وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

هنگام خواب آرایش خود را پاک کنید!!

هنگام خواب آرایش خود را پاک کنید!!

خانم های عزیز حتما باید قبل از خواب شب آرایش خود را پاک کنید.تایید این موضوع خجالت ندارد: برای همه‌ی ما پیش آمده که یکی دو بار با آرایش بخوابیم. علت این کار چه یک هفته کار طاقت فرسا باشد و چه خوردن نوشیدنی بیش از اندازه، بنظر می‌آید که گهگاه خوابیدن با ریمل یا فونداسیون به شرط آنکه مرتبا تکرار نشود، بی ضرر است. درست است؟

 

نخیر، اشتباه است!امروزه مشخص شده که این اشتباه می‌تواند باعث آسیب‌های جدی پوستی شود، حتی اگر گاهی اوقات اتفاق بیفتد.ژانت گراف، متخصص پوست و استادیار بالینی پوست در مرکز پزشکی کوه سینا در نیویورک می‌گوید: هرچه بیشتر با آرایش بخوابید، آسیب بیشتری به پوستتان خواهید زد.

 

پوست ما، مانند بقیه‌ی بدن ما بصورت شبانه روزی در حال فعالیت است.مهم ترین عملکرد پوست در شب، نوسازی خودش است. خوابیدن با ریمل و فونداسیون در شب، جلوی روند نوسازی پوست را می‌گیرد و باعث آسیب به پوست می‌شود. این درست است که هرچه بیشتر با آرایش بخوابید،

 

هنگام خواب آرایش خود را پاک کنید!!

 

به مرور زمان به پوستتان آسیب بیشتری وارد می‌شود، اما گهگاه خوابیدن با آرایش نیز، می‌تواند بر چهره‌ی شما اثرات منفی بگذارد.در مورد آرایش سبک روز چطور؟ آیا محصول بخصوصی وجود دارد که بیشترین تاثیر را روی پوست داشته باشد؟ دکتر گراف در مورد تاثیرات هر محصول آرایشی اینچنین توضیح می‌دهد:

 

فونداسیون

 

فونداسیون غلیظ است، و معمولا سایر محصولات را در تمام طول روز می‌پوشاند. این ذرات بزرگ و رنگدانه‌ها در طول روز تجزیه می‌شوند و توسط فرایندهای طبیعی و همچنین قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های زیست محیطی، باکتری‌ها، قارچ‌ها و انگل‌های بیرون، متابولیزه می‌شوند.

 

محصولات جانبی ناشی از سوخت و ساز بدن و تجزیه‌ی مواد آرایشی، مانع عملکرد میکروسیرکولاسیون، که به نوسازی پوست کمک می‌کند خواهند شد. این موضوع می‌تواند منجر به تجزیه‌ی کلاژن شود، و در نتیجه باعث چین و چروک و بسته شدن منافذ گردد و از طرفی چون باکتری‌ها را در پوست نگه می‌دارد،باعث ایجاد آکنه نیز خواهد شد.

 

هنگام خواب آرایش خود را پاک کنید!!

 

پرایمر

 

پرایمر، این پتانسیل را دارد که به پوستتان آسیب برساند، اما کاملا به این بستگی دارد که چطور از آن استفاده کنید. دکتر گراف می‌گوید: اگر از پرایمر در تمام طول روز استفاده کنید، بسیار مضر خواهد بود، زیرا تمام آلاینده‌ها هنوز روی پوستتان هستند. اما اگر روی پوست تمیز و برای رطوبت رسانی از پرایمر استفاده کنید، ایرادی ندارد.

 

رژ لب

 

دکتر گراف می‌گوید جای تعجب ندارد که خوابیدن با هر نوع رژ لبی، منجر به خشکی و ترک خوردن لب می‌شود. در مورد رژ لب‌هایی که رنگدانه‌های زیادی دارند، قبل از خوابیدن، لب را با یک پاک کننده‌ی بهداشتی، کاملا تمیز کنید. سپس از یک لایه نرم کننده برای مرطوب کردن لبتان بهره ببرید

 

ریمل

 

اگر شما از آن خانم‌هایی هستید که با ریمل می‌خوابند، پس گوش کنید: ذرات ریمل، فولیکول‌ها را می‌بندند و آنها را روی پوست تحریک می‌کنند. اگر آن‌ها تحریک شوند، این تورم می‌تواند باعث التهاب پلک چشم شود. اگر به اندازه‌ی کافی ترسناک نیست، بدانید که خوابیدن با ریمل می‌تواند باعث نازک شدن و شکنندگی مژه‌هایتان هم بشود!

 

اینکه فقط بدانیم خوابیدن با آرایش چقدر مضر است، کافی نیست. باید تنبلی را کنار بگذاریم! دکتر گراف پیشنهاد می‌کند:دستمال‌های مرطوب پاک کننده‌ی آرایش را کنار تختتان بگذارید. به این ترتیب، وقتی به رختخواب می‌روید، آنها به شما یاداوری می‌کنند که آرایشتان را پاک کنید. حتی می‌توانید برای این منظور، یادآوری در گوشی همراهتان تنظیم کنید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره