در زندگیشان است.

اولویت های دیگری که زوج ها در سال اول ازدواج با آن روبرو میشوند اداره امور مالی، تقسیم کارهای خانه، طرق مختلف گذران وقت آزاد، زمان رابطه جنسی، کنار آمدن با پدر و مادر شوهر/زن، درک تفاوتها، یادگیری کنار آمدن با تعارضات و گفتگو درمورد انتظارات می باشد.

زوج ها باید مراقب این چراغ های قرمز باشند:

فقدان عشق و صمیمیت

ناتوانی برای تفریح کردن با هم

خودخواهی

ترس از ناسازگاری

فقدان احترام متقابل

خرج کردن بیش از حد

وابستگی زیاد به والدین

مشکلات جنسی

اعتیادها

سوءاستفاده احساسی و جنسی

ازدواج زیر 20 سال

انتظارات غیرواقعی

بااینکه می گویند چند سال اول ازدواج سخت ترین سالهاست، معمولاً لذت بخش ترین آنها هم هست. زوج ها می توانند این زمان را برای ایجاد صمیمیت و کشف یکدیگر استفاده کنند. خیلی چیزها هست که باید درمورد همدیگر بفهمند و برای هم تعریف کنند.

مرحله ابتدایی ازدواج است که پایه آن را می سازد و مقدمه یک زندگی طولانی مدت را فراهم می کند. پس سعی کنید از آن لذت ببرید و هر روز بیشتر از دیروز همدیگر را دوست داشه باشید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره