وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

زنی که عاشق مردی شد که اصلا وجود نداشت!!

زنی که عاشق مردی شد که اصلا وجود نداشت!!
عشقهای جعلی و ساختگی شوخی ظالمانه ای است که می‌تواند منجر به خودکشی زنان شود.
لیز فیلیپس(Liz Philips) قربانی این ماجرا معلمی‌است که عشق و پولش را برای مردی که وجود خارجی نداشت از دست داد. جان مور (John Moore) مردی بوده که از طریق اینترنت با لیز ارتباط داشته که ظاهراً اشتباهی بازداشت و زندانی شده است.
لیز در آن برهه از زمان در یک مدرسه ابتدایی در خارج از کشور کار می‌کرده است. او آخرین ماههای کاری خود را به عنوان معلم ارشد مدرسه ابتدایی در غنا (Ghana)قبل از بازنشستگی سپری می‌کرد. داستان عشقی نه ماهه این زن و مرد قرار بود منجر به اولین دیدار بین آنها شود، اما وقتی لیز (Liz) به فرودگاه می‌رسد وکیل خبر شوک آور زندانی شدن جان (John) را به او می‌دهد.
لیز (Liz) در این باره توضیح داد: من در غنا تنها بودم که وقتی این خبر را شنیدم شوکه شدم و ترسیدم. من با جان صحبت کرده بودم قبل از اینکه سوار هواپیما شود. همه چیز ظاهراً خوب پیش می‌رفت، اما بعد ناگهان تماس تلفنی از جان داشتم که التماس می‌کرد به وی کمک کنم. سیستم پلیس در غنا وحشتناک است. من دو روز بعد به انگلیس پرواز کردم، اما دیگر نمی‌توانستم شبها بخوابم چون نگران وضعیت جان و اینکه چه بلایی بر سرش آمده، بودم.
بنابراین وقتی جان به او گفت که می‌تواند برای آزادی اش وثیقه تامین کند لیز 55 ساله موافقت کرد تا 9 هزار پوند برایش ارسال کند تا آزاد شود و 600 پوند هم برای پروازش به انگلیس بپردازد، اما جان هرگز به آنجا نیامد. او به لیز دروغ گفته بود!
 
بنا به اظهارات لیز، جان به او گفته بود یک انگلیسی است اما ظاهراً لهجه امریکایی داشته است. او ادعا کرده به دلیل اینکه سالها در امریکا زندگی کرده تغییر لهجه پیدا کرده است. این مرد به لیز گفته بود که در انگلیس است اما از تن صدای تلفنش معلوم بود که از جای دیگری در دنیا تماس گرفته است.
بعد از ناپدید شدن جان وضعیت روحی لیز بسیار وخیم شد چون تصور می‌کرده که جان بعد از گذشت 9 ماه که با او ارتباط داشته، با زن دیگری ارتباط دارد و این مسئله آسیب بیشتری به او رساند. اما واقعیت وحشتناکتر چیزی دیگری بود، چرا که اصلاً جانی در کار نبود. او وجود خارجی نداشت!!
لیز زمانی که تلفنی با مامور دایره جنایی صحبت می‌کرد این واقعیت را فهمید. مامور دایره جنایی شماره تلفن لیز را در تلفن همراهی در غنا پیدا کرده بود. او تلفن همراه را از یک مرد گرفته بود که مظنون است صدها هزار پوند از زنان انگلیسی کلاهبرداری کرده است. این فرد با ایجاد رابطه عشقی دروغین آنها را اغفال کرده و پولهایشان را به سرقت برده است.
 
خسارت مالی و احساسی لیز
لیز گفت: از دست دادن این همه پول برای من وحشتناک بود چون تمام حقوق بازنشستگی ام بود. اما ضربه عاطفی که از آن رنج می‌برم از همه بدتر است. از اینکه عاشق مردی شدم که هرگز وجود خارجی نداشته، احساس حقارت و شرم می‌کنم و این امر مرا به سمت خودکشی سوق می‌دهد.
کالین وودکوک (Colin Woodcock) کارشناس ارشد کلاهبرداری در اداره مبارزه با جنایات سازمان یافته اذعان کرد: او تنها زنی نبوده که از این طریق احساساتش بازی گرفته شده و از او کلاهبرداری شده است. بهترین سلاح برای مبارزه با عشق های دروغین و ساختگی، راهکار ایجاد آگاهی های عمومی‌است.
او در ادامه توضیح داد: زنان در انگلیس وقتی به میانسالی می‌رسند هر لحظه به دنبال فردی هستند تا به آنها اظهار عشق و علاقه کنند. آنها هر روز ایمیل می‌زنند و با مردی صحبت می‌کنند که فکر می‌کنند دوستشان دارد.
وقتی این پرونده به دست دیوید افسر ارشد مخفی پلیس رسید او شگفت زده شد.
 
او در این باره گفت: من به اشتباه فکر می‌کردم مبلغ اختلاش شده از هر قربانی 50 پوند بوده، اما قربانیانی هستند که 9 هزار پوند تا 245 هزار پوند از دست داده اند. این نوع کلاهبرداری تجارت پرمنفعتی به شمار می‌آید و فقط کافیست که تلفن و ایمیل زنان ثروتمند در دسترس مجرمان باشد. البته مردانی که این کار را انجام می‌دهند باید افراد هنرمند و فوق العاده ای باشند. آنها هیچ مشکلی ندارند تا چند ساعت در روز یا چند ماه را صرف زنان ثروتمند کنند، چون بعدها پاداش روبه صفتی خود را دریافت می‌کنند.
مردهایی که به این اتهام بازداشت می‌شوند با اصرارمی‌گویند که فقط می‌خواستند با این زنان زندگی کنند و زنان ثروتمند استطاعت مالی دارند تا مقدار پولی را که از آنها کلاهبرداری شده، بدست بیاورند.
در صورت محکومیت مردی که پولهای لیز را از این طریق سرقت کرده او با مجازات 25 سال زندان مواج است.
لیز می‌گوید: من هیچ احساسی نسبت به این مرد ندارم که زندگی را برایم جهنم کرده است. در این لحظه هیچ انگیزه ای برای ادامه زندگی ندارم.
 
نتیجه بررسیهایی که اداره مبارزه با جنایات سازمان یافته انجام داده نشان می‌دهد: دو مورد از خودکشی های انجام شده در انگلیس، با عشقهای دروغین مرتبط بوده است و هدف مسئولان این سازمان ارائه آگاههی های لازم به مردم است تا از خودکشی های بیشتر جلوگیری کند.
کالین گفت، در طول 25 سالی که پلیس بوده تجربه های زیادی از برخورد با قربانیان اینچنینی کسب کرده است. او درک می‌کند وقتی عشق حقیقی وجود نداشه چقدر آزار دهنده است. البته شرایط قربانی سخت است و مطرح کردن این موضوع برای او دشوارتر است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره