وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آموزش روش تهیه ترشی لبو

آموزش روش تهیه ترشی لبو

آموزش روش تهیه ترشی لبو

 

در این بخش از ایران ناز طرز تهیه یک ترشی خانگی خوشمزه را آموزش میدهیم. فصل سرد سال فرا رسیده و لبو فراوان شده ، اگر میخواهید طعمی لذیذ و رنگی خوش به سفره های خود بدهید ترشی لبو را تهیه کنید .امیدوارم این ترشی را تهیه کنید و لذت ببرید

 

هر چند که تهیه این ترشی در خانه، نیاز به آموزش ندارد و کار چندان سختی نیست. این ترشی متفاوت می‌تواند چاشنی خوبی برای سفره شما باشد. پس از درست کردن ترشی آب اضافی لبو را دور نریزید و در ظرف مناسب نگهداری کنید.

 

می توانید از آب لبو بعنوان رنگ در غذاها و دسرهای مختلف استفاده کنید. 

 

مواد لازم ترشی لبو:

 

لبو (چغندر) ۱ کیلو

نمک به میزان لازم

سرکه سفید به میزان لازم

آب ۲ لیوان

 

طرز تهیه ترشی لبو:

 

۱٫ لبوها را بشویید و داخل قابلمه قرار دهید. روی لبوها تا حدی آب بریزید که لبوها را بپوشاند. سپس روی حرارت متوسط قرار دهید و به مدت ۳۰ الی ۴۵ دقیقه بپزید. تا حدی که چنگال براحتی داخل لبو فرو رود. بسته به نوع لبو و برش های لبو زمان پخت می تواند متغیر باشد.

 

۲٫ لبوها را آبکشی کنید و آب آنها را نگهدارید. اجازه دهید لبوها کمی خنک شوند. سپس پوست آنها را جدا کنید و به قطعات یا اشکال دلخواه برش بزنید. لبوهای خرد شده را داخل شیشه مورد نظر بریزید.

 

۳٫ ۲ لیوان از آب لبو، سرکه و مقداری نمک را در یک شیرجوش بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش بیاید. زمانی که مایع به جوش آمد آن را داخل شیشه و روی لبوها بریزید. درب شیشه را محکم ببندید و در جای خنک نگهداری کنید.

 

 

مطالب مرتبط:

 

چگونگی درست کردن ترشی تخم مرغ

 

طرز تهیه مربا لبو