وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

باورنکردنی:چایی خاص برای درمان پرمویی صورت

باورنکردنی:چایی خاص برای درمان پرمویی صورت

بسیاری از خانم ها از پرمویی صورتشان گله مند هستند،شما با دم کردن و خوردن این چایی اثرات جالبی را مشاهده خواهید کرد.

هیرسوتیسم چیست و چرا ایجاد می ‌شود؟
هیرسوتیسم یا پُر مویی،رویش بیش از اندازه موها در صورت یا بدن زنان است البته در جاهایی كه بیشتر مردها در بدنشان مو دارند،یعنی چانه،پشت لب،روی سینه و شكم.اگر چه ممكن است پرمویی در مردان هم ایجاد شود،اما در زنان بیشتر آزاردهنده است.این موها معمولاً ضخیم ‌تر،تیره‌ تر و متفاوت ‌تر از موهای معمولی هستند.

 
دلایل آن كدامند؟
پُر مویی به دنبال تولید بیش از حد هورمون‌های مردانه ایجاد می‌ شود.نشانگان تخمدان پلی ‌كیستیك، نشانگان كوشینگ،وجود تومورهای تخمدان یا غده آدرنال هم ممكن است،موجب بروز پُر مویی شود. بعضی از داروها مانند قرص‌های ضد بارداری،داروهای استروئیدی و هورمونی هم ممكن است سبب بروز پُر مویی در زنان شوند.همچنین پُر مویی ممكن است،ارثی باشد. 

 چه زمانی باید به پزشك مراجعه كرد؟
در صورتی كه رویش‌ موهای زائد ناگهانی باشد یا به مقدار زیاد روی صورت یا گردن باشد و یا همراه با بروز سایر علایم مانند جوش،قاعدگی‌ نامنظم،ضخیم شدن صدا و افزایش توده ی عضلانی باشد،حتماً باید به پزشك مراجعه كنید.

 
درمان آن چیست؟
* تولید هورمون‌های زیاد به همراه عدم تخمك‌ گذاری ممكن است در زنان ایجاد شود.بنابراین در صورتی كه مبتلا به اضافه وزن یا چاقی هستید،حتماً وزن خود را كاهش دهید.

 
* كاهش وزن،میزان ترشح هورمون‌هایی كه سبب‌ رویش موهای زائد می ‌شود را كاهش می ‌دهد.

سایر روش‌ها برای حذف یا كاهش رویش مو روی صورت یا بدن شامل موارد زیر است:
*‌ قرص‌های ضد بارداری به میزانی كه پزشك توصیه می‌ كند،در درمان پُر مویی مؤثر است.گاهی استفاده از داروهای كاهش ‌دهنده تستوسترون (هورمون‌ مردانه) لازم است.

* در صورتی كه هیرسوتیسم در شما خفیف است و مشكلات هورمونی خیلی جدی نیست،نیازی به درمان وجود ندارد.گاهی با استفاده از تراشیدن،می‌ توان موهای زائد را از بین برد.تراشیدن روشی آسان و ایمن برای از بین بردن موهاست،اما نكته‌ای كه در تراشیدن باید مورد توجه قرار گیرد،این است كه پوست در حین تراشیدن ممكن است صدمه دیده و ملتهب شود.در صورتی كه پوستتان التهاب پیدا كرد،در جست ‌وجوی روش درمانی دیگری باشید.
جالب است بدانیم تحقیقات دانشمندان در تركیه نشان می ‌دهد، نوشیدن چای نعناع به كنترل رشد غیرطبیعی مو در زنان كمك می ‌كند. به گفته این محققان،مصرف چای نعناع موجب كاهش هورمون مردانه تستوسترون آزاد یا فعال در خون شده و چند هورمون زنانه را در بدن افزایش می‌ دهد.نوشیدن دو بار در روز چای نعناع، سطح هورمون‌های مردانه را كه موجب رویش موی زائد و غیرطبیعی روی شكم،سینه و صورت زنان می ‌‌شود،كاهش می ‌دهد.
به اعتقاد پژوهشگران تركیه،نعناع متابولیسم هورمون‌هایی مانند تستوسترون را تحت تأثیر قرار داده و یا به طور مستقیم بر هورمون مردانه اثر می ‌گذارد.
بسیاری از پزشكان برای درمان رویش غیرطبیعی مو،اغلب از دارو برای كاهش سطح هورمون‌های مردانه در بدن استفاده می‌ كنند.در این تحقیقات آمده است كه نعناع می ‌تواند یك درمان جایگزین برای داروهای شیمیایی باشد.

 
* گاهی برای تخریب فولیكول‌های مو از لیزر استفاده می ‌شود.این كار از رویش دوباره مو نیز جلوگیری می‌ كند.برای اطمینان از تأثیر لیزر،این كار در چند جلسه و برای چند هفته انجام می ‌شود،البته ممكن است،لیزر به طور دائم و همیشگی از رویش موها جلوگیری نكند.

* گاهی پزشكان داروهایی به نام داروهای ضد آندروژن را برای كنترل ترشح هورمون‌های مردانه توصیه می‌ كنند.این داروها معمولا حداقل به مدت سه تا شش ماه طول می ‌كشد تا تأثیر بگذارند.این داروها، رویش موهای جدید را كاهش می‌ دهند اما احتمال اینكه میزان موهای قبلی را كاهش دهند،كم است.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره