وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سه سقف برای تسهیلات مسكن مهر

سه سقف برای تسهیلات مسكن مهر
با تصویب دولت، قراردادهای دوران مشاركت مدنی و فروش اقساطی تسهیلات پرداختی به مسكن مهر با نرخ‌های سود آیین‌نامه اعطای تسهیلات مسكن مهر توسط بانك مسكن و سایر بانك‌های عامل محاسبه و منعقد می‌شود.

براساس این مصوبه، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور موظف شده است تفاوت نرخ‌های مصوب سیاست‌های پولی، اعتباری و نظارتی نظام بانكی كشور در سال 90 را به عنوان یارانه در بودجه های سنواتی پیش‌بینی و به بانك‌های عامل تخصیص و پرداخت كند. بانك‌های عامل نیز موظفند تا زمان دریافت یارانه آن را به عنوان بدهی دولت محسوب كنند.

براساس مصوبه دولت، بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران موظف شده است از طریق بانك‌های عامل، تسهیلات بانكی برای 200 هزار واحد مقاوم‌سازی مسكن روستایی سهمیه سال 1390،‌ به مبلغ یكصد میلیون ریال به ازای هر واحد در اختیار متقاضیان مقاوم‌سازی مسكن روستایی قرار دهد. بانك‌های عامل و نحوه توزیع تسهیلات فوق توسط بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران تعیین خواهد شد.

بر این اساس، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور اصل و سود این تسهیلات را تضمین می‌كند.

براساس این مصوبه، بانك مركزی جمهوری اسلامی ایران مبلغ 1300 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسكن را از طریق بانك‌های عامل پرداخت كند نحوه توزیع و تعیین بانك‌های عامل به عهده بانك مركزی خواهد بود.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.