وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مصرف خودسرانه داروهای ضد استرس برای كنكوری‌ها خطرناك است

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: داوطلبان كنكور از مصرف داروهای ضد استرس به صورت خودسرانه یا به پیشنهاد اطرافیان جداً پرهیز كنند و به جای آن خانواده‌ها باید تلاش كنند تا محیطی صمیمی و آرام برای داوطلبان كنكور فراهم شود.

مصرف خودسرانه داروهای ضد استرس برای كنكوری‌ها خطرناك است


حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار داشت: با توجه به افزایش ظرفیت دانشگاه‌ها، داوطلبان باید استرس كمتری برای كنكور داشته باشند.
وی ادامه داد: داوطلبان شب امتحان با آرامش كامل بخوابند و صبح نیز صبحانه كامل تناول كنند. همچنین شب قبل كنكور از خوردن غذاهای پرچرب بپرهیزند.
شهریاری ادامه داد: والدین نباید نظر خود را در انتخاب رشته به فرزندان تحمیل كنند چون این عامل سبب می‌شود كه انگیزه افراد برای ادامه تحصیل كاهش پیدا كند.
وی با اشاره به اینكه والدین نقش اساسی برای كاهش استرس فرزندان خود دارند، عنوان كرد: والدین برای كاهش تنش در فرزندان خود باید با آنها رابطه صمیمی‌تری داشته باشند. این رابطه عمیق سبب می‌شود كه استرس داوطلبان كاهش پیدا كند.
این نماینده مجلس گفت: وارد كردن فشار بر فرزندان توسط والدین سبب افزایش استرس آنها می‌شود، همچنین سبب تضعیف روحیه داوطلبان می‌شود.
وی اظهار داشت: داوطلبان مراقب باشند در این مدت از مواد غذایی سالم استفاده كنند. همچنین استفاده از مواد پروتئینی، سبزی‌ها و میوه‌ها برای آنها مفید است.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز