وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آخرین خبر از تسهیلات ودیعه مستاجران

آخرین خبر از تسهیلات ودیعه مستاجران

آخرین خبر از تسهیلات ودیعه مستاجران

 

به گزارش ایران ناز به علت ضرر و زیان دیدن اقشار مختلف مردم از دوران قرنطینه کرونا و افزایش قیمت اجاره مسکن , دولت طرحی به عنوان وام ودیعه مسکن درنظر گرفته است . در ادامه این مطلب از اطران ناز شرایط این وام را برای شما توضیح داده ایم.رئیس جمهور از وزارت راه و شهرسازی خواست با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، گمرک و بانک مرکزی، برای تسریع در روند ترخیص مواد اولیه کارخانه‌ها و اقلام ضروری مردم که در برخی گمرکات مانده، اقدام و هماهنگی کند.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز جمعه در گفت و گو با آقای محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی ضمن دریافت گزارش آخرین وضعیت مسکن و برنامه های اجرایی انجام شده، بر اختصاص وام ودیعه مسکن به مستاجرین در ماه آینده تاکید کرد.

 

آخرین خبر از تسهیلات ودیعه مستاجران

 

رئیس جمهور همچنین دستور داد که طرح تسهیلات ودیعه اجاره مسکن که پیش از این قرار شده بود با هماهنگی بانک مرکزی آماده شود،برای بررسی، به جلسه روز یکشنبه ستاد هماهنگی اقتصادی ارائه شود.

 

روحانی در ادامه، سرعت بخشی بانک ها برای اختصاص وام ودیعه مسکن به مستاجرین نیازمند مساعدت را ضروری دانست.

 

در جریان این گفت و گو مقرر شد این طرح با اولویت تهران و هفت کلانشهر در مردادماه برای مستاجرینی که در این دسته بندی واقع شده و قراردادشان رسمی و متراژ واحد مسکونی آنان طبق الگوی مسکن است، آغاز شود.

 

آخرین خبر از تسهیلات ودیعه مستاجران

 

روحانی همچنین پس از گزارش آقای اسلامی در خصوص بازدید از خط آهن چابهار- زاهدان، بر لزوم تسریع در توسعه پروژه‌های ریلی کشور و اتمام آنها تاکید کرد.

 

اسلامی وزیر راه گفت : مطابق تصمیم‌گیری‌های انجام‌شده برای پرداخت این تسهیلات، واحد مسکونی که در اختیار مستاجران قرار دارد باید مطابق با الگوی مسکن باشد؛ بدین معنا که حداکثر متراژ واحد مسکونی مستاجران تهرانی برای برخورداری از این تسهیلات ۷۵ و در سایر شهرهای کشور ۹۰ مترمربع در نظر گرفته شده است.

 

وزیر راه و شهرسازی نکته مهم دیگر برای پرداخت این تسهیلات را وجود قرارداد رسمی اجاره، میان موجر و مستاجر خواند و گفت: این تسهیلات پس از نهایی‌شدن به‌عنوان کمک‌هزینه ودیعه مسکن از طریق شبکه بانکی در اختیار مالکان قرار می‌گیرد و مستاجران صرفا کارمزد تسهیلات را پرداخت می‌کنند.

 

رئیس جمهور با اشاره به گزارش وزیر راه و شهرسازی در خصوص بندر چابهار و اقدامات انجام شده در این بندر گفت: در برنامه توسعه بنادر در کشور و به خصوص چابهار، توافقات با کشورها در این عرصه، پیگیری شود

 

وزیر راه و شهرسازی گفت: مبلغ تسهیلات ودیعه مستأجران در ستاد اقتصادی دولت و ستاد مقابله با کرونا در حال بررسی است و تا پایان تیرماه رقم آن مشخص می‌شود.

 

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم بهره‌برداری از سومین مرحله تحویل ناوگان ریلی و توسعه همکاری‌های اقتصادی و اجتماعی راه‌آهن در جمع خبرنگاران درباره مصوبه افزایش اجاره بها در سال جاری تا ۲۵ درصد در تهران اظهار داشت:‌ در مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا این مطرح و مصوب شد. التهابات بی‌منطق در بازار منجر به افزایش اجاره بها شده بود و بررسی‌های متعدد توسط دستگاه‌ها با مشارکت قوه قضائیه انجام شد.

 

وی افزود: براساس بسته سیاستی، تنظیم‌گری اجاره بها این مصوبه را برای همه لازم‌الاجرا کرده است.

 

اسلامی ادامه داد: براساس شاخص‌های تورم و وضعیت تطبیقی و محیطی این ارزیابی، کارشناسی و تحلیل صورت گرفت تا در تهران حداکثر افزایش اجاره بها 25 درصد در 7 کلان‌شهر تا 20 درصد و در سایر شهرها حداکثر 15 درصد باشد.

 

وزیر راه و شهرسازی گفت:‌این توافق و تعامل بین مالک و مستأجر است، به هر حال خطر کرونا جدی است و اسباب‌کشی یکی از عوامل انتقال ویروس کرونا است.

 

وی گفت: در این راستا ستاد ملی مقابله با کرونا تمدید قراردادهای اجاره بها را پیش از این دو ماه مصوب کرده بود و امروز هم با مصوبه جدید، سقف مجاز افزایش قیمت تعیین شد.

 

اسلامی ادامه داد: در این مصوبه اگر مستأجر با مالک ناهماهنگی داشته باشد، باید ظرف دو ماه خانه را تخلیه کند و اگر مالک خانه را بفروشد، مستأجر باید تخلیه کند.

 

وی تأکید کرد: اخذ کد رهگیری و ثبت معاملات باید در سامانه ثبت معاملات انجام شود و این مصوبه با جمیع جهات بابت تنظیم‌گری در نظر گرفته شده است.

 

وی درباره بسته حمایتی از مستأجران و تسهیلات ودیعه مسکن گفت: این موضوع در حال بررسی است، منابعی برای شتاب بخشیدن به تولید مسکن درنظر داریم که در حوزه اقدام ملی مسکن است و تا پایان تیرماه رقم تسهیلات حمایت از مستأجران مشخص می‌شود به هر حال برخی از مجوزات باید از سوی اقتصادی دولت و بخشی باید از سوی ستاد مقابله با کرونا مصوب شود تا مبلغی به مستأجران کمک شود اما این رقم ودیعه هنوز تصویب نشده است.

 

اسلامی تصریح کرد: این تسهیلات به صورت ودیعه است که نزد مالک می‌رود و پس از پایان قرارداد، مالک به بانک برمی‌گرداند.

 

 

آخرین خبر از تسهیلات ودیعه مستاجران