وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

عكاسی تاریخی جهان

عكاسی تاریخی جهان

1827 فرانسه- اصطبل و کبوترخانه : این تصویر مبهم یکی از نخستین عکس‌های گرفته شده به وسیله آدمی است. مخترع فرانسوی به نام نیسه‌فور نیپس  Nicéphore Niépce و برادرش کلود از سال 1793 ، روی روش‌های مختلف عکسبرداری کار می‌کردند. آنها چون مواد حساس به نور مناسب نداشتند ، مجبور بودند زمان نوردهی را بسیار طولانی کنند. به عکس‌های اولیه آنها را هلیوگرام می‌گفتند و زمان نوردهی این عکس‌ها ، 8 ساعت بود. این عکس گرچه نخستین عکس گرفته شده نیست ولی قدیمی‌ترین عکس به جامانده از این مخترع فرانسوی است:

عكاسی تاریخی جهان

1896 – نخستین این عکس تصویری است از دست و حلقه ازدواج ویلهلم کنراد رونتگن. شخصی که نخستین بار متوجه شد با اشعه ایکش ساطع شده از سیانید باریم ، می‌توان داخل بدن را مرئی کرد:

عكاسی تاریخی جهان

17 دسامبر 1903 : اورویل و ویلبر رایت دو مکانیک دوچرخه ، برای اولین بار در آمریكا پرواز کردند. گرچه پرواز اول فقط 12 ثانیه طول کشید ولی آغازی شد برای تحولی جدی:

عكاسی تاریخی جهان

1910 –انگلستان : لوئیس هاینه Lewis Hine با عکس‌هایی از زندگی دشوار کارگران کودک گرفت. در این عکس گروهی از کارگران کودک دیده می‌شوند که کارشان جدا کردن زغال‌سنگ از خرده سنگ‌ها است:

عكاسی تاریخی جهان

25 مارس سال 1911 : صاحبان یکی از کمپانی‌های تولید لباس زنانه در نیویورک همیشه درهای واحدهای تولیدی‌اش را قفل می‌کرد تا مطمئن شوند زنان جوان مهاجر محل کار را ترک نمی‌کنند و چیزی نمی‌دزدند. وقتی در طبقه هشتم این کارخانه آتش‌سوزی به راه افتاد ، در عرض تنها 30 دقیقه ، 146 کارگر مردند. بسیاری از کارگران خود را از بالا به پایین پرت کردند. این حادثه باعث شد توجه بیشتری به امنیت واحدهای تولیدی شود:

عكاسی تاریخی جهان

21 ژانویه 1924 : مرگ لنین: رهبر انقلاب بلشویكی روسیه و بنیانگزار حكومت شوراها پس از مرگش مومیایی و جسد او به موزه ای در مسكو منتقل شد.

عكاسی تاریخی جهان

6 اکتبر 1927 : نخستین فیلم ناطق جهان The Jazz Singer تولید و به دوران درخشان سینمای صامت پایان داد.

عكاسی تاریخی جهان

1928 : الکساندر فلمنیگ کاشف پنی‌سیلین (نخستین آنتی‌بیوتیک) در حال كشت دارویی كه انقلابی در پزشكی قرن بیستم ایجاد كرد.

عكاسی تاریخی جهان

12 مارس 1930 : آغاز راهپیمایی 240 مایلی گاندی برای براندازی استعمارانگلستان . او در مبارزه با سلطه انگلیس بر كشورش روش مبارزه منفی را برگزید و پیروز شد.

عكاسی تاریخی جهان

1930 آمریكا واعدام سیاهان به وسیله سفیدان : این

عكاسی تاریخی جهان

29 سپتامبر 1932 ، طبقه 69 آسمانخراش در حال ساخت GE Building در منهتن نیویورک – پس از ركود بیسابقه اوایل دهه 1930 در آمریكا كارگاههای ساختمانی تعطیل و كارگران بیكار شده در حال استراحت و مطالعه اخبار روز می باشند.

عكاسی تاریخی جهان

3 مارس 1938 : نخستین چاه نفت عربستان سعودی: كشور بادیه نشین عربستان كه جزء فقیر ترین كشورهای جهان به حساب می آمد پس از اكتشاف نفت به ثروت هنگفتی رسید.

عكاسی تاریخی جهان

سپتامبر 1939 : رژه سربازان آلمان نازی  در حضور پیشوا در  لهستان: سربازان آلمانی در مدت یك روز لهستان را به اشغال خود در آوردند و آتش جنگ جهانی دوم را شعله ور ساختند.

عكاسی تاریخی جهان

7 دسامبر 1941 : حمله به پرل هاربر: خلبانان نیروی هوایی امپراتوری  ژاپن با حمله ای برق آسا به ناوگان دریایی آمریكا در پرل هابر (اقیانوس آرام) یورش بردند و علناً باعث ورود آمریكا به جنگ جهانی دوم شدند.

عكاسی تاریخی جهان

1941 – پرتره وینستون چرچیل : این عکس به عنوان روی جلد مجله تایم هم استفاده شد:

عكاسی تاریخی جهان

1941 – پرتره آن فرانک : هولوکاست قربانیان زیادی گرفت ، ولی این کلمات «آن کرافت» ، یک نوجوان 14 ساله یهودی، در قالب خاطرات روزانه‌اش بود که به این واقعه چهره و رنگ و لعاب ویژه‌ای داد. وی مدتها در آمستردام همراه خانواده‌اش ، در یک اتاقک زیرشیروانی پنهان شده بود ، ولی در سال 1944 ، محل اختفای آن و خانواده‌اش پیدا شد و همگی دستگیر شدند. آن و خواهرش تنها چند ماه قبل از آزادی اردوگاه اسرا ، به علت ابتلا به تیفوس فوت کردند. در این پرتره وی با چشمان درشتش به آینده‌ای خیره شده که هیچگاه برایش رخ ننمود:

عكاسی تاریخی جهان

1943 سواحل نرماندی فرانسه : وقتی

عكاسی تاریخی جهان