وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

10 معجزه باور نکردنی از دنیای پزشکی + تصاویر

10 معجزه باور نکردنی از دنیای پزشکی + تصاویر
مردی که با وجود میله ای در سرش زنده ماند !
 
10 معجزه باور نکردنی از دنیای پزشکی + تصاویر
بدون شک یکی از معروفترین معجزات پزشکی که به دانشجویان نورولوژی گفته می شود داستان Phineas Gage است. در سال ۱۸۴۸ او به عنوان سر کارگر گروهی که مشغول آماده کردن یک ریل جدید بودند در حال فعالیت بود که یک انفجار باعث شد میله آهنی به بلندی ۳ فوت و ۷ اینچ در سر او فرو برود. میله از میان گونه های او وارد شده و از قسمت فوقانی سر او خارج شده بود.( گروه ایران ویج ) به نحو معجزه آسایی، دکترها موفق شدند میله را خارج کرده و Gage را نجات دهند هر چند متاسفانه آشکارا شخصیت او تغییر کرد و یازده سال بعد در حالی که از تشنج های شدیدی رنج می برد فوت کرد
از یک میله فلزی در سینش جان سالم به در برد
 
10 معجزه باور نکردنی از دنیای پزشکی + تصاویر
نفر بعدی Supratim Dota جوان بیست و دو ساله ای است که در حالی که میله فلزی به طول ۵ فوت و ضخامت ۲ اینچ در ناحیه تحتانی قفسه سینه او فرو رفته بود توانست زنده بماند! این اتفاق موقعی رخ داد که راننده ،کنترل ماشینی که این جوان از شانس بد خود در آن بوده را از دست داده و به یک مانع برخورد کرده بود. خوشبختانه، میله، ارگانهای حساس و مهم را رد کرده بود و جراحان توانستند آن را خارج کنند. Supratim دو هفته بعد در حالی که سلامتی خود را بدست آورده بود، از بیمارستان مرخص شد.
الکترودها زندگی اش را بعد از ۶ سال تغییر دادند!
 
10 معجزه باور نکردنی از دنیای پزشکی + تصاویر
مردی که تحت یک حمله شدید قرار گرفته بود و برای نزدیک به شش سال یک زندگی گیاهی را تجربه می کرد به طرز باور نکردنی بعد از اینکه پزشکان الکترودها را در مغز او قرار دادند، تغییر کرد. فردی که حتی قادر به بلعیدن نبود ناگهان توانست صحبت کند، بدون کمک غذا بخورد و با خانواده اش ارتباط برقرار کند. این پیشرفت بعد از قرار دادن الکترود ها حاصل شد. برای این که او سیکل طبیعی خواب را تجربه کند، پزشکان مجبور بودند الکترود های او را هر ۱۲ ساعت خاموش و روشن کنند. از این الکترو دها برای تحریک تالاموس که یک منطقه مهم درون مغز است استفاده می کردند. این فرم از تحریک برای بیماران پارکینسونی استفاده می شد اما قبل از آن برای مریضی با این مشخصات استفاده نشده بود.
علی رغم گشادی رگهای مغزش زنده ماند!
 
10 معجزه باور نکردنی از دنیای پزشکی + تصاویر
نفر چهارم دختر ناز ۱۷ ماهه ای به نام Ella-Grace است که پزشکان متوجه شدند یک ناهنجاری ناشایع در رگهای مغز او به نام مالفورماسیون ورید گالن وجود دارد که باعث افزایش فشار در ورید گالن شده که به نوبه خود باعث آنوریسم و گشاد شدن این ورید می شود. در Ella، فشار زیاد باعث شده بود که خون از رگهای مغز او خارج شده و به مغز نفوذ کند که این مساله حیات او را تهدید می کرد. این ناهنجاری ناشایع بوده و باعث شد نوزاد برای معالجه ابتدا به فرانسه و سپس به آمریکا برده شود و تحت یک عمل جراحی قرار بگیرد که در آن عمل سوراخهای ریز رگهای مغز او بوسیله یک نوع چسب بسیار قوی طبی پوشانده شد. علی رغم اینکه او نیازمند جراحی های بیشتری در آینده است پزشکان می گویند او قادر است زندگی طولانی و سالمی را تجربه کند.
با داشتن ۴ دست و پا از جراحی جان سالم به در برد
 
10 معجزه باور نکردنی از دنیای پزشکی + تصاویر
هنگامی که دختری با چهار دست و چهار پا در یکی از روستاهای هند به دنیا آمد به نظر اهالی روستا هدیه ای از طرف خداوند به نظر می رسید و برای همین اسم او را Lakshmi ( که اشاره ای به خدای سلامتی چهار دست هندوها دارد ) گذاشتند. پزشکان کشف کردند که Lakshmi در حقیقت یک قل دیگر هم داشته که نتوانسته به طور کامل رشد کند و برای همین به او متصل شده است.( گروه ایران ویج ) تیمی از دکترها دور هم جمع شده و طی یک عمل جراحی طاقت فرسای بیست و هفت ساعته، اندامها، کلیه و نخاع قل دیگر را جدا کردند. سپس پزشکان دستگاه تناسلی و مثانه را بازسازی کردند. لاکشمی تنها سه ماه بعد از این عمل جراحی سنگین توانست به کمک عصا حرکت کند.
راه رفتن مرد نیمه
 
10 معجزه باور نکردنی از دنیای پزشکی + تصاویر
بدن Peng Shulin به وسیله تصادف با کامیون تقریبا به دو نیم تقسیم شد. ۲۰ متخصص پزشکی در قالب یک تیم، موفق شدند جان او را نجات بدهند. متاسفانه، همان جور که انتظار می رفت پنگ وابسته به تخت شد و قدرت حرکت نداشت. در این هنگام دکترانی از موسسه تحقیقاتی توانبخشی در چین برای به دست آوردن قدرت حرکتی او دست به کار شدند.آنها وسیله ای را طراحی کردند که شکلی شبیه فنجان تخم مرغ داشت که دو پای مصنوعی نیز به آن متصل شده و باعث می شد که پنگ بتواند راه برود.
اولین زایمان در ۷۰ سالگی!
 
10 معجزه باور نکردنی از دنیای پزشکی + تصاویر
داستان بعدی، داستان یک زوج هندی است. Rajo Devi و همسرش Bala Ram پنجاه سال قبل از اینکه Devi در هفتاد سالگی ( بله، هفتاد سالگی ) صاحب اولین فرزند خود بشود با هم ازدواج کرده بودند. این زوج که برای دهه ها با ناباروری در ستیز بودند، سرانجام تصمیم گرفتند از باروری آزمایشگاهی و تکنیکی موسوم به تزریق داخل سیتوپلاسم اسپرم که باعث می شود تخمک بوسیله اسپرمی که کیفیت خوبی ندارد بارور شود، استفاده کنند. در حال حاضر بچه و مادر هر دو سالم هستند و دِوی به عنوان پیرترین مادری شناخته می شود که صاحب فرزند شده است.
معجزه در مغناطیس
 
10 معجزه باور نکردنی از دنیای پزشکی + تصاویر
این معجزه، تا حدود زیادی مشابه معجزه سوم مقاله ماست! تصادف ماشین، Josh Villa را برای سه سال به یک زندگی گیاهی فرو برد تا زمانی که او بوسیله روش TMS که مخفف Transcranial Magnetic Stimulation است، توانست از کما خارج شود. در این روش مغز به واسطه سیم های الکترومغناطیسی که بر روی جمجمه فرد قرار داده می شود، تحریک می شود. قبل از این، پزشکان برای درمان افسردگی، پارکینسون، سکته و میگرن از این روش استفاده می کردند. مغناطیس، امواجی را برای بخشی از مغز ( که وظیفه فرستادن سیگنال بیدار باش برای بقیه مغز را به عهده دارد ) ارسال می کند. ویلا بعد از پانزده جلسه درمانی با این روش به هوش آمد. متاسفانه بعد از سی جلسه، به دلایل نامعلومی روند درمان متوقف و ویلا پسرفت کرد. اگر چه بعد از آن او به روند عادی خود بازنگشت، اما با این وجود قادر است ارتباط برقرار کرده و حتی احساسات خود را بیان کند.
علی رغم فرو رفتن کلید به چشمش بینیاییش را بعد از ۳ ماه به دست آورد
 
10 معجزه باور نکردنی از دنیای پزشکی + تصاویر
مورد بعدی پسر ۱۷ ماهه ای است به نام Nicholas Holderman که در حالی که با دو برادر خود مشغول بازی کردن بود بعد از پرتاب شدن، با سر بر روی دسته ای از کلید ها فرود آمد. پدر و مادر او وحشت زده شدند هنگامی که فهمیدند که یکی از دسته کلیدها درون چشم او فرو رفته است و سریعا او را به اورژانس منتقل کردند. باورتان می شود صاحب عکسی که در بالا می بینید تنها ۶ روز در بیمارستان بوده و ۳ ماه بعد، بینایی خود را کامل به دست آورده!
با وجود چاقو در سرش جان سالم به در برد!
 
10 معجزه باور نکردنی از دنیای پزشکی + تصاویر
مورد آخر، شاید جالب ترین باشد! اگر یک چاقو در سر شما باشد، چه کارهایی را قادرید انجام بدهید؟ Michael Hill چهل و یک ساله در حالی که یک چاقوی ۸ اینچی در سرش فرو رفته بود، از خانه خارج شد،در خیابان قدم زد، به منزل دوستش رفت و توسط او به بیمارستان رسانده شد! چاقو توسط پزشکان از سر او خارج شد هر چند که از تشنج و اختلال حافظه بعد از این حادثه وحشتناک رنج می برد

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره