وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آموزش گام به گام رنگ آمیزی دیوار اتاق

آموزش گام به گام رنگ آمیزی دیوار اتاق

آموزش گام به گام رنگ آمیزی دیوار اتاق

 

رنگ آمیزی دیوار هم جذاب و دوست داشتنی است و هم پرچالش و البته کمی هم سخت! رنگ آمیزی دیوار یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد یک تنوع جذاب در محیط خانه است.

 

البته نه تنها تعویض رنگ و استفاده از یک رنگ جدید، بلکه حتی تمدید دوباره رنگ قبلی نیز می‌تواند به همان اندازه جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد و برای مدتی تبدیل به یک نقطه عطف در دکوراسیون خانه شما گردد.

 

خرید رنگ ساختمانی | رنگ تهران

 

اما سوال مهم اینجاست که چگونه می‌توانیم دیوار اتاق خود را رنگ بزنیم و برای این منظور باید از کدام رنگ‌ها استفاده کنیم؟

 

انواع رنگ روغنی یا پلاستیکی؟ و شاید هم مهم‌تر از این سوالات اینکه از کجا رنگ بخریم که هم کیفیت بالایی داشته باشد و هم قیمت مناسبی؟

 

10 گام شروع رنگ آمیزی اتاق

یادگیری مراحل رنگ آمیزی دیوار برای تمام ما یک امر ضروری است. البته اگر می‌خواهید می‌توانید هزینه دستمزد رنگ کار را پرداخته و خودتان دست به آستین نشوید، اما با این حال بد نیست تا این مراحل را بدانید.

 

البته برای خود ما هم تدوین مراحل رنگ آمیزی دیوار خانه با توجه به نداشتن تخصص و تجربه بالا سخت بود. برای همین تصمیم گرفتیم که برای ارائه یک محتوای کاملا کاربردی از یک متخصص و فرد با تجربه کمک بگیریم.

 

برای این منظور سراغ یکی از متخصصین فروشگاه رنگ تهران رفتیم که در این زمینه شناخت کافی و بالایی دارد و در تدوین این مراحل شما می‌توانید تجربیات ایشان را نیز مشاهده کنید.

 

1. قبل از شروع تصمیم بگیرید و برای رنگ کردن برنامه بچینید

هدف شما از رنگ میزی دیوار چیست؟ آیا فقط قرار است دیوارها را نونوار کنید یا می‌خواهید طرح و رنگ جدیدی را در خانه یا محل کار خود ایجاد نمایید؟

 

به دنبال طرح‌های برجسته هستید یا رنگ آمیزی صاف تمام خواسته‌های شما را برآورده خواهد ساخت؟

 

بسیار مهم است که شما قبل از شروع مراحل رنگ آمیزی به دقت تمام جوانب را در نظر بگیرید.

 

اگر درباره طرح مورد نظر خیلی دقیق نیستید، چه بسا که باید با فرد متخصص مشورت کنید.

 

انواع رنگ ساختمانی | رنگ تهران

 

2. انتخاب رنگ

یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در مراحل رنگ آمیزی دیوارها انتخاب رنگ و بهترین برند رنگ ساختمانی است. واقعاً کدام رنگ می‌تواند بهترین انتخاب برای دیوار خانه و یا محل کار شما باشد؟

 

معیارهای بسیار زیادی را برای این منظور باید در نظر بگیرید. در رنگ دیوار محل کار علاوه بر زیبایی و جذابیت‌های ظاهری باید سراغ برندینگ نیز بروید. در خانه ست شدن رنگ‌ها با دکوراسیون اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

 

در نهایت شما باید در یک بررسی کامل و در نظر گرفتن تمام جوانب دست به انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ برای دیوار خانه یا محل کار خود بزنید. توصیه می‌کنیم که این مرحله را خیلی جدی بگیرید.

 

حتی به پیشنهاد متخصص فروشگاه رنگ تهران می‌توانید از خدمات برخی از سایت‌ها یا اپلیکیشن‌ها استفاده کرده و قبل از شروع خانه و یا محل کار خود را با رنگ منتخب ببینید. این نکته می‌تواند در این انتخاب کمک بسیار زیادی به شما کند.

 

3. خرید لوازم مورد نیاز

حالا نوبت به این رسیده که کمی خرج کنید. بله رنگ آمیزی دیوار هزینه دارد و این هزینه با توجه به انتخاب‌های شما متغیر هم خواهد بود.

 

علاوه بر بهترین و مناسب‌ترین رنگ آن هم به اندازه مورد نیاز باید قلمو، سینی رنگ، کاردک، لوازم زیرسازی، بتونه، تینر، غلظت رنگ، سمباده و هر چیز دیگری که برای رنگ آمیزی به آن نیاز است را بخرید.

 

توصیه می‌کنیم که در همان زمان انتخاب بهترین فروشگاه رنگ، درباره این موارد نیز با فروشنده مشورت کنید. معمولا فروشنده‌های رنگ تمام ابزارهای لازم برای رنگ آمیزی را خیلی سریع برای شما آماده خواهند کرد.

 

البته نکته بسیار مهم در این مرحله انتخاب بهترین فروشگاه رنگ است. فروشگاهی که هم کیفیت اجناس خوبی داشته و هم بدون نیاز به مراجعه حضوری تمام ابزارهای لازم را برای شما ارسال کند.

 

4. مشخص کنید چه مقدار رنگ نیاز دارید

یکی از مراحلی که در تعیین هزینه‌های شما نیز تاثیر خواهد داشت، تعیین مقدار رنگ مورد نیاز است. برای این منظور توصیه می‌کنیم که حتما از مشاورین و متخصصین کمک بگیرید.

 

رنگ آمیزی دیوار | رنگ ساختمانی

 

5. آماده‌سازی اتاق و دیوار

توصیه می‌کنیم که این مرحله از رنگ آمیزی دیوار اتاق را خیلی جدی بگیرید. زیرا بعد از شروع رنگ آمیزی کار برای شما پیچیده خواهد شد. شما هم باید دیوارها را آماده کنید و هم فضای اتاق را نیز کاملا برای یک روز شلوغ بچینید.

 

تا حتی الامکان تمام فضای اتاق را خالی کنید. در غیر این صورت وسایل را در وسط اتاق چیده و روی آنها را با پارچه بپوشانید. دیوارها نیز باید کاملا تمیز و گردگیری شوند.

 

در این باره هیچ اشتباهی قابل قبول نخواهد بود. زیرا پاشیدن یک لکه رنگ روی مبلمان گران قیمت خانه شما می‌توانید یک روز عالی و جذاب را تبدیل به یک افتضاح کند.

 

6. ترکیب کردن یا آماده کردن رنگ

قدم بعدی آماده کردن رنگ است. این مرحله نیز اهمیت خاص خود ر در رنگ آمیزی اتاق دارد. زیرا اگر در زمان آماده‌سازی رنگ اشتباه کنید، رنگ دیوار اتاق شما با رنگ مورد نظر شما تفاوت زیادی خواهد داشت.

 

رنگ کافی و غلیظ کننده رنگ کافی نیاز خواهید داشت که به یک نسبت مشخص با هم ترکیب شده و نتیجه این ترکیب رنگ دلخواه شما باشد.

 

اینکه کدام ترکیب رنگ برای دیوار شما مناسب است را در مراحل قبلی انتخاب کرده‌اید. در این مرحله باید آن رنگ را بسازید.

 

7. تکنیک رنگ آمیزی را انتخاب کنید

انتخاب تکنیک رنگ آمیزی دیوار نیز اهمیت خاص خود را دارد. با قلمو راحت ترید یا قرار است با رول دیوارها را رنگ کنید؟

 

هم نوع رنگ و هم غلظت رنگ دلخواه می‌تواند در انتخاب ترکیب مناسب برای رنگ آمیزی تاثیر داشته باشد.

 

در این باره خیلی صبور باشید و یک تکنیک مناسب انتخاب کنید.

 

8. زیر‌سازی

نوبت به زیر‌سازی رسیده است. خیلی اوقات ممکن است شما بهترین رنگ را برای دیوار اتاق انتخاب کنید و خیلی هم در فرایند رنگ آمیزی خوب عمل کنید، اما نتیجه نهایی باب دل نباشد.

 

نقطه ضعف بسیاری از افراد کم تجربه در زمان رنگ آمیزی دیوار اتاق زیرسازی است. معمولا افراد کم تجربه یا اهمیتی برای این منظور قائل نیستند و یا تجربه کافی برای یک زیرسازی خوب را ندارند.

 

دقت کنید که زیرسازی نامناسب می‌تواند تمام زحمات شما را به باد دهد و حتی معایب زیاد دیگری مانند افزایش میزان رنگ مورد نظر و خراب شدن هارمونی رنگ دیوار را نیز به دنبال داشته باشد. سعی کنید تا در این مرحله خوب عمل کنید.

 

9. تهویه

حتما باید در اتاق هوای کافی و دمای مناسب وجود داشته باشد. این مهم باعث می‌شود تا هم رنگ دیوار به خوبی و با سرعت خشک شود و هم شما در زمان تنفس خیلی مواد شیمیایی وارد ریه‌های خود نکنید.

 

البته اگر ماسک زدن را فراموش نکرده باشید. برای این منظور می‌توانید برخی از پنجره‌ها را باز کنید تا هوا در اتاق جریان یابد. البته نه در یک روز طوفانی و پر از گرد و خاک!

 

10. شروع رنگ آمیزی

حالا نوبت به شروع رنگ آمیزی دیوار می‌رسد. همه چیز برای یک روز عالی و بی‌نظیر برای خانه یا محل کار شما آماده است.

 

آستین‌ها را بالا زده و یک لباس مناسب بپوشید و رنگ زدن را شروع کنید. با حوصله رنگ بزنید.

 

بعضی وقت‌ها با توجه به اندازه خانه یا محل کار ممکن است رنگ آمیزی دیوارها نیاز به چند روز زمان داشته باشد.

 

عجله کردن در رنگ آمیزی خانه می‌تواند اشتباهات شما را اضافه کند.

 

انواع رنگ دیوار | رنگ تهران

 

فروشگاه معتبر خرید رنگ ساختمان

خوب همه مراحل رنگ آمیزی دیوار را با هم مرور کردیم و سعی کردیم تا برخی نکات تجربی را نیز از زبان یک متخصص با تجربه با شما در میان بگذاریم.

 

مطمئن باشید که بعد از مطالعه این مقاله اگر برای رنگ زدن دیوارها اقدام کنید، نتیجه بهتری نسبت به قبل به دست خواهید آورد. البته یک نکته مهم دیگر نیز باقی مانده است. رنگ‌ها و ابزارهای لازم را از کجا بخریم؟

 

برای خرید رنگ و ابزارهای زیرسازی پیشنهاد ما فروشگاه رنگ تهران است. در این فروشگاه شما می‌توانید تمام ابزارهای لازم، انواع رنگ و برندهای متنوع مانند رنگ کحالی ، سحر، نوژن، تام و … را با کیفیت بالا و قیمت مناسب پیدا کنید.

 

البته توصیه می‌کنیم که حتما قبل از این خرید یک تماس با مشاورین آنها داشته باشید. زیرا معمولا نکات خیلی مفیدی را به شما ارائه خواهند داد که می‌تواند در فرایند رنگ آمیزی دیوار به شدت به کار شما آید.