وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

توصیه ای برای داشتن دندان‌هایی سفید و درخشان

توصیه ای برای داشتن دندان‌هایی سفید و درخشان
بسیاری از مردم دوست دارند هنگام لبخند زدن دندان‌هایشان سفید باشد، به همین دلیل محبوبیت مواد و روش‌های سفید كردن دندان‌ها روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شود.

همچنین برخی از متداول‌ترین دلایل عوض شدن رنگ دندان، مصرف دارو، قهوه، چای و سیگار است. افرادی هم كه عادت به مصرف بیش از اندازه نوشابه دارند با چنین مشكلی مواجه خواهند شد. برای سفید كردن دندان، دندانپزشك با به كار بردن ژل‌های مخصوص سفیدكننده، دندان‌های بیمار را در یك یا چند جلسه سفید می‌كند.

دندانپزشك ممكن است جهت افزایش تاثیر ژل از اشعه‌هایی با طول موج‌های خاص استفاده كند ولی قدرت و كیفیت ژل سفید‌كننده بسیار تعیین‌كننده‌تر از استفاده از این نور یا اشعه خاص است. این ژل‌ها به علت دارا بودن درصد نسبتا بالایی از مواد سفید‌كننده، سریع‌تر باعث سفید شدن دندان‌ها می‌شوند.

اما در منزل نیز خود فرد می‌تواند از سفید‌كننده‌های خانگی استفاده كند. كیت‌های سفید‌كننده برای درمان تغییر رنگ‌های جزئی، مانند تغییر رنگ ناشی از قهوه و چای موثرند.

علاوه بر آنها نوارهای سفید‌كننده و خمیردندان‌های سفید‌كننده توانایی از بین بردن رنگ‌های سطحی روی دندان را دارند، اما برای از بین بردن تغییر رنگ‌های عمقی‌تر كه به ساختمان دندان نفوذ كرده‌اند باید به دندانپزشك مراجعه كنید.نوارهای سفید‌كننده نیز نوارهایی بسیار نازك‌اند كه با چشم به سختی دیده می‌شوند و برای تاثیرگذاری باید به مدت یك هفته و روزی 5 دقیقه استفاده شوند. استفاده از آنها برای بیش از یك هفته توصیه نمی‌شود.

خمیردندان‌های سفید‌كننده هم حاوی مواد شیمیایی و ذرات ساینده هستند كه استفاده از آنها برای بیش از یك هفته توصیه نمی‌شود.
البته باید توجه داشت بسیاری از مواد سفید‌كننده كه در بازار عرضه می‌شود و از طرق مختلف تبلیغات فراوانی روی آن صورت می‌گیرد فاقد كیفیت لازم هستند و موجب ایجاد حساسیت در دندان‌ها، تحلیل خارجی دندان ها، ایجاد مسمومیت، آسیب دیدن لثه و… می شوند.

افرادی كه تمایل دارند زودتر به دندان‌هایی سپید برسند بهتر است به دندانپزشك مراجعه كنند.
 
بعد از انجام سفید كردن در مطب توصیه می‌شود كه بیمار در منزل هم گاهگاهی به منظور جلوگیری از كدر شدن دندان این عمل را انجام دهد.
 
انجام سفید كردن دندان‌ها برای حداقل 90‌درصد افراد موفقیت‌آمیز است. اگر دندان‌هایتان در اثر كهولت، مصرف چای، قهوه و دخانیات تیره شده‌اند، سفید كردن انتخاب خوبی است. تیره شدگی دندان با رنگ‌های زرد، نارنجی و قهوه‌ای به این روش بهتر پاسخ می‌دهند. تغییر رنگ‌های خاكستری ناشی از تتراسایكلین و نیز تغییر رنگ بر اثر فلوئور گرچه روشن‌تر می‌شوند، ولی كاملا از بین نمی‌روند.

توجه داشته باشید سفید كردن بیش از حد دندان‌ها ممكن است عوارضی چون حساسیت به دارو یا حساس شدن دندان‌ها را به دنبال داشته باشد. در مورد حساسیت به دارو مصرف آن به كلی قطع می‌شود ولی در صورت حساس شدن دندان، باید اطلاع داشت كه این حساس شدن گذرا بوده و با تمهیداتی كه دندانپزشك بكار می‌برد، برطرف می‌شود. معمولاً یكی دو روز فاصله انداختن بین جلسات استفاده، حساسیت دندان را بهبود می‌بخشد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره